Thursday, March 24, 2011

SYAZRYL ESKAY MEMANG KAWAN AnWAR !!


1. Episod video seks AnWAR semakin menarik! Yang menarik, kemunculan Datuk T secara bertiga (dua di PC kelmarin) mengejutkan. 2 veteran UMNO dan seorang ahli perniagaan yang pernah rapat dengan AnWAR. Macam-macam andaian dibuat sebelum, apatah lagi selepas kemunculan mereka bertiga ini.

2. Jangan diabaikan sepenuhnya dakwaan mereka ini, lebih-lebih lagi dakwaan Datuk Syazryl Eskay (gambar) yang pernah rapat dengan AnWAR. Beliau pernah bekerja dengan Majlis Sukan Negara (MSN) sebelum melepaskan jawatan untuk bergiat dalam bidang perniagaan. Selepas AnWAR keluar dari penjara 2004, Eskay cukup rapat dengan AnWAR.

3. Eskay pernah mengikut AnWAR hingga ke Oxford, England ketika AnWAR bertugas sbg pensyarah di St. Antony's College, Universiti Oxford. Ketika itu Eskay diperkenalkan kpd teman-teman PKR sebagai juru terapi fisio (physiotherapist) AnWAR yang perlu mengekalkan rawatan fisio sebagai kesinambungan rawatan tulang belakangnya.

4. Sehingga AnWAR pulang ke Malaysia 2005, Eskay tetap mengikut AnWAR. Namun tidak ramai yang mengenali Eskay kerana kemunculan Eskay 'cukup misteri' selalunya waktu lewat senja atau malam setelah selesai program AnWAR. Ketika ini diketahui Eskay mula berjinak-jinak dengan bidang perniagaan.

5. 2004-2010, Eskay adalah Konsul (Kehormat) Thailand ke Malaysia, satu jawatan yang tiada kena mengena dengan perkhidmatan diplomatik mahupun kerajaan Malaysia. Jawatan tersebut boleh diperolehi melalui hubungan baik seseorang dengan mana-mana individu berpengaruh dari sesebuah negara luar dan pelantikan dibuat oleh negara tersebut tanpa perlu melalui kerajaan Malaysia.

6. Kerana itu juga timbul andaian bagaimana begitu mudah Raja Petra memasuki Thailand setelah meninggalkan Malaysia biarpun tanpa dokumen perjalanan yang sah. AnWAR juga kerap transit di Bangkok sebelum atau mengakhiri perjalanannya ke luar negara semasa Eskay menjadi Konsul Kehormat Thailand di Malaysia.

7. Dikhabarkan banyak janji-janji kepada Eskay tidak ditunaikan AnWAR, bahkan banyak pula wang Eskay diguna oleh AnWAR. Eskay juga terlibat mengatur beberapa 'keperluan' AnWAR yang tidak boleh disediakan oleh orang lain. Pendekata, Eskay adalah orang kepercayaan AnWAR sebelum beliau sedar hanya dipergunakan saja oleh AnWAR.

8. Biar apa pun motif Eskay bertindak begini, yang penting kita fokus kepada perlakuan seks tersebut. Begitu juga apabila PKR mengatakan TS Rahim juga seorang yang tidak bersih moralnya, itu adalah masa lalu TS Rahim. Yang mereka keluarkan sekarang adalah aksi seks masakini, dari seorang pemimpin yang mendakwa dirinya 'cukup bersih'.

9. Maka fokusnya harus kepada perlakuan seks tersebut, samada ianya berlaku atau tidak. Jika benar, maka pelakunya juga sama seperti orang yang beliau kutuk dan keji selama ini. Masyarakat perlu tahu kebenaran adakah orang yang mereka sanjung selama ini hanya seorang pelakon 'airmata' yang juga pelakon seks yang baik!

Maka itu wajar diadakan siasatan terbuka. Semua pihak yang terlibat wajar memberikan kerjasama. Yang mendakwa perlu memberikan video tersebut kepada pihak berkuasa, yang kena tuduh pula jangan asyik menafi dan menuding jari mengaitkan orang lain!

Sekian.....

9 comments:

Ais yaya said...

sewajarnyalah sesipa yang dipilih untuk menoton vedio itu, sekiranya beragama Islam perlu bersolat hajat dan solat istiharat agar dibimbing Allah untuk menentukan siapa pelakon vedio Lucah itu.....

adf55650 said...

Jangan terkejut jika selepas ini Wan Azizah menyatakan Anwar adalah lelaki dalam video itu dan Anwar akan kata dia tak pernah mengenali Wan Azizah pula.

Anonymous said...

aik, muka eskay ni macam muka anwar lah ...

Anonymous said...

kepada EN ESKAY NI...LAIN KALI..TERUS PANGGIL POLIS,JABATAN AGAMA.BARU CUKUP 4 SAKSI....SBB APA X BUAT?...SBB SUME NI FITNAH JE.

rohdijasad said...

tak tau dan tak fahamlah dgn org2 yg taksub dan fanatik kpd anwar ni??? adakah kemungkinannya dari spesis yang sama atau makan tahi agaknya mereka ni..??? ada otak tapi tak berakal, ada mata tapi buta, ada telinga tapi tuli... buatlah muhasabah diri..!!! renung2kanlah apa jasa dan sumbangan anwar kpd agama, bangsa dan negara setakat ini (daripada sebelum, semasa dan selepas memegang jawatan penting negara)?? apa yg nyata sumbangannya hanyalah mengkhianati, memusnah, merosak dan memecah belahkan agama, bangsa dan negara. melahirkan ramai tokoh2 pemberontak, membaja dan menyuburkan budaya demonstrasi, mempopularkan budaya skandal (jantan dan betina). merubah dan merosakkan dasar pendidikan negara, merosakkan bahasa.. apa dah jadi dengan bahasa "baku" yg entah datangnya dari bangsa apa?? bersekongkol dgn imf dan yahudi untuk melingkupkan ekonomi negara... kadar faedah pinjaman dinaikkan berlipat kali ganda sehingga rakyat tidak mampu membayar balik pinjaman. banyaklah lagi kemungkaran, kerosakkan dan kemusnahan yang tidak mampu untuk dilakarkan kesemuanya disini. fikir2kanlah wahai fanatik2 anwar al-juburitttt...!!! bukalah minda, lapanglah dada dan lihatlah realiti. keluarlah dari mimpi dan fantasi. Kenalilah anwar, sikap dan perangainya dari kawan2 rapatnya semasa di asrama, di universiti dan sehingga kini...

Anonymous said...

manusia sekarang betul2 percaya pada apa yg dia nmpk

kalau setakat nk wt cite mcmni
xsusah lgsung...

mereka2 pon plan segala cerita
membuat cerita anwar berzina
skrg zaman teknologi
sume bleh wt
yg muda jd tua,
yg gemok jd kurus

yg penting ada pembiayaan dari musuh2 anwar

zaman sekarang sume urusannya
adalah berkaitan dgn duit
selagi ada duit
selagi dia bleh kontrol
tp xlama, kuasa yg Maha Esa lg agung...

Rise of Eastern

Anonymous said...

kalau mak bapak ko koje ngan gomen or mane2 syarikat berdaftar....n kalau ko nk tau....duit yg mak bapak ko gune utk g naik haji/renovate dapur umah/g melancong or sebagainye... (kalau mak bapak ko dh pencen n 65 thn ke atas)kompom mak bapak ko amek kt KWSP.cube ko tanye kt mak bapak ko idea sape yg tubuhkan KWSP tu?

Anonymous said...

Bukan Eskay yang buat rakaman ni,dia terjumpa kamera ketika mencari jam tangan OhMyGod Anwar.

Anonymous said...

Dasat la lu Rohdijasad lu memang kawan rapatnya semasa di asrama dan di universiti ke?