Wednesday, August 3, 2011

TIAN CHUA BERPUASA HASIL DIDIKAN PLURALISME AnWAR.

1. Amalan pluralisme berkembang subur di kalangan PKR bagi membuktikan konon mereka parti pelbagai kaum yang cukup bertoleransi antara satu sama lain. Amalan bercampur aduk antara islam dan bukan islam dipraktikkan sesuka hati. Penyalaan lilin, tunduk kepada jenazah bukan islam dan kini puasa menjadi amalan mereka.

2. Saya pasti, golongan 'kelabu asap' dalam pakatan mereka pasti menjerit menyatakan golongan bukan islam kini semakin menerima islam hingga turut mengamalkan puasa. Namun perlu kita sedar, pelbagai cara golongan ini mahu mengelirukan umat islam. Biar mereka tidak menguasai tampuk pemerintahan, tapi mereka yang mengawalnya.

3. Awas! Sebelum ini ramai orang Islam di kalangan penyokong mereka turut sama menyalakan lilin dan berjalan bagi mengingati kematian seseorang atau menunjukkan tanda simpati. Pernah juga AnWAR dan Azmin 'kow-tow' terhadap mayat Teoh Beng Hock tanpa rasa bersalah w/pun pernah ditegur oleh mufti dan mereka yg pakar dalam bidang syari'ah.

4. Kini giliran mereka pula yang mahu menunjukkan bahawa mereka juga prihatin dengan praktis agama islam. Jika orang islam boleh bertoleransi mempraktikkan apa yang mereka buat dalam agama mereka, maka mereka juga harus membalasnya. Secara halus mereka menerapkan bahawa semua agama membawa kebaikan!

5. Jadi mengapa tidak mereka mengamalkan amalan agama masing-masing secara bersama kerana semua agama itu sama serta membawa kebaikan. Maknanya secara tidak langsung mereka (yg cuba menyesatkan) berkata islam itu juga sama kedudukannya dengan agama lain yang tidak membawa sebarang perbedaan melainkan amalan sahaja!

6. MasyaAllah! Mohon dijauhkan dari mana-mana umat islam pemahaman spt ini. Saya bukan bersangka buruk, sekadar berhati-hati dengan mainan halus musuh-musuh islam ini. Tiada siapa yg dapat membuktikan Tian Chua benar-benar berpuasa melainkan di twitter saja. Jika beliau tidak berpuasa tapi 'tweet' yg beliau berpuasa, ini sudah menipu!

7. Adalah lebih baik Tian Chua atau mana-mana pemimpin bukan islam yang mahu berpuasa meneruskan niat mereka itu tanpa mewar-warkan satu dunia mereka berpuasa. Lebih banyak keburukan dari kebaikan terhadap agama islam itu sendiri. Amalan islam sebenar juiga tidak menunjuk-nunjuk ibadah yang telah mereka lakukan!

8. Contoh yang paling ketara, pernah berlaku di rumah AnWAR di Bukit Damansara (rumah lama), seorang bukan islam turut sama berjamaah menunaikan solat asar yang diimamkan oleh AnWAR. Usai solat jamaah, ada sahabat yang keliru telah bertanya samada teman itu telah memeluk islam? Teman itu menjawab TIDAK!

9. Tambah teman itu lagi, aku bersembahyang bersama kamu, namun menyembah tuhan aku (biarpun berada dalam saf yang sama dengan muslimin lain). Teman itu juga memakai dialog yang sama, iaitu, bukan kah semua agama itu sama dan membawa kebaikan? Jadi mengapa harus ada pengasingan dalam melaksanakan ibadah?

10. AnWAR yang menjadi imam ketika itu turut menyokong pendapat temannya yang bukan muslim itu! Satu dua orang makmum yang keliru dan tidak berpuashati segera meninggalkan rumah AnWAR. Kejadian sama juga dilaporkan di Afrika Selatan ketika AnWAR bersolat di sana, teman yang sama ini turut mengulangi perkara yang sama.

Jadinya, saya lebih cenderung melihat dari sudut negatif apabila seseorang bukan islam ini mahu melaksanakan sesuatu yang menjadi ibadah kpd org Islam. Jika benar-benar beliau ikhlas, Tian Chua wajar meninggalkan kepercayaaan beliau sekarang dan segera memeluk islam kerana beliau telah lama belajar mengenai islam dan tahu mengenainya. Saya juga teruja menantikan hari tersebut agar segala kekeliruan dapat dielakkan.......

Sekian


12 comments:

Zahirrudin said...

masyallah....dunia akhir zaman...

krakatau said...

Tak guna berpuasa kalau tak beriman.

Anonymous said...

Ini semua politik semata2...

mie said...

usah percaya tian chua tu, dia cakap jer berpuasa dlm blog jer tapi kat luar babi panggang jugak juadah hariannya..

Anonymous said...

Apakah niat puasa yang di lafazkan?
Puasa yang dipolitikan...inilah fahaman Anuwar.

Anonymous said...

MASUK ISLAM KALAU NAK PUASA

Anonymous said...

twit xsmstinye die bpuase..huhu..jgn ttipu dgn tknologi..inilah die kaum kafir nk tarik hati org mlayu yg lemah..jgn tpedaya ye..

Anonymous said...

potong isi konek kau dulu la cina gampang...sial punya apek

Anonymous said...

Agama selain daripada Islam tidak membawa kebaikan. Saidinah Umar R.A pernah menangis melihat sami majusi yamg berkaki ayam, kerana mereka ini akan kekal di Neraka kelak. Siapa yang berfahaman agama selain dari Islam membawa kebaikan, perlu check iman dia balik, takut-takut dah syrik pada ALLAH.

Anonymous said...

saya kalau saudara menulis..saya percaya..

err...lama tak dak entri baru

-kawan di Kuching-

Anonymous said...

hai babi

pukimaq said...

Kenapa kuar Pakatan sayangku?Tak dapat projek?Tulah tak mau sangat bagi bontot.