Tuesday, August 17, 2010

AZIZAH MEMANG HIPOKRIT!

inilah orangnya yang dimaksudkan Azizah apabila berpesan kepada Ezam agar 'menjaga abangnya'. (Gambar ehsan blog theunspinners)


1. Azizah pastinya dimarahi AnWAR sepanjang minggu lepas. Dari temuramah dengan Agendadaily sehinggalah penyiaran kenyataan Azizah di laman blog AnWAR, semuanya menceritakan ada yang tidak kena dengan hubungan AnWAR-Azizah yang mahu ditutup. 'Lakonan' di mahkamah hanya hipokrasi mereka berdua!

2. Bukan AnWAR sahaja yang hipokrit, Azizah juga pandai w/pun tidak sehebat AnWAR. Di saat Azizah 'pusing cakap' menyatakan bahawa pernah menghubungi Ezam menyuruh untuk 'menjaga' AnWAR, ternyata Azizah juga seorang pelakon. Cuma lentok kepala serta suaranya saja yang membezakan beliau dengan AnWAR.

3. Azizah kini sudah tidak mampu menahan keghairahan rakyat yang mahu tahu apakah beliau tahu tentang nafsu songsang AnWAR. Seingat penulis, Ezam telah menyuarakan keraguannya dari tahun 2008 lagi. Ezam masih belum keluar dari PKR lagi namun dikira tidak aktif ketika itu. Temubualnya dengan Pak Habib juga diceritakan perkara sama.

4. Pak Habib (Syed Hussein Al Atas), telah menyiarkan temubual beliau dengan Ezam yang telah meragui AnWAR berpunca dari Wan Azizah. Ianya BERCETAK! Buku 2009 itu boleh dijadikann bahan bukti sekiranya Azizah beranggapan Ezam telah memfitnahnya. Juga banyak rakaman ceramah bekas ahli PKR lain yang 'membelasah' Azizah.

5. x-pkr pernah menulis, Azizah ini seorang manusia yang tidak punya pendirian, hipokrit serta mementingkan diri sendiri. Sejarah kehidupannya yang kurang kasih sayang semenjak kecil menjadikan beliau berfahaman matlamat menghalalkan cara. Semasa kecil mencemburui adik-adiknya yang dibela ayah dan ibunya sendiri.

6. Setelah berkahwin, terpaksa pula berebut dengan Sukma, Azmin, Syamsidar dan Mak Andak demi mendapatkan kasih sayang AnWAR dan anak-anak. Selepas itu keliru semasa AnWAR di penjara. Sebelah menyatakan bahawa padan muka AnWAR kerana di penjara, sebelah lagi pula bersedih kerana suami di penjara.

7. Kerana itu bagi yang mengenali Azizah, beliau tidak pernah konsisiten. Tanyalah kepada Datin Tuan Sabariah (isteri Nik Aziz), Pn. Sabariah (isteri Syed Husin), Puan Shamsiah (isteri pemilik tempat AnWAR dituduh meliwat) dan juga kepada isteri pemimpin UMNO. Saya pasti jawaban yang diperolehi akan sama biarpun mereka dari parti yang berlainan!

8. Mungkin pengalama lepas menjadikan Azizah begitu, namun ketika usia beliau menghampiri 60 tahun ini, Azizah cukup matang membezakan baik dan buruk serta halal dan haram! Kerana itu ada yang menyatakan Azizah kini berjuang untuk memelihara kepentingan dirinya sendiri. Beliau tahu, tanpa AnWAR beliau bukan lah sesiapa. Maka itu dituruti saja apa perintah AnWAR.

Oleh itu, wajar kita semua bermuhasabah diri, termasuk Wan Azizah! Renungkan terjemahan Kalamullah Surah An Nisa', ayat 135, yang membawa maksud kita perlu sentiasa tegakkan kebenaran biarpun di kalangan keluarga kita. Panjang jika kita mahu bersyarah ttg ayat ini, namun saya kira Wan Azizah perlu sekurang-kurangnya mempertahankan kenyataan beliau memang ada menghubungi Ezam menyuruh lelaki lain keluar dari rumah mereka kerana panggilan telefon tersebut memang berlaku, bukannya taat membabi buta kepada suami yang bernafsu songsang itu......

Salam Hormat.

3 comments:

Anonymous said...

SLM BRO..JIJAH NI TALAM 2 MUKA. BLJR DR LAKI DIA JUGAK. DH TAK TAKUT DOSA DAHH!

x-pkr said...

bro jeff,,,

makin lama, kain ajijah pun makin TERSINGKAP...

tobeng said...

Jijah,jijah...rasanya dia tak sanggup menanggung aib kalau dia mendedahkan kelakuan songsang suaminya.Bukan dia saja yg aib malah seluruh keluarganya akan menanggung malu 7 keturunan.

Sebaliknya kalau dia mendedahkan kebenaran begitu besar jasa dan manfaat yg dia dapat iaitu menyatukan orang Melayu dan mengembalikan keamanan kepada negara setelah diporak perandakan oleh suaminya yg gila kuasa.

Jijah,jangan pentingkan diri,fikirkanlah kemaslahatan ummah!