Thursday, August 13, 2009

KRONI AnWAR III : FARAH AFIFA

1. 10 Ogos lalu adalah ulangtahun kelahiran AnWAR yang ke 62. Kebiasaannya hari bersejarah bagi AnWAR disambut secara eksklusif dengan kehadiran tetamu yang terhad sekitar 10-12 orang dan diadakan di hotel 'bintang 5' di Petaling Jaya.

2. Tetamu yang hadir ialah kroni AnWAR yang disebut sebelum ini iaitu Azmin dan Shamsidar selain AnWAR dan Wan Azizah. Ada dua pasangan lagi yang menjadi tetamu yang mana 1 pasangan itu ialah rakan tenis AnWAR berbangsa Melayu.

3. Selain bersantai dan menikmati majlis tersebut, AnWAR akan dihadiahkan lagu "Endless Love" oleh Shamsidar Taharin dengan nyanyian yang penuh syahdu dan beremosi (tangkap leleh beb). Satu lagi lagu 'hadiah' kepada AnWAR ialah lagu tema filem Titanic "My Heart Will Go On".

4. AnWAR akan hadir tanpa anak-anak, begitu pasangan yang lain. Hanya seorang kanak-kanak sahaja yang hadir bernama Farah Afifa dari pasangan Azmin-Shamsidar. Begitu istimewa sekali anak ini. Pasti dibawa Shamsidar ke mana-mana majlis yang melibat AnWAR.

5. Begitu juga jika ada majlis di rumah AnWAR (kediaman rasmi TPM Jln. Damansara [dulu]), Farah Afifa pasti akan dihulur Shamsidar kepada AnWAR biarpun Wan Azizah yang berdiri di sisi AnWAR masam mencuka dan diam membisu!

6. Farah Afifa akan terus dibawa ke sebuah bilik di tingkat atas rumah AnWAR oleh pembantunya untuk berehat atau bermain. Betapa sibuknya AnWAR melayani tetamu di tingkat bawah, beliau akan nnaik ketingkat atas menjenguk Farah Afifa.

7. AnWAR juga membahasakan dirinya 'PAPA' ketika mengagah Farah Afifa (masih bayi tika itu). Apabila Farah Afifa semakin besar, AnWAR juga mengajar Farah Afifa memanggilnya 'PAPA'. Kenapa? Mungkin AnWAR boleh jawab dlm ceramah nanti.

AnWAR cukup mengambil berat tentang Farah Afifa! Amat bertuah sekali kanak-kanak bernama Farah Afifa ini, punya dua orang bapa. Satu daddy dan satu papa dan punya seorang ibu yang dipanggil mummy. Hidupnya dilimpahi kemewahan serta ditatang bagai minyak yang penuh oleh 'dua' bapanya dan seorang ibu. Adik beradiknya yang lain pun tidak seuntungnya, hanya mendapat kasih sayang seorang bapa dan seorang ibu.

TAPI, Farah Afifa ini amat tidak disukai oleh Wan Azizah serta semua keluarga AnWAR. Persis ibu tiri konvensional, setiap kunjungan Farah Afifa ke Bukit Segambut akan disambut dingin Wan Azizah. Beliau tidak dapat mengawal perasaannya dengan 'body language' seperti mahu menghalau Farah Afifa setiap kali berhadapan dengannya.

Ini dilema Wan Azizah dan keluarganya! Namun AnWAR seperti tidak memperdulikannya, kerana menurut AnWAR kepada Wan Azizah, beliau menumpahkan sepenuh kasih sayangnya kepada anak-anak dan Farah Afifa. Barangkali inilah yang tidak dikehendaki Wan Azizah! Kasih sayang suami hanya kepadanya dan anak-anak sahaja.......

Sekian.

21 comments:

Lawyer Garang said...

bro,
afifah nie hasil benih anwar ke bro..?
baiknya hati si azmin yea..

i mintak izin nak attach article nie at my blog please...

if u dont mind

Cucu Tok Selampit said...

Ha, inilah anak yang saya minta Anwar buat ujian DNA tu untuk pengesahan bapa biologi budak tu. Farah Afifa, lupa pulak nama tu. Muka sebijik dengan Mantan Timbalan Perdana Menteri merangkap Mantan Banduan Salah Guna Kuasa.

bijen moretti said...

waduh2..
antara farah afifa ngn izzah mane lg dia syg bro?..

Anonymous said...

x-pkr,bukankah pada tahun 1998,ujian DNA telah didapati bapa biologikal kpd anak ini ialah AZMIN??KES DAH DI TUTUP!!

Anonymous said...

sapa ada gambar budak tu cuba compare sket

SI PENAKUT BABI said...

sapa geng umno melaka. xnak buat apa2 ke, sblum pmbngkng bunyi. h1n1 mkn byk. melaka lak tu .rakyat syak melawat melaka brmakna melawat mesia la.. NI LA GUNAnye Pmbmkang. Anua xbunyi pun h1n1.kata nak jaga rakyat.Punya la nak jaga politik H1n1 pun xnak sebut betui2. Tambah satu lg PENGKIANAT KESIHATAN RAKYAT !!

x-pkr said...

anon 10pm,,,

kenyataan Lim Kong boon, chemist yg periksa DNA itu mmg diterima di mahkamah. Tapi AnWAR dan Azmin minta sampel diuji di luar negara....yg keputusannya tidak diterima hingga kini.

Christopher Fernando kata Lim Kong Boon hanya pakar kimia, bukan expert DNA. Ujian sahih yang transparent perlu dibuat sekali lagi...

AnWAR gunapakai kenyataan Lim kong Boon sedangkan dia tak iktiraf Lim Kong Boon!

ikutsukakula said...

10 taun lepas teknologi kesan DNA kureng sikit kat sini, tapi la ni mesin tercanggih dah ader kat Malaysia ni.
Aper kata dalam masa 1 hari, 4 makhluk Allah ni di ambil darah dan diuji masa tu jugak. Tak lama, cuma beberapa minit saja dah keluar keputusan....bukan kah itu yang kita semua mahukan, ketulusan...keiklasan...kebenaran...KEADILAN....????
Perlu diingatkan semula...10 taun lepas dier dihukum kerana "salah guna kuasa" ....(aper yg dah dier buat masa tu ...surat?..surat siapa? surat aper? kepada siapa?)
...ikut kut mana pun aku tetap minat tul dengan mummy Farah Afifa ni.... sumpah...!!! melamar ikut cara yg sah ler.. tapi jadi no 2 aku la nakk???... duit tak banyak.. ader la sikit ...haaa...yg itu confom POWER !!!

Anonymous said...

Salam saudara x-pkr

Adakah maklumat saudara ini first hand atau hearsay? Maksud saya saudara sendiri yang mengetahui dari sumber terus (atau saudara sendiri mendengar Anwar berkata demikian, contohnya menyuruh memanggilnya Papa?)

Saya juga musykil golongan agama dalam PKR masih tidak dapat melihat keburukan DSAI. Adakah mereka tidak berkawan dengan saudara untuk melihat sedikit kebenaran yang dikatakan dibawakan oleh saudara?
Aponakkato

Anonymous said...

Alah...itu anak diorang bertiga tu..yg siBABI tu pun perasan tu anak dia..siMANGKUK blh syer bini tu pulak tukang jaga..yg kak WAN kita pulak..tukang jeruk rasa..kesian..biarlah ALLAH yg balas semua perbuatan mereka..ya kak WAN...itulah..PAK SHEIKH yg sebenarnya..PEMBELIT...PENIPU..atauyg tepatnya..THE CHAMELEON...

x-pkr said...

aponakkato,,,

mmg AnWAR ask afifa to call him PAPA! bukan hearsay.

Anonymous said...

ni kena panggil geng csi
pastu wat siaran lansung cara dorg dptkan DNA

time tu mesti kate konspirasi kopikasi, lepas tu pulak UlarSemak PAS akan keluar Fucktuwa xboleh buat.. tp kalau maki hamun org lain boleh

x-pkr
shamsidar best ke? aku tgk pic si baizura kahar yg si lawyer garang gune tu lagi best

-ed

Anonymous said...

forget it la you guys. why stoke a dead horse. Ujian DNA menunjukkan budak tu bukan anak Anwar. Close file la. carila isu lain kalau nak bedal dia pun.

Sri Hartamas

ikutsukakula said...

Anon 5.25

...ye ke ...kansel...kansel??
....nak tukar ..bolehhhhh ....

The Hobbit Frodo said...

azmin insan yg berhati mulia. huhu

Anonymous said...

12:22

betul la DNA sah TAK sama ngan DNA anuar tp yg heran depa kata
darah type darah sama pulak..

still misteri..wadoh wadoh kena tanya ngan DR. WAN AZIZAH..dr xde bukak klinik ke..

denaihati said...

Bro aku copy sikit beberapa artikel kat sini ya...

http://1-malaysia.blogspot.com

stentorian said...

anak dia kot bro...maklum lah dia kan tpm masa tu

Tungaklangit said...

SALAM

ADA JUGA MANUSIA YANG SANGGUP KONGSI ISTERI YE...

INGATKAN KONGSI RAYA AJE...

ANYWAY

SALAM

SEMPENA MENYAMBUT BULAN RAMADHAN INI SAYA INGIN MENGAMBIL KESEMPATAN UNTUK MEMOHON MAAF ATAS KEKASARAN BAHASA SEMASA MEMBERI ULASAN KEPADA SAUDARA-SAUDARA SEKALIAN

SEMOGA RAMADHAN INI DAPAT MENYATUKAN HATI UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI...

SALAM SEJAHTERA

SpotTheBloggers said...

Salam

Selamat menjalani ibadah puasa Ramadhan 1430H

azli said...

Salam.. aku rasa, bab anak nih jgn diperbesarkan. jika benar pon.. biarlah dia. Dia masih kecil, tak tau permainan dunia. Kasihanilah dia sebagai seorang kanak-kanak. Dia juga ada hak untuk mendapat kasih sayang siapa jua.

p/s; Teringat anak aku kat rumah.