Monday, August 1, 2011

PEMBOHONGAN TERBARU AnWAR DI JAKARTA

1. AnWAR berada di Jakarta pada 29 Julai lalu menyampaikan syarahan umum di ibu pejabat Majalah TEMPO. Npknya gelisah benar akan kedudukannya di Jakarta kebelakangan ini! Dalam bulan Julai lalu, tidak kurang 3 kali AnWAR berada Jakarta. Apa tujuannya? Mungkin saja untuk 'membetulkan' tembelang beliau yang semakin terbongkar di sana.

2. Kali ini AnWAR sekali lagi membangkitkan isu tenaga kerja Indonesia (TKI) di Malaysia. Tidak cukup dengan isu sebat bagi pendatang asing yang didapati bersalah memasuki Malaysia secara haram, kali ini AnWAR memainkan isu gaji gai TKI yang bekerja di M'sia. Konon AnWAR mengatakan TKI dibayar gaji satu setengah tahun bagi yang perkhidmatan untuk 2 tahun.

3. AnWAR menggambarkan bahawa majikan Malaysia cukup zalim serta menindas TKI dengan merampas hak mereka. Tambah AnWAR, kerajaan M'sia juga berkompromi dengan isu ini serta tiada apa-apa tindakan diambil kepada majikan yang berbuat demikian. Gambarannya, majikan di Malaysia ini bertindak kejam terhadap TKI dengan restu pemerintah!

4. Hakikat sebenarnya, AnWAR lah manusia lidah bercabang yang sentiasa menjadi duri dalam daging kepada negara! Segala dasar terhadap pekerja asing itu dirangka semasa AnWAR TPM dan menjadi Pengerusi J/Kuasa Kabinet Mengenai Pekerja Asing! ketika ada bantahan terhadap hukuman sebat terhadap pekerja asing dari NGO M'sia, AnWAR menjawab bukan hanya pekerja haram Indonesia yang dirotan jika didapati bersalah.

5. Selepas dipecat, AnWAR ke Indonesia mengatakan kerajaan Malaysia amat kejam kerana melaksanakan hukuman rotan terhadap pekerja asing Indonesia sedangkan mereka masuk ke Malaysia w/pun secara haram hanya untuk mencari rezeki. Manusia lidah bercabang ini mengatakan beliau tidak setuju samasekali dengan hukuman dan membantah keras semasa dlm kerajaan!

6. Dalam kes Nirmala Bonat yang didera, AnWAR lah yang lantang bersuara di Jakarta menyatakan hukuman penjara yang dikenakan mahkamah M'sia terhadap majikan Nirmala amat tidak adil kerana nyawa Nirmala telah melayang! AnWAR mengapikan lagi, paling tidak majikan Nirmala itu perlu dirotan spt TKI yang memasuki M'sia secara haram!

7. Terbaru, AnWAR memutar belit fakta ttg gaji pula. AnWAR tahu pekerja asing yg baru masuk ke M'sia, gaji mereka akan diambil secara 'advance' oleh agen sebanyak 5-6 bulan. Ketika perkara ini diadukan kepadanya ketika beliau menjadi Pengerusi J/K Kabinet Mengenai Pekerja Asing, beliau mengatakan ianya sumber pendapatan kpd M'sia. Ia juga sbg insentif kpd majikan untuk membawa masuk pekerja asing secara sah!

Nyata manusia ini begitu terdesak mahu mengambil untung dari kekeruhan hubungan M'sia-Indonesia. Baru-baru ini juga ada sekumpulan demonstrator berdemo di hadapan kedutaan M'sia di Jakarta membantah penahanan 6 org pemimpin Parti Sosialis M'sia di bawah Ordinan Darurat. Dipercayai juga punya kaitan dengan AnWAR kerana demo diadakan sejurus sebelum AnWAR tiba di Jakarta. Tentunya ini tindakan 'pemanas badan' bagi AnWAR mengapikan lagi rakyat Indonesia bagi membenci Malaysia pada 29hb Julai itu.

Sekian...

17 comments:

pakngah santan said...

adakah anwar akan bising lagi jikalau didapati kebanyakan majikan yang anwar dok tuduh kejam etc itu adalah penyokong pr?

kita tanya majikan nirmala, dia pangkah parti mana? agak-agak lepas tu anwar akan bising lagi ke tak?

Aliffnajmi said...

Pelik, knp takder pemimpin2 pembangkan Indonesia dtg berhujah memburuk2kan negara mereka di Malaysia? Adakah ini bermakna pembangkang2 Indonesia tidak begitu TERDESAK seperti ketua pembangkang di Malaysia?

usin said...

kalau dpt rotan bontot anwar dgn 30 sebatan kan bagus. bagi sampai birat pecah2 barulah reti nk jaga lidah supaya tidak terus bercabang.

pisau said...

bro..
pembetulan,nirmala bonat tak mati..

x-pkr said...

Pisau,,,

Tkasih Atas info, kesilapan maklumat amat dikesali.

Anonymous said...

manusia paling celaka abad ini

PAPA GOMO said...

memang gampang si nuar juburi ni

Anonymous said...

Anwar mahu semua TKI di Malaysia dilayan dan di bayar gaji seperti sukma.

Kalau betul lah TKI di Malaysia di layan kejam, mahu jadi lapang dah chowkit, kg baru, keramat, kg pandan, bangi, shah alam

bongok punya anwar

XXXX-PKR said...

..ini manusia Al Juburi kita kasi rotan dia punya BELALAI..

gedebe said...

kejadahnya pegi memburukkan negera sendiri,

cacah said...

nampak sangat dia tak sayang negara sendiri. bengong.

TEROPONGBUKITPENINJAU said...

Biarlah dia melengkapkan kedurjanaan yang dia lakukan agar sesuai dengan hukuman yang akan dia dapat. Durjana dgn sesama lelaki, pelacur dan durjana juga kepada keamanan negara. Kedurjanaan yang lengkap.

anti gay said...

kimak kau nuar...apply terus la jd warganegara indonesia..

Pewaris Wasiat said...

Dah jadi Bapak Setan kat Indonisia plak....memang celaka AlJuburi ni....!!!!

Anonymous said...

maruah sendri pn die sanggup gadai, nie kn bangsa n negara dia.

Anonymous said...

bila la dia nak mampus!! bosan ngn auta si mangkuk!!

pisau lipat said...

nama pon al-juburi nak wat cam ner depan belakang pon dia sodok ni lagi lidah dia memang la keje meyudu jew krja nya, talam 2 muka nenek kambing tol nuar ni perosak bangsa ptuiii....