Monday, November 8, 2010

AnWAR MASIH MEMPERBODOHKAN ABIM (II)

1. Sah! Zaid Ibrahim bakal mengundurkan diri dari persaingan kerusi nombor 2 PKR. Tidak puashati barangkali. Telah ada ura-ura Zaid bakal melompat lagi ke parti berbilang kaum yang sangat 'telus' serta bersistematik DAP. Kita tunggu saja pengumuman Zaid nanti. Apa yang boleh disahkan mmeamng trelah ada rundingan membvawa Zaid ke DAP.

2. Kini tinggal Mustafa Kamil Ayub yang terlebih perasan boleh menyaingi Azmin dalam kerusi nombor 2 PKR. Mustafa Kamil akan diprojek untuk membayangkan demokrasi masih lagi wujud dalam PKR. Ini strategi AnWAR setelah imej PKR tercalar teruk dari amalan baling kerusi hingga ke penjualan kertas undi kepada calon yang diterajui Azmin Ali.

3. Geng-geng ABIM masih dibelai AnWAR bahawa mereka adalah pejuang 'demokrasi' sebenar, kononnya la. Konon juga geng-geng ABIM ini pejuang setia yang komited kepada perjuangan walhal AnWAR memanipulasi kesetiaan mereka yang membabi buta. Mereka masih dibuai nostalgia ketika AnWAR meminpin ABIM walhal AnWAR telah jauh menyimpang.

4. Ketika AnWAR dipecat 1998, ABIM dilobi oleh Azizah (tentunya arahan AnWAR) untuk menyokong AnWAR melalui Persidennya ketika itu, Ahmad Azam. Tambahan pula Azam adalah menantu Allahyarham Puan Salmiah Ahmad, bekas Ketua Wanita UMNO Ptg. Pauh zaman AnWAR menjadi Ketua UMNO bahagian di situ.

5. Maka dihantarlah Mohd. Annuar Tahir, Dr. Mohd Nor Nawawi, Dr. Muhammmad Nur Manuty, Dr. Ghazali Basri, Mustafa Kamil dan ramai lagi. Pemilihan pertama PKR (PKN tika itu) menyaksikan geng-geng ABIM dikhianati AnWAR apabila AnWAR menyokong Abd. Rahman Othman menentang Dr. Muhammad Nur Manuty sebagai Timbalan.

6. Selepas itu tahun 2003, Mohd Annuar Tahir digantikan sebagai s/u agung PKN apabila AnWAR menyifatkan Annuar Tahir hanya layak menjadi s/u agung NGO sahaja, bukan parti politik, sedangkan Annuar Tahir berkorban sejak awal lagi. Manakala Kamaruddin Jaafar diarah AnWAR menyertai PAS untuk kepentingan dirinya.

7. Mustafa Kamil juga pernah dikhianati ANWAR apabila AnWAR mengarahkan Mustafa KAmil dikalahkan dalam pertandingan Timbalan Ketua AMK semasa 2001 di Kemaman (berlawan dengan Saifuddin ketika itu). Arahan adalah melalui nota dari penjara Sungai Buloh yang sentiasa dicanangkan Azmin sebagai 'wahyu' dari AnWAR.

8. Kini Annuar Tahir, Dr. Ghazali Basri, Dr. Yusri Mohamed, Dr. Sidek Baba telah meninggalkan AnWAR dan PKR. Yang masih tinggal serta aktif hanyalah Dr. Muhammad Nur Manuty (datang kembali) dan Mustafa Kamil. Mereka meninggalkan AnWAR lantaran sikap AnWAR yang jelas memanipulasi kesetiaan mereka kepada AnWAR.

Selepas AnWAR keluar penjara, beliau sedar banyak sahabat-sahabat ABIM telah meninggalkannya dan ini memberikan imej tidak baik untuk dirinya. MAka misi AnWAR memujuk mereka dimulakan. Ikuti sambungan seterusnya dalam siri berikut nanti....

No comments: