Monday, November 22, 2010

SEMPURNALAH KEDIKTATORAN AnWAR

1. Penulis sengaja memilih tajuk di atas. Samada ianya betul dari segi tatabahasa, penulis tidak pasti. Yang benar-benar pasti, AnWAR memang diktator menerajui PKR. AnWAR memekakkan telinga, membutakan mata melihat apa yang berlaku dalam PKR kini. Suara akar umbi PKR yang mahu melihat demokrasi tulen diabaikan.

2. Semalam berakhirlah proses pemilihan parti politik yang paling kotor dan kontroversi dalam sejarah negara. Azmin menang dengan begitu selesa. Itulah yang AnWAR mahukan. SElepas ini AnWAR mengatakan isyarat jelas dari ahli mahukan Azmin sebagai orang nombor 2 parti walhal prosesnya diselubungi pelbagai isu dan kontroversi.

3. HAsrat AnWAR menobatkan 'buah hatinya' kini lunas. Betapa AnWAR senyum puas berjaya memenuhi hasratnya dan Azmin. Betapa juga AnWAR tersenyum puas melihat sahabat-sahabatnya dalam ABIM PKR yang berjaya dimanipulasinya. Betapa juga AnWAR ketawa terbahak-bahak melihat semua orang dalam PKR tunduk kepadanya.

4. Yang lebih penting mesej AnWAR kepada pendukung PKR, "siapa yang melawan aku akan disembelih dalam PKR". Polisi AnWAR dalam PKR, 'ikut apa yang aku cakap, jangan ikut apa yang aku buat'. Ini amalan banyak pemimpin munafik dalam dunia sekarang, disaat mereka menyuruh berbuat kebaikan, mereka sendiri yang memulakan kejahatan.

5. Presiden PKR sekarang hanya ibarat 'patung bernyawa'. Suisnya dipegang oleh AnWAR dan Azmin kini. Ini hasil perkongsian bijak AnWAR-Azmin. AnWAR-Azmin berkongsi banyak 'subjek' dalam kehidupan mereka dengan pengetahuan Azizah yang ibarat melukut di tepi gantang. Ada atau tidak sama saja..

Semalam adalah hari gelap bagi demokrasi dalam PKR. AnWAR yang menegang suis utama dalam PKR bertindak mengawalnya sesuka hati beliau. Ini adalah manifestasi betapa AnWAR memerintah PKR secara kuku besi. Disaat AnWAR melalak seantero dunia tentang demokrasi (perasan pulak tu tu beliau sama dengan Aung San Su Kyi..hahaha), beliau mengendalikan partinya umpama seorang diktator yang langsung tidak boleh menerima teguran....

Sekian.

5 comments:

Anonymous said...

Salam,
dulu masa anwar di pecat TDM, ada org dlm PDRM bgtau kalau anwar jadi PM..dia akan jadi diktator.

aku semahunya tak percaya..al maklumlah..anwar itu maksum.

Tapi, kini Allah menunjukkan segalanya. Benar anwar itu diktator. ini baru sedikit dlm partinya belum lagi memerintah negara. kami akan pastikan pkr akan terus berkubur dlm pru akan datang. dedahkan siapa anwar lagi.

oooppss..bicara liwat dia pun asyik tangguh je..mana orang tak meluat!

thanks x-pkr. saya follow tuan punya blog since may 2009..

teruskan berblog..

Helang Buana said...

http://helangbuana.blogspot.com/
Mohon di link kan blog saya. tq

x-pkr said...

anon,,,

TQ

Cg Pian,,,

ok

Anonymous said...

kalau boleh ditegur dan menerima teguran: itu demokrasi
kalai tidak boleh ditegur dan menembak orang yang menegur : itu komunis
itulah anwar!

Anonymous said...

salam,

harap x-pkr dapat dedahkan pula betoi ka PKR ada 400k ahli?????