Tuesday, January 4, 2011

AnWAR PUN TAK MAHU DATUK KHUSRIN

PEGAWAI KEWANGAN SELANGOR BERSAMA PIMPINAN SELANGOR

1. Masih tentang kemelut terbaru yang dicetuskan MB Selangor. Saya cuba menyusuri kenapa beria-ia MB Selangor tidak mahu menerima pelantikan Datuk Khusrin dan siapakah yang dimahukan mereka. Selain MB Selangor yang didalangi tidak mahukan Khusrin, AnWAR juga secara peribadi tidak mahukan Khusrin.


2. 3 nama yang disenaraipendek oleh MB Selangor juga adalah pegawai dari Perkhidmatan Tadbir dan Diplomatik. Bermakna, mereka juga adalah adalah pegawai perkhidmatan awam persekutuan yang berkhidmat di negeri Selangor secara pinjaman. 3 nama itu adalah pegawai kewangan sekarang dan 2 Datuk Bandar Majlis Bandaraya di Selangor.

3. Kenapa TS Khalid begitu hipokrit sedangkan mereka juga mencadangkan 2 nama Datuk Bandar tersebut yang masih bertaraf Jusa 'C'. Cuma pegawai kewangan yang dicadangkan itu berjawatan Jusa 'B'. Logiknya, pegawai kewangan sekarang lebih senior dan MB Khalid mahukan pegawai kewangan sekarang menjadi SUK Selangor.

4. Pegawai Kewangan Selangor sekarang khabarnya pernah berkhidmat Unit Penyelarasan & Pelaksanaan JPM sebelum ke Kementerian Kewangan semasa AnWAR menjadi menterinya. Khabarnya juga mereka saling mengenali dari UM lagi. Pegawai Kewangan Selangor ini bercita-cita tinggi dalam perkhidmatan awam.

5. Selepas di Kementerian Kewangan, beliau ditukar sebagai Pegawai Daerah Sepang, sebelum menjadi YDP Majlis Perbandaran Sepang dan kemudian ke Majlis Perbandaran Subang Jaya sebelum melobi kuat untuk dilantik ke jawatan sekarang ketika zaman DS Dr. Khir Toyo sebagai MB. beliau dikenali sebagai orang kuat Khir Toyo ketika itu.

6. Cerita 'panas' di Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) juga mengatakan Pegawai Kewangan Selangor ini melobi kuat untuk menjadi SUK dan menyingkirkan SUK Datuk Ramli Mahmood sebelum waktunya. Selepas pakatan menerajui negeri Selagor, pegawai kewangan selangor ini dengan mudah menyesuaikan dirinya dengan kepimpinan baru Selangor.

7. Disifatkan serangan kepada Datuk Khusrin adalah helah AnWAR dan TS Khalid meletakkan orang mereka sebagai SUK Selangor. Cerita Datuk Khusrin tidak fasih berbahasa Inggeris hanyalah alasan kerana calon yang dikemukakan MB Selangor juga tidak fasih berbahasa Inggeris. Mereka juga mengemukakan calon yang masih bertaraf Jusa 'C', sama gred seperti Datuk Khusrin.

Lain-lain serangan peribadi terhadap Datuk Khusrin hanyalah penambah perisa memburukkan peribadi orang yang baik, sedangkan calon mereka dikenali sebagai kaki 'karaoke' suatu masa dahulu. Pasti AnWAR dan Khalid Ibrahim punya agenda mahukan 'orang tertentu' sebagai SUK dan orang yang kuat mahukan jawatan itu mungkin boleh berkompromi dengan agenda pakatan di Selangor...................

Sekian.

4 comments:

Anonymous said...

Khalid, anwar dan PKR/DAP tak mahu Dato Kushrin.

Depa ingat majoriti rakyat Selangor syok lagi kat depa ka.

Tiba time nanti, baru la depa tau sapa mau kat sapa

Panglima Perang Cyber said...

bro kawe link artikel kawe ke blog demo !!!

Anonymous said...

Salam, takpe bro' , Langit tu tak selalunya cerah, bukannya apa, tengah sibuk mengumpulkan harta perang 2008 tiba - tiba tanpa angin dan ribut MALAIKATUL MAUT dah diturunkan di Selangor.Tu yang buat kaum ala2 syiah ini terkejut berok dan yang gagap bertambah gagap. - Pak Rojam

Anonymous said...

Penderhaka GAGAP dah berhutang dgn BANK bayarla. Jgn nak politikkan pinjaman yg dibuat. Dah GAGAP jgn jadi BODOH plak. Kalo dah bodoh campur gagap baik jadi GILA lg bagus.