Tuesday, January 11, 2011

AnWAR BAGI KENYATAAN SELAMAT!

1. Setelah berdiam diri dan mengelak mengulas isu INTERLOK, AnWAR tampil memberikan kenyataan tentang INTERLOK. Jujurnya, x-pkr dimaklumkan itupun setelah ANWAR bimbang banyak orang kuat dalam GAPENA dan PENA mula menyuarakan di mana AnWAR dalam isu ini.

2. AnWAR tahu bahawa airmata SN Abdullah Hussein bukanlah sesuatu yang dibuat-buat. AnWAR kenal siapa Abdullah Hussein w/pun AnWAR mendakwa novel INTERLOK itu bukanlah sebuah karya yang bagus ( spt dlm malaysiakini).

3. Airmata jernih Abdullah Hussein mengundang banyak sokongan dan simpati terhadap dirinya. Jika AnWAR terus mendiamkan, beliau bakal kehilangan kepercayaan dalam PENA dan GAPENA biarpun kedua-dua pertubuhan ini adalah 'non-partisan'.

4. Jangan sekadar cakap, AnWAR perlu mengambil tindakan terhadap mereka yang membakar novel INTERLOK itu. Terang-terang mereka adalah sekutunya dalam pakatan haram itu. Hantarlah nota bantahan kepada DAP dan PAS yang mana 2 wakil rakyat mereka hadir ketika pembakaran berlaku !!

5. Tunjukkan saudara seorang yang tegas menolak ketidakadilan biarpun melibatkan sekutu sendiri. Bukankah ini pegangan "Maqasid Syar'iyyah" (prinsip2 syariah) yang dianjurkan saudara iaitu berlaku adil terhadap yang berlaku zalim biarpun dari kalangan sendiri......

No comments: