Thursday, August 19, 2010

AZIZAH MEMANG HIPOKRIT II

1. Difahamkan AnWAR semakin tertekan. Gerak laku beliau di mata umum tidak mencerminkan sikap sebenar beliau di rumah. Katanya di rumah seminggu dua ni beliau cepat naik angin dan marah-marah w/pun di bulan Ramadhan. Marahnya pada Azizah kerana mendedahkan ada panggilan telefon dibuat kepada Ezam. AnWAR benar-benar marah.

2. Banyak yang menyalahkan AnWAR kerana begitu menekan Azizah hingga Azizah jadi begitu. Seperti yang ditulis sebelum ini, di kala Azizah meniti usia 60 tahun, sepatutnya Azizah tahu setakat mana batasan mahu menyembunyikan perkara sebenar! Bukan Azizah tidak tahu Shamsidar bebas keluar masuk rumah dan bilik mereka semasa AnWAR TPM.

3. Bukan Azizah tidak tahu betapa AnWAR sentiasa mengutamakan Azmin dan Shamsidar dari keluarga sendiri. Setiap kali percutian keluarga dirancang, keluarga Azmin pasti akan dibawa bersama. Azizah tahu dan pasti bermasam muka setiap kali Farah Afifa (anak Azmin) memanggil AnWAR dengan panggilan papa.

4. Bukan Azizah tidak tahu dalam hidup AnWAR dulu (sebelum dipecat TPM), Azmin, Sukma dan Mak Andak (konon ibu saudara AnWAR) sering berkomplot hingga meminggirkan diri beliau sebagai isteri. Kerana itu apabila AnWAR di penjara, Azizah merancang konspirasi untuk mengeluarkan mereka dari kehidupan AnWAR!

5. Sukma w/pun pada zahirnya sudah diketepikan dari kehidupan keluarga AnWAR, bukannya Azizah tidak tahu AnWAR masih lagi menemui Sukma di Jakarta setiap kali kunjungan AnWAR di sana. Azizah juga tahu ada yang mengikut AnWAR (w/pun berseorangan) dengan penerbangan lain semasa kunjungan AnWAR ke Australia pada tahun lepas.

6. Azizah juga tunduk kepada AnWAR untuk memberi satu bilik di dalam rumah mereka di Bukit Damansara pada tahun 2005 kepada Rashid w/pun tidak merestuinya. Kemudian Azizah sendiri yang memberontak meminta AnWAR mengeluarkan Rashid dari rumah mereka dengan alasan RAshid bukan mahram dengan mereka.

Selain berfahaman "tujuan menghalalkan cara", Azizah kini juga mengamalkan politik "ugut dan saman". Kita tidak pasti samada penafian melalui kenyataan Azizah (yang dipaparkan dlm blog AnWAR) itu atas kemahuan beliau sendiri atau mengikut tekunjuk AnWAR, namun yang pasti Azizah sendiri secara perlahan-lahan telah mendedahkan 'sisi lain' di sebalik sikap beliau yang bertudung dan sentiasa berlakon memegang tasbih itu.........

Salam Hormat.

3 comments:

Anonymous said...

Percayalah , tiada lakonan yang kekal , tiada kepuraan yang mampu berkekalan , suatu ketika akan terbongkar !

Percayalah , bangkai gajah tidak mampu ditutup dengan tak tangan !

Percayalah , mereka yang hidup dalam lakonan nampak dari luar ok , tapi sebenarnya jauh didalam hati mereka sengsara dan tersepit , sebagai manusia mereka pasti rasa berdosa dan bersalah ,

percayalah , Anwar tak akan kemana , Azizah juga tidak akan kemana , akhirnya kan kembali pada asal , kosong tiada punya apa2 , permainan mereka semakin menuju titik penamat , suatu ketika pasti akan menemui titik noktah , tak percaya ? tunggu dan lihat ..

Anonymous said...

Kesian perempuan ini, kerana terseksa sepanjang hidupnya... :(

Dot said...

salam,

siapa tak sayang laki oooi!

tapi sayangkan suami ni kata pakar rumahtangga, percayapun biarlah setakat 99.9% saja. jgn 100%...

anyway, wan azizah kena kurangkan tahap kepercayaan kepada suaminya tu setakat 1% saja! 99.9% lagi boleh humban dalam gaung!!!!

sila rujuk kembali gambar2 anWAR berdansa, bercanda, bergelak riang ria dgn rakan2 berbanding anWAR bersama dgn kak wan ni...