Tuesday, October 26, 2010

AnWAR BERSUARA?

1. Malaysiakini melaporkan AnWAR berkata Pakatan haram punya peluang di Galas. MAnakala di BAtu Sapi mereka berhadapan ujian berat (sini). AWAS! KAki spin sudah mula bersuara. Tidak sukar membaca apa yang AnWAR kehendaki dari kenyataannya itu.

2. AnWAR mahu memecahkan undi Cina di Batu Sapi. Berdasarkan 'trend' Sibu, masyarakat Cina akan kekal mengundi calon Cina pembangkang. AnWAR juga mengharapkan masyarakat melayu akan menyokong CALON PILIHANNYA di BAtu Sapi iaitu Ansari Abdullah.

3. BN kini dalam dilemma kerana undi masyarakat islam dan bumiuputera belum pasti, manakala undi Cina juga entah dimana w/pun BN-PBS meletakkan calon Cina. W/pun tidak yakin dgn taktiknya, AnWAR mengharapkan kemenanmgan di BAtu SApi.

4. Kerana itu beliau 'main wayang'. Konon pakatan haramnya selesa di Galas. Beliau mahu jentera BN bertumpu di Galas. Di Batu Sapi, konon pakatan berdepan cabaran berat, maknanya BN ada kelebihan serta abaikan gerak kerja.

5. Penulis memperolehi gtambaran di Galas, BN telah berada di trek yang betul. Cuma terus kerja kuat dan perkemaskan jentera. Di BAtu Sapi sebenarnya BN berdepan cabaran berat. W/pun nampak tenang, ianya seba kemungkinan.

6. Batu Sapi adalah pertembungan taktikal di mana AnWAR hanya menunggu BN melakukan kesalahan. BAginya jika SAPP yang menang, peluang untuk 'memancing' tetap ada. MAka BN harus mengambil berat setiap situasi di BAtu Sapi dan Galas! Jangan leka.....

TQ

No comments: