Thursday, October 1, 2009

NONA AnWAR - WAN AZIZAH (6)

1. AnWAR ke Jeddah tanpa Shamsidar setelah dibantah keras Azizah. ketika mahu pulang ke Malaysia, SMS dari AnWAR, Azizah dan Azmin meminta penyokong berkumpul di KLIA. Konon risiko AnWAR ditembak/dibunuh sejurus tiba di tanahair seperti Benigno Aquino amat tinggi (spt Malaysia tiada undang-undang). Terbukti dakwaan Anwar hanya untuk menarik perhatian penyokongnya dan AnWAR tetap selamat hingga kini.

2. Setelah seminggu di tanahair, AnWAR mengambil seorang bekas banduan yang dikenali sbg 'Rashid' bekerja di rumahnya di Bukit Damansara. Alasan beliau kepada Azizah mereka tiada pembantu untuk melayan tetamu kerana tetamu yang datang agak ramai. Wan Azizah membantah kerana tidak mahu seorang bekas banduan yang telah disabit hukuman bebas keluar masuk di rumahnya.

3. AnWAR tidak melayani rungutan Azizah dan tetap mengambil Rashid bekerja di rumah. Azizah kembali tertekan kerana perlakuan AnWAR begitu mencurigakan setiap kali masalah timbul membabitkan Rashid. AnWaR begitu murah hati dengan Rashid dengan memberikan banyak baju-baju terpakai kepunyaannya yang mahal dan berjenama kepada Rashid. Gaji yang dibayar kepada Rashid juga cukup lumayan bagi seorang bekas banduan.

4. Semua ini dibantah Azizah, namun Azizah pula yang disalahkan dan dikatakan kedekut oleh AnWAR. Alasan AnWAR 'memberi muka' kepada Rashid konon atas alasan kasihan tidak dapat diterima Azizah. Keluarga AnWAR dan Azizah juga sekali lagi memihak kepada Wan Azizah. Hanya Azmin yang menyokong AnWAR dan bagi meredakan keadaan, AnWAR menyatakan Rashid akan melapor kepada Azmin tetapi tetap bekerja di rumag AnWAR.

5. Setelah AnWAR menerima jawatan professor pelawat di Georgetown University di Washington tajaan Paul Wolfowitz, semua ahli keluarga dibawanya bersama (termasuk seorang orang gaji yang kurang upaya). Rashid dikekalkan berkerja w/pun rumah AnWAR di Bukit Damansara tiada berpenghuni dengan bayaran gaji penuh. Rashid juga diarah tinggal di Bukit Damansara jika sekali-sekala AnWAR pulang ke Malaysia.

6. Ini cukup merunsingkan Azizah. AnWAR kerap pulang berseorangan ke Malaysia dengan alasan punya tugas di Timur Tengah, Hong Kong atau Singapura, lantas singgah di Kuala Lumpur. Setiap kali Azizah menghubungi telefon rumah (jika h/p AnWAR tidak berjawab), Rashid yang menjawab. Azizah mula menghidu sesuatu atau mahu mengelakkan fitnah, meminta AnWAR membawa salah seorang anak mereka jika pulang ke KL.

7. Permintaan Azizah untuk mengiringi AnWAR pulang ke KL sering ditolak AnWAR dengan alasan beliau hanya singgah sebentar di KL sebelum atau selepas urusan di tempat lain. Jika ada anak yang mengiringi AnWAR, mereka akan dihantar bermalam di rumah bapa AnWAR sementara AnWAR akan bermalam di tempat program atau di Bukit Damansara (tentunya dengan kehadiran Rashid!)

Tentunya Azizah cukup risau dengan keadaan ini. Mata-mata Azizah di KL ketika itu ialah seorang peguam wanita yang juga ahli PKR Kuala Langat. Peguam ini tiada 'access' dengan AnWAR dan seringkali meminta bantuan rakan-rakan PKR lain membantunya memantau AnWAR dan Rashid untuk dilaporkan kepada Wan Azizah. Wan Azizah juga sering menghantar sms kepada beberapa pemimpin PKR yang tertentu meminta bantuan mereka memastikan AnWAR bermalam seorang diri di rumah mereka Bukit Damansara setelah selesai mesyuarat di sana.

Setelah AnWAR mengambil keputusan mahu kembali ke Malaysia bagi kesinambungan 'survival' politiknya, Azizah benar-benar mahu Rashid diberhentikan dan disingkirkan dari hidup mereka! Azizah mengamuk sakan serta sekali lagi menunjukkan bantahan yang keras. AnWAR cukup licik melayani permintaan Azizah kali ini, kononnya akan memberhentikan Rashid. Akan tetapi AnWAR hanya memindahkan Rashid ke pejabat peribadinya di Seksyen 16, Petaling Jaya.

Bersambung ke bahagian seterusnya nanti........

18 comments:

RBF Online said...

x-pkr,izinkan saya tambah sikit...

azizah dari new york pernah menelefon ezam yg bersama anwar ketika itu dirumah anwar bkt damansara dan berkata kpd ezam 'sebelum u balik, u pastikan tiada jantan dan tiada betina di rumah i'.

sedangkan pada masa tersebut ezam lihat rashid ada di sana. apabila ezam keluar rumah tersebut, anwar menghantarnya hingga ke gate dan disana ezam lihat saudara mokhtar yg juga pekerja anwar sedang mundar mandir dlm keadaan gelisah dan ezam mengesyaki mokhtar juga menerima panggilan yg sama drp wan azizah.

apa bila melihat mokhtar masih di luar,anwar pun bertanya kenapa u tak balik lagi dan lantas anwar menghalau mokhtar balik.

ezam balik, mokhtar balik

maka selamatlah bapa nurul izzah berbulan madu dengan rashid pada mlm tersebut.

keesokan dtg pula nallakarupan. rumah anwar mcm rumah nalla lah. selamba ja nalla masuk bilik dan terkejut melihat baik punya rashid sedang tonggeng kpd bapak nurul izzah.

apabila nalla menegur, 'haiya u tak habis habis lagi ke ?' dengan selamba anwar menjawab 'pandai-pandailah cari makan.

sesiapa yg nak tahu lanjut cerita ini boleh jumpa husam musa. dia lebih tahu segalanya.cerita ini diceritakan oleh husam sblm pru 2008 kpd pimpinan pas...

Anonymous said...

cerita lawak yang cukup menghiburkan.

gondoruwo said...

faisal,

byk kali aku dgr citer tu....berasap la wan azizah tahan marah perangai AnWAR nie

Anonymous said...

kalau anwar tak saman blogs ni maka betol ler apa yang penulis blogs ni cakap...

mat saga said...

terer giler brader nuar nie...

beb.... lu buat skrip laaa.... kasi bikin filem... gerenti pecah panggung punyee....

Anonymous said...

Kak wan harus minta cerai, daryus namanya kalau buat tak tau je kelakuan songsang bang anuwar berahi.

Anonymous said...

Kesian Kak Wan:
Selalu nya isteri2 kena terima kalau Suaminya ambil wanita lain sebagai madu, tapi Kak Wan bermadu dgn jantan. kah kah ka..ka..ka kesian...n

Unknown said...

hahaha...
setakat tulis aje, tak ada nama/ IC / telefon/ aku pun boleh cerita skandal anwar ni.
sepuluh buku aku boleh tulis.
tajuk 1 : saat anwar berkahwin dengan w. azizah
tajuk 2 : saat anwar bersama ibrahi ali dalam ISA
tajuk 3 : sukma dan jantan2 anwar

atas satu tajuk tu aku boleh create 100 muka surat doble spesing tau.
hahahaha...

tak payah buat dosa kering

Anonymous said...

Berani ke dia saman..masuk court??..
Dengan saiful pon tak selesai...

udanggalah said...

Boleh tumpang tanya ..dimana Rashid tu sekarang?

Anonymous said...

Korang yg sokong mat jubor ni sangat kalau nak tau citer ni betul ke tak senang aje

1. masuk web site saiful salin email & contact number mat jubo ni
2. call or email untuk buat appoinment
3. spent la one night ke atau 2 nights dengan mat jubo
4. lepas tu citer la experience korang dalam web site ni nanti

tips:-
(kalau nak lagi cepat dapat appoinment lu orang buat la suara suara nyah macam pereka fesyen baju kurung mrs mat jubo yg mat jubo ni toron dalam video available at www.anwaraljuburi.blogspot.com)

nory izecson said...

wooo..dahsyatnya anwar ibrahim ni ye..kini baru ku tau..tp malangnya anwar ni ramai pengikut..beliau pnh diberi jemputan memberi ceramah d kolej sy..n sambutan yg diberikn oleh pelajar2 di kolej sy amat menakutkan.smpi nk roboh dewan tu..memang taksub betul mereka dgn anwar ibrahim ni..Ya Allah,apakah yg telah berlaku ini???dunia yg semakin memeningkn kepala??

Anonymous said...

pandai betul anwar ni berpura2..yg terseksanya sape??erm,bini dia jugak..

nory izecson said...

wooo..dahsyatnya anwar ibrahim ni ye..kini baru ku tau..tp malangnya anwar ni ramai pengikut..beliau pnh diberi jemputan memberi ceramah d kolej sy..n sambutan yg diberikn oleh pelajar2 di kolej sy amat menakutkan.smpi nk roboh dewan tu..memang taksub betul mereka dgn anwar ibrahim ni..Ya Allah,apakah yg telah berlaku ini???dunia yg semakin memeningkn kepala??

Parjoe01 said...

hahahaha sebelum check bontot saiful, patutnyer checklah bontot wan azizah dulu, sebab ape,logiknyer, orang main bontot (bisexual) ni mestilah main bontot bini dier dulu sebelum main bontot orang. hahahaha

Anonymous said...

mcm real la cita ni, cecita cecita la lgi. sronoknya. tapikan u all mcm dh kena je. jgn2 u all dh kena kot. 2 sbb brani cecita kaum lut ni

macintosh said...

eh Betulke ni anwar kaki bontot atau korang yang suka membontot anwar. Dahlah tu jgn buat dosa. Sok mati X cium syurga. Ciumlah puas2 api neraka. Baru padan muka.

Anonymous said...

Udah le tu,jgn nk buat dosa kring.korang nampak ke anwar main bontot. Aku pun leh buat cerita main bontot ni. Nk buat cite suma pak mentri main bontot pun leh. Apa nk heran cite je bknnye btul