Tuesday, June 16, 2009

AnWAR - ISU TERKINI

Saya mohon maaf kerana agak lama tidak update blog ini lantaran menyelesaikan beberapa perkara, namun saya tetap mengikuti perkembangan di tanahair. Saya ringkaskan beberapa perkembangan mengenai AnWAR di sana.

1. Lawatan TYT Lee Kuan Yew ke Malaysia.

Selama 8 hari di Malaysia, Lee Kuan Yew telah menemui hampir kesemua pemimpin parti politik di Malaysia dari kerajaan dan pembangkang. Namun Lee Kuan Yew tidak menemui AnWAR w/pun ada usaha dari PKR membuat temujanji dengan Lee Kuan Yew.

PKR bersungguh-sungguh mahu mempertemukan AnWAR dengan Lee Kuan Yew. Sivarasa telah menemui Lim Kit Siang mohon bantuan agar AnWAR dapat menemui lee Kuan Yew. Manakala Saifuddin Nasution telah menemui pegawai di Kedutaan Singapura cuba mengaturkan pertemuan AnWAR-Kuan Yew, tentunya atas arahan AnWAR.

Difahamkan, Lee Kuan Yew tidak mahu menemui AnWAR kerana Kuan Yew sejak sekian lama tidak pernah mengkagumi AnWAR. Ketika AnWAR di puncak kuasa, kunjungan AnWAR ke Singapura juga tidak mendapat layanan sewajarnya dari Kuan Yew. Khabarnya Kuan Yew enggan menemui AnWAR kerana beliau tahu AnWAR seorang bernafsu songsang serta tahu sikap opportunist AnWAR.

Sivarasa yang berang telah menuduh DAP sengaja tidak membantu AnWAR agar bertemu dengan Kuan Yew sedangkan Presiden PAS juga bertemu dengan Kuan Yew!

AnWAR menerangkan kepada penyokongnya bahawa beliau tidak menemui Kuan Yew seperti Tun Mahathir. Seperti biasa AnWAR control macho lagi. Hakikatnya AnWAR terhegeh-hegeh menghantar utusan mahu menemui Kuan Yew bagi membuktikan dirinya penting di kalangan penyokongnya, namun tidak dilayan Kuan Yew. Ini berbeda dengan Tun Mahathir yang tidak pernah meminta menemui Kuan Yew.

2. Pasukan Khas Persekutuan Malaysia (PKPM)

Pasukan ini ditubuhkan sejurus selepas AnWAR ditangkap 1998 dahulu. Antara perintis pertubuhan ini ialah Anuar Wahi, seorang ‘berpangkat’ Leftenan Kolonel dalam PKPM tahun 1998. Anuar Wahi adalah aktivis PKR semasa era reformasi dan berpangkalan di Wangsa Maju.

Anuar selalu kelihatan di Bukit Damansara serta merujuk apa jua tindakan PKPM kepada Dr. Wan Azizah. AnWAR juga sering menghantar nota dari penjara kepada pemimpin pertubuhan ini menyokong segala tindak tanduk mereka membenteras jenayah (kononnya).

Kemuncak sokongan AnWAR kepada pertubuhan ini ialah pelantikan Datuk Dr. Wan Ismail (bapa mertua AnWAR) sebagai penasihat kepada PKPM. Anuar Wahi juga mendakwa beliau adalah penasihat ketenteraan kepada Dr. Wan Azizah serta bertanggungjawab merekrut ahli-ahli PKR sebagai anggota kerahan PKPM (spt askar wataniah dlm ATM).

Sekumpulan pendokong PKR yang rasional bersemuka dengan Dr. Wan Azizah untuk mengesahkan perkara ini namun tidak pernah dilayan. Begitu juga yang terbaru, AnWAR tidak pernah menafikan penglibatan PKR dalam pertubuhan haram ini.

AnWAR menyatakan bahawa tidak perlu dihalang untuk berbuat kebaikan sedangkan pertubuhan haram ini mencanangkan penggunaan senjata api kepada anggotanya. Anggotanya dilatih mengangkat senjata untuk melawan kezaliman dan AnWAR menggambarkan kerajaan kini adalah ZALIM!

Saya percaya AnWAR tahu kewujudan pertubuhan haram ini serta mahu mengeksploit kewujudannya. Mudah membaca sokongan AnWAR terhadap pertubuhan ini. Ianya tidak lahir dari sokongan yang ikhlas membenteras kezaliman tetapi lahir dari dendam kesumat beliau yang mahu melihat negara huru-hara. Inilah belang sebenar AnWAR……

Salam Hormat

20 comments:

Cucu Tok Selampit said...

Gila jugak orang tua ini hendak menyembah Mr Lee. Sedangkan syaitanpun tidak mahu bertemu dengannya. Apa maksudnya tu?

PARPUKARI said...

SALAM BRO, OH RUPANYA ANWAR NI ADA BELA MILITAN SESAT GAK YA?

BAHAYA NI BRO...AKU NAK COPY ARTIKEL KAU NI DALAM BLOG WORDPRESS AKU LA BRO...DENGAN IZIN YA....

fadzly said...

sedih melihat keadaan politik dan suasana malaysia hari ini..
semua kerana Anwar!! damn!!

x-pkr said...

cucu tok selampit,,,

dia nak tunjuk dia jugak penting kat penyokong non malays dia....itu je tujuannya

parpu...

silakan !

fadzly,,,

dia sdg bikin kcau utk wujudkan ketidakstabilan negara...

Generasi Pejuang Bangsa said...

tahniah bro pendedahan ini ..

tak sangka juga PKPM ini disebaliknya tabirnya ialah Anwar dan PKR. penyokong2 PKR dengan senang saja menuduh polis reka semua dan berdrama mengenai PKPM ini..

denaihati said...

bro aku suka cerita AnWAR & LKY tu...nak tumpang copy...

najamarine said...

wahh..syukur..

saya sendiri tak tahu lee kuan yew tak nak jumpe AnwarIbrahim..

saya fikir tentu ade perjumpaan sulit antara mereka kerana matlamat sama ingin melihat MALAYsia kucar kacir dan kedua2 menjadi tali barut YAHUDI..

saya harap saudara x-pkr dapat dedahkan seberapa banyak maklumat kepada umum menerusi blog..insyaallah kami akan sebar2kan..

x-pkr said...

pb, naja n denai,,,

t/kasih atas sokongan berterusan!

Lord Garam said...

BRO,

SELEPAS TUMBANGNYA AL-MAUNAH MASIH ADA LAGI MILITAN SESAT YANG KONONNYA MEREKA ADALAH TENTERA FADAYEEN MELAWAN KERAJAAN YANG ZALIM. ANWAR ASSHOLE AKAN MENGGUNAKAN TALIAN HAYAT JIKA BELIAU GAGAL MENDAPATKAN KUASA POLITIK DAN SENJATA AKAN DIANGKAT SEBAGAI GANTI.

DEWAN BAHASA PUSTAKA PERLU TAMBAH MEANING BARU DALAM EDISI TERBARU..

CHIN PENG BERMAKSUD PENGGANAS KOMUNIS NEGARA DAN ANWAR IBRAHIM BERMAKSUD PENGGADAI BANGSA YANG HEBAT.

Singh Is Kinng said...

Salam Mr X-Man,

LKY tak berapa suka ngan Anwar, fakta ini perlu dibincang dengan lebih mendalam. Sebab apa, setahu saya Anwar adalah adik angkat Lee Kuan Yew, dan LKY telah memberi nama timangan kepada adik angkatnya si Anwar tu sebagai Lee Wat You.

Just kidding.

x-pkr said...

mr singh....

good joke bro...i like....

garamanis,,,

dia akan guna apa saja.....

Bijen M. said...

ouho..
naseb baek lee kuan yew tu straight..

Nuar Bahaya @ Dangerous Nuar said...

PKPM- backup liwat bontot

Nuar menggerakkan misi berdarah N.ajis di manik urai..June 2009 agaknya..

& Chin Peng jadi Generalnya kot..

Nasib baik misi berdarah ni dipatahkan..

Kalau tak, banyak yg hilang kepala.

http://buaya-merah.blogspot.com/2009/06/gambar-tragedi-perang-saudara-di.html

Dr. RBAONG said...

Good one Piggy !!

Dee said...

Salam X-Pkr

Kalau kita amati suasana politik skg ini yg tidak menentu,kucar kacir,kacau bilau dgn bebasnya Anwar berceramah kepelusok daerah dan mukim.Masa Anwar dlm penjara,Malaysia aman damai.Memang nyata lah Anwar punca segala porak poranda ini.. Anwar lah memecah belahkan rakyat,melagah lagahkan rakyat,.Meracuni fikiran rakyat,Diatas perpecahan rakyat ini Anwar berdiri megah dan meraih simpati dan sokongan.

Perhatikan lah skg ini semakin kucar kacirnya negara semakin ''macho'' lah Anwar dimata penyokongnya. Anwar tersenyum seolah berbangga atas kejayaan memecah belah kan rakyat tnpa rasa bersalah dan dosa.

Perhatikan lah skg ini semakin rakyat bertelagah semakin galak pula lakunya di pentas2 ceramah politiknya..Anwar berdiri jayanya diatas pertelagahan rakyat ini. Anwar tidak peduli persengkataan sesama rakyat kerana atas dasar itu lah Anwar mendpt gahnya.Anwar tidak peduli tntng perasaan saling membenci sesama rakyat yg diciptanya kerana atas dasar itu lah Anwar membina tapak kuasanya DAN ANWAR TIDAK AKAN PEDULI RAKYAT BERDEMONTRASI !!,MEROSAKKAN HARTA BENDA!! HATTA PERTUMPAHAN DARAH SEKALI PUN ANWAR TAK AKAN PEDULI !! lelebih lagi seolah Nik Aziz telah memberi lampu hijau tntng ''Pertumpahan darah'' ini. Anwar tak akan peduli tntng keselamtan negara dgn sokongannya membwah ''Komunis'' Chin Peng kembali ke Malaysia. ANWAR TAK PEDULI SEMUA ITU !!! KERANA DGN CARA INI LAH ANWAR MEREALISASIKAN MIMPI INDAHNYA MENJADI ''PM'' DAN MELEPASKAN DENDAM KESUMATNYA..

Kalau kita perhatikan pun lahirnya PKR diatas perpecahan rakyat,,kekecohan,huru hara demontrasi.Ini menunjukkan lahirnya PKR atas perasaan benci dan dendam bkn untuk membelah rakyat..

Sekian. .

P/s: X-PKR TERUSKAN PEMBONGKARAN KEGOBROKAN ANWAR AGAR DPT MEMBUKA MATA HATI PENYOKONG PKR YG BUTA AKAL DAN FIKIRAN..TERUSKAN PERJUANGAN !

MELAYU KOMUNIS akn merebak smula bgntung pd ketuanya.. said...

dia tau DAP brjuang utk nonbumi TRUTaMA org cina. PAS UTK Org ISLAM. PKR(M) UTK apa? la.. askar tulah.. PK-'PM'... ya utk dia jd PM.. ja .YA PKR(M) akn jadi spt PKM jua spt telah dduga dgn fahaman sosialisPRM Telah merebak dlm PKR

Muhammad said...

KAKI BANGSAT ANUWAR BIN BUNTUT ADALAH TOPENG YANG SEBENAR PENGKHIANAT BANGSA

lipatpatah said...

anuar adalah pejuang sebenar jika kau orang nak tahu..mana ade pejuang sanggup jual bangsa dan negara di negeri uncle sam..selai dari belau

Anonymous said...

KAKI BANGSAT ANUWAR BIN BUNTUT ADALAH TOPENG YANG SEBENAR PENGKHIANAT BANGSA

x-pkr said...

sdr Dee,,,

setuju dgn ulasan sdra, saya amat hargai! mari kita sama2 selamatkan negara ini menerusi cara kita...