Friday, August 13, 2010

TAKTIK AnWAR PROMO CHUA JUI MENG

gambar dipetik dari blog GAP

1. Sudah terang lagi bersuluh. Benarlah seperti apa yang dikata teman-teman PKR yang bangga mencanangkan PKR memang berhasrat benar merampas Johor dalan p/raya akan datang. PKR dan sekutunya melihat Johor sebagai tunjang UMNO yang perlu dirobohkan bagi membuka laluan mereka menuju Putrajaya.
2. Selagi BN/UMNO bertahan di Johor agak sukar mereka mengimpikan Putrajaya kerana sentimen tempat kelahiran UMNO pasti mengimbau semangat pahlawan orang melayu yang masih sayangkan bangsanya. Tambahan pula ia berdekatan dengan Singapura, pasti banyak benda yang perlu dicongak.
3. Kerna itu AnWAR menyasarkan Johor bagi meruntuhkan ego dan semangat juang UMNO (biarpun semangat itu kian pudar dikalangan UMNO sendiri). Banyak kerusi p/raya di Johor dalam congakan AnWAR untuk dirampas. Pastinya kerusi yang pengundi melayu sekitar 50-60%. Ini taktik AnWAR mahu merampas Johor.
4. Bola telah mula digolekkan oleh AnWAR. Sebagai manipulator isu, AnWAR melihat isu pelucutan darjah kebesaran dari Chua Jui Meng mampu menaikkan sentimen perkauman. Maka AnWAR mengambil kesempatan mempromosi Chua Jui Meng yang konon tidak mendapat keadilan di negara sendiri. Konon juga Chua dianiaya oleh seorang raja melayu!.
5. Anwar mewar-warkan boleh 'mencipta' seorang lagi MB/KM cina. Jasa BN yang pernah 'mencipta' KM cina ditutup. Mengharapkan angin Sibu terus bertiup, AnWAR menyasarkan pengundi Cina akan memberi sokongan padu kepada Chua dan DAP. Dicampur pula dengan sokongan melayu PAS yang semakin angkuh, impian ANWAR bakal tercapai.
6. Singapura juga pasti amat berminat dengan isu ini w/pun mereka amat tidak berminat dengan AnWAR. Pastinya kempen membawa balik pengundi berdaftar Malaysia yang tinggal di Singapura akan dijalankan selepas ini. Sekian lama pengundi ini tidak pernah mengambil kisah akan p/raya di Malaysia, kini akan pulang mengundi dengan harapan baru.
7. Permainan AnWAR ini AMAT bahaya. Ia bisa meruntuhkan apa yang telah terbina 53 tahun lalu. Perpaduan kaum atas semangat toleransi yang tersemai sekian lama kian hancur. Sayangnya orang yang menghancurkan itu berselindung di sebalik nama keadilan. Keadilan apakah yang akan kita dapat nanti jika segalanya telah hancur dan punah akibat nafsu untuk berkuasa.....
Sekian

7 comments:

Bingai @ Bangang said...

Diharap orang johor tidak lena dengan sejarah.

YB = Yang Bingai @ Bangang
1. Sultan Johor Murka Kerana Poster Bingai?
2. Telco & Post - Usahawan Melayu terhimpit

SFMS said...

Ni apa benda yang kau mengarut ni? You have no point to say! Just shut up!

x-pkr said...

SFMS,,,

u go and ask AnWAR to shut up man....

mm said...

Anwar dan pemimpin melayu dalam PKR adalah melayu paling bangsat pernah wujud dalam sejarah orang Melayu.Di Selangor dan Penang mereka menjadi bukti yang mereka tidak layak untuk memimpin negara ke arah yang lebih baik macam dalam slogan mereka. Nak buat cammana, Umno sendiri yang mewujudkan mereka.

Anonymous said...

'Di Selangor dan Penang mereka menjadi bukti yang mereka tidak layak untuk memimpin negara'

Pandai hg buat pelat...hang gebang apa woi?

Anonymous said...

raya nanti bincang ramai2. gaduh ramai2.pastu minta maaf le. pas yg diharap jaga melayu hanya mampu ganti mic sj cakap terusterang. tupun barua2 politik pas sangup. yalah sapa taknak kuasa, melayu islam parlemen singapok pun teringin gak, barua pun barua la.. o baru teringat kat blog dr novandri ada satu front HARAKAH! Sapa tak tgk rugiii !

bekas pas said...

penang tu bg melayu ketua menteri..apa la bongok melayu pkr, pas, dan juga ehem2 melayu2 barua dap.. ada bekas pm , bakal pm.. apa bangang nye tunduk kat dap? negri melayu, tanah melayu, bekas pm, bakal pm semua melayu..kenapa bg cina printah..pulangkan balik.! dan cina2 semua pi balik..!