Monday, June 29, 2009

AnWAR SEMAKIN DICENGKAM KUASA ASING.

1. Maaf lagi kerana agak lama tidak bersiaran, blog punya masalah untuk masuk kerana kelalaian sendiri. Sekarang insyaAllah ok.

2. Hujung minggu lalu, AnWAR dan partinya mengadakan seminar kepimpinan di sebuah hotel berbintang di Negeri Sembilan. AnWAR tidak hadir dan program ini diselaraskan oleh Fuziah Salleh selaku Pengerusi Biro Latihan PKR. Kandungan seminar adalah kandungan lama berkisar tentang kesediaan dan pemantapan PKR untuk kekal relevan dalam politik Malaysia.

3. Penceramah-penceramah selain dari pemimpin PKR dan DAP, dua orang penyelaras dari pembiaya seminar telah hadir memberikan pandangan mereka tentang politik Malaysia yang kononnya jauh ketinggalan akibat dasar-dasar kerajaan yang pro penduduk asal (dlm konteks Malaysia ialah Melayu). Menurut mereka Malaysia harus punya dasar global yang merentas perkauman untuk bersaing di arena antarabangsa.

3. Pembiaya seminar kali ini adalah International Republican Institute (IRI), yang berpangkalan di Washington dan punya pejabat cawangan di Bangkok, Thailand. Institut ini berkait langsung dengan Parti Republikan di Amerika dan pembiaya Institut ini adalah jutawan-jutawan Amerika berketurunan Yahudi. Semasa George W. Bush menjadi Presiden AS, institut ini aktif membiayai program-program latihan untuk pemimpin muda.

4. Saya menyimpulkan peranan Amerika (di belakangnya Yahudi) yang sentiasa mahu menguasai dunia melangkaui fahaman politik tempatan mereka. Jika dahulu semasa Parti Republikan menguasai 'White House', Parti Demokrat melalui National Democratic Institute (NDI) memainkan peranan sebagai pengimbang bantuan sosial ke seluruh dunia. Untuk rekod, Nurul Izzah pernah hadir kursus pemimpin muda di AS anjuran NDI.

5. Sekarang Demokrat menguasai Rumah Putih AS. Maka Republikan pula mengambil alih peranan sebagai utusan sosial AS ke merata dunia, walhal pembiaya NDI dan IRI adalah sumber yang sama! Ini memang taktik AS yang mahu mengaburi mata dunia mereka tidak pernah mencampuri urusan dalaman sesebuah negara. Kononnya hanya NGO yang berpangkalan di AS yang berbuat demikian sedangkan NGO itu mendapat dokongan kuat parti memerintah.

6. Selepas ini IRI akan berperanan lebih aktif membiayai program-program politik PKR, DAP mahupun PAS yang 'berselindung' di sebalik seminar ekonomi atau sosial. Tentunya manusia di Malaysia yang menjadi agen untuk mendapatkan pembiayaan adalah AnWAR! Nilaikanlah sendiri apa yang digadaikan AnWAR untuk mendapatkan sejumlah dana demi meneruskan agenda peribadinya........

Salam Hormat.

9 comments:

Anonymous said...

assalammualaikum ..mr x..lama tak update blog..ternanti nanti jugak berita terbaru..Anyway memang jangka AnWAR dan Amerika memang ader link tak guna punya Nuar!! bro nak banyak lagi berita dari blog nie..thanks

najamarine said...

salam bro..

thanks atas info ni...saya akan sampai2kan pada yg lain2..

Anonymous said...

Sememangnya IRI dan NDI adalah di antara badan-badan yang menyamar sebagai "NGO" dan memperolehi dana dari perbadanan-perbadanan yahudi Zionist untuk 'mobilise'dan melatih pihak-pihak pembangkang di negara-negara terpilih semata-mata untuk menggulingkan kerajaan yang sah, supaya dapat digantikan dengan 'pro-USA puppet regime' seperti yang berlaku di East Europe, Africa,Middle East dan Asia, termasuk Malaysia.

Sebelum Malaysia di"telan' oleh Washington melalui 'proxy'nya dalam PRU 13, saya kini sedang mengumpul data dan fakta mengenai Anwar dan Yahudi-Zionist di Washington dan New York.

I am compiling data and facts on the New World Order and Anwar's connections with Washington. Harap penulis dapat menghubungi saya di nshinah@yahoo.com

x-pkr said...

anon....

t/kasih....blog ada prob skit, tu yg lama tak dpt log in n update..

naja,,,

sdra byk menyokong, tq

anon,,,

tq

Lin said...

salam sdr x-pkr

yang peliknya

orang2 PR yang bbangsa melayu tu tak sedar ke???

pelik jugak ye???

dah terang lagi bersuluh... rang macam nuar ni memang bahaya!

salam

Rakyat Bawahan said...

Saya pun merindui dan menantikan cerita-cerita dan berita-berita terkini daripada saudara.
Syabas, Teruskan usaha anda.

Kepada peminat setia Pak Sheikh Anwar kita, sedarlah anda semua sebelum terlambat.

Saya sebagai rakyat bawahan pun boleh merasa betapa liciknya permainan Pak Sheikh Anwar kita ni.

Sedih dan simpati kepada sesiapa yang masih menganggap hamba Allah ni bijaksana dan hebat. Kesian sungguh.

/Rakyat Bawahan

azienmat said...

Ye sekarang mereka berada Iran, dan perang secara halus ini akan berterusan keserata dunia.

Dalam bab di Iran kita rakyat boleh melihat usaha yang sedang berlaku. Ada pihak yang menyokong Ahmadinejad dan ulamanya dan ada yang menyokong reformasi yang dilaungkan pembangkang.

Situasi di Iran memang berlainan apa yang berlaku di M'sia tetapi sebenarnya banyak persamaan yang dapat diteladani.

Nah! YB dari DAP apa pendirian anda? PAS memang sudah diketahui. Manakala PKR bukankah banyak persamaannya dengan kem Mousavi..

x-pkr said...

tungaklangit,,,

depan penyokong AnWAR menyatakan itu semua propaganda BN, sedangkan terang2 dia memecah belah masyarakat...mata hati mrk tertutup dgn lakonan berkesan AnWAR barangkali...

rakyatbwhn,,

setuju dgn anda, progaram penerangan kita perlu lebih mantap!

azienmas,,,

tragedi iran menyedihkan, moussavi sama spt AnWAR di sini! AWAS! anwar mungkin merencana sesuatu spt iran 8 Julai nanti...

Kisah mahmud tu said...

Ini Real !! Mrk yg nk tgk dgn real bgmana nuaq putau isu amerika 180 drjah.tgk komen artkel 'Sejarah Kisah S.Mahmud' yg ke14 rasanya..blog GAP Gerakan Anti PKR.. Penulis itu bkn smbarngan..silap2..adalah anuar sndri.! The REAL ANUAR