Thursday, June 16, 2011

HARAPAN PALSU AnWAR KPD. PAS


1. x-pkr berkesempatan bertemu seorang sahabat lama yang masih 'aktif' dengan kegiatan reformasinya. Bersemangat betul beliau bercerita tentang perhimpunan haram yang bakal disertainya seminggu dua lagi. Kami juga sempat bersembang tentang 'line-up' kepimpinan baru PAS w/pun agak terlewat.

2. Menurut sahabat x-pkr ini, beliau telah dimaklumkan oleh beberapa pemimpin PKR yang baru kembali dari Turki menyaksikan proses p/raya di Turki. Sahabat x-pkr ini digambarkan bahawa proses p/raya di Turki ini adalah proses p/raya yang paling bersih dalam dunia. Kejayaan AKP pimpinan Recip Tayyep Erdogan adalah kejayaan mereka juga katanya.

3. Dimaklumkan kepada sahabat x-pkr yang 'lurus bendul' adalah kejayaan AnWAR mentransformasi Parti AKP pimpinan Erdogan hingga berjaya memerintah Turki. AKP adalah parti berasas Islam yang telah berubah menjadi parti islam 'moderate' hingga berjaya mengekalkan pemerintahan selama 3 penggal berturut-turut.

4. "Ini semua kerana idea AnWAR kepada Erdogan dan inilah yang AnWAR sedang laksanakan kepada PAS. PAS bakal menjadi AKP dalamn sedikit masa lagi" tambah beliau lagi! Begitu hebat pemimpin yang baru kembali dari Turki itu meracuni pemikiran teman x-pkr dan tentunya penyokong-penyokong yang lain jugak.

5. Barulah x-pkr sedar, selama ini PAS begitu beria-ia mahu berubah hanya kerana dijanjikan oleh AnWAR bahawa PAS akan menjadi AKP. Namun AnWAR mungkin lupa memberitahu ahli-ahli PAS harus 'kow-tow' dengan DAP sebelum PAS diangkat darjat mereka menjadi parti yang memimpin dalam pakatan mereka.

Merubah slogan 'Membangun Bersama Islam' kepada Negara Berkebajikan masih belum meyakinkan DAP. DAP mahukan lebih lagi dari AnWAR untuk 'mendidik' PAS. Mungkin berkompromi dalam isu murtad serta menjiwai pluralisme agama seperti yang diamal AnWAR bakal melembutkan sedikit hati DAP.

Penerimaaan Ambiga sebagai ketua BERSIH yang dianggotai oleh majoriti ahli PAS ini diharap bakal membuka mata DAP bahawa PAS sememangnya sanggup berkorban apa saja demi DAP termasuk menerima konsep "Malaysian Malaysia" w/pun tidak pernah mengucapkannya........

Sekian.

10 comments:

Anonymous said...

Bro...
Biarkan lah PAS terjun dengan labu-labunya... hati mereka telah hitam dan tidak boleh disembuhkan... sampai masa mereka akan terkubur dengan sahabat-sahabat sebantal mereka....TUGAS kita sekarang memastikan anak, isteri, saudara, mara. berjuang mempertabatkan Islam dan Hak milik tanah melayu kekal ditangan umat Melayu Islam.

x-pkr said...

benar bro...fokus kita jelas, pertahankan apa yg selama ini jadi milik kita...

matpanah said...

Salam tuan,
Saya pun sependapat dengan tuan dan anon. Biarlah PAS terjun dengan mimpi-mimpinya.
Mereka hanya akan terngadah apabila DAP menyepak kepala mereka nanti.
Saat itu akan sampai. Tunggulah...

Tkasih

Anonymous said...

Semoka satu hari AnWAR dapat mentransformasikan PKR supaya mempunyai pilihanraya yang lebih telus dan bersih.

faithal said...

lagi usaha melayu islam memperbodohkan melayu islam yg lain... yang seronok bertepuk tangan india, cina & benggali... ketua bersih ambiga, tp yg ramai akan kena belasah dgn fru ialah anak2 melayu... bila la nak pandai2...

Anonymous said...

jadi pilihanraya turki tu betulla bersih? tak macam kat malaysia ni? I am curious. there is no conclusion in your article other than speculation.

Anonymous said...

so betulla pilihanraya turki tu bersih? yg kat malaysia ni kotor? i am curious. there is no conclusion in your article other than speculations.

Anonymous said...

wahai anom Thursday, June 16, 2011 2:03:00 PM dalam pemilihan pkr pun penuh dengan kronisme, tidak telus dan bersih macamanala dan dia sendiri pun tidak telus dan bersih. guna nwar untuk membersih ibarat membasuh berak dengan guna air kencing

NIKNAJISWALISELIPAR said...

Bro i strong agree with most of your comment.
Anon: Friday, June 17, 2011 3:44:00PM betul ckp kau mana bersih kalau berak cuci dgn air kencing, Ibarat rumah sendiri kotor tapi ada hati nak tegur rumah org..
Anon: Thursday, June 16, 2011 9:48:00 PM...lagi usaha melayu islam memperbodohkan melayu islam yg lain... org melayu yg main sebsama sendiri... nanti tengok aje yg demo Melayu aje yg lain bangsa semua tak ada?

Dulu aku ingat lagi mahathir pernah tanya kat org singapura adakah org melayu singapura semua bodoh2 belaka.........jawatan tinggi dlm kerajaan.... sekarang masanya untuk rakyat malaysia jawap... ADAKAH ORG MELAYU MALAYSIA SEMUANYA BODOH TAK TAHU YG MANA PERMATA DAN YG MANA KAZA?

Anonymous said...

kalau camtuh..UMNO pun parti berasaskan Islam mcm AKP buat apa nak undi PAS lg...smgt Alif Ba Ta...