Monday, September 28, 2009

SELAMAT HARIRAYA

1. Biarpun agak terlewat, x-pkr menghulur salam salam Hari Raya buat semua muslimin muslimat. x-pkr berhariraya di seberang dan talian internet kurang baik di sana. Kini x-pkr kembali menyambung cerita Nona Azizah yang diperlakukan AnWAR seperti sampah dalam kehidupannya. Azizah pula dek kerana keluarga atau jawatan (isteri PM mungkin? spt dijanji AnWAR), terus mengharungi badai rumahtangga bersama AnWAR biar bergelora.

2. x-pkr diberitahu teman-teman bahawa AnWAR ke Amerika Hari Raya ini bersama Azizah. Beliau sempat mencoretkan lagu Al Marhum TS P. Ramlee "Tidurlah Permaisuri" buat Azizah. x-pkr berasa mual yang amat sangat pabila diberitahu cerita ini. Pintar AnWAR menggunakan medium blog bagi menggambarkan konon beliau begitu romantik melayan Azizah. Azizah juga pasti kembang kuncup hidungnya bila dihargai Anwar begitu.

3. Realitinya kehidupan rumahtangga mereka tidak seromantik itu. Azizah tahu kebenarannya, namun cuba terus bertahan dan berselindung. Azizah tahu AnWAR juga tidak pernah memegang tangannya di khalayak ramai selain di depan kamera. Azizah juga tahu AnWAR tidak pernah bercakap baik dengannya melainkan di hadapan penyokongnya. Realitinya, Azizah sentiasa diperlekeh dan diherdik AnWAR. Keluarga AnWAR dan Azizah tahu tentang ini.

4. Kerana itu pabila diberitahu AnWAR cuba berlaku romantik, x-pkr cukup mual kerana isterinya juga dijadikan subjek lakonan mengaburi mata umum. Beliau berlagak demikian kerana mahu menutup gelora kehidupannya dengan Azizah yang sentiasa pasang surut. Padan juga dengan Azizah, mungkin kerana sayang keluarganya, cuba menutup segalanya termasuk kisah 'madunya' yang muncul selepas AnWAR dibebaskan dari penjara.

Ikuti kisah selanjutnya dalam bahagian ke 5 kisah NONA AnWAR - WAN AZIZAH esok.....

2 comments:

Anonymous said...

selamat hari raya bro. menanti cerita terbaru kak jijah..

r.k said...

peribadi jadi bahan taruhan?
heh.sian azizah~~

em,Mari raikan anak yatim di sini.klik.