Thursday, August 6, 2009

KRONI AnWAR 1 : SHAMSIDAR TAHARIN

1. Shamsidar Taharin, isteri kepada Naib Presiden PKR, merangkap 'nominee' sulit dan selit AnWAR. Berasal dari Taiping, juga dikenali sebagai "Pink Panther" di zaman sekolah menengahnya di 'asrama penuh' kerajaan. Mungkin kerana terjengket-jengket, langkahnya tidak didengari dan dipedulikan. Mula dikenali umum selepas kes 'tilam' AnWAR 1998, w/pun sebelum itu cukup dikenali di kalangan 'rich and famous' Malaysia.

2. Amat berpengaruh dalam kehidupan Azmin. Segala tindakan akan dirujuk kepada Shamsidar terutama yang melibatkan kewangan. Pernah disifatkan 'shadow Finance Minister' ketika AnWAR Menteri Kewangan oleh teman-teman rapat AnWAR. Shamsidar tetap memainkan peranan ini hingga sekarang tanpa menonjolkan dirinya. Shamsidar juga 'de facto leader' PKR kerana mengawal 2 orang penting PKR iaitu AnWAR dan Azmin.

3. Ketika AnWAR Menteri Kewangan, Shamsidar 'bekerja' di Jabatan Perhubungan Pelanggan Phileo Allied Bank (tidak wujud lagi kini). Dengan gaji RM30,000 dan kemudahan kereta Audi beserta pemandu, Shamsidar tidak perlu ke pejabat untuk 'bekerja'. Shamsidar hanya 'bekerja' bila diarahkan oleh AnWAR meliputi tugas-tugas khas. Dunia perbankan ketika tahu yang Shamsidar adalah 'anak emas' AnWAR serta tidak boleh disentuh!

4. Menurut rekod Lembaga Hasil Dalam Negeri, cukai yang dikenakan ke atas saham-saham yang didaftarkan atas nama Puan Shamsidar Taharin dan En. Johan Taharin adalah bernilai lebih kurang RM500,000. Jumlah sebenar pegangangan saham sahaja pasti cukup banyak! Nilai kontrak yang diperolehi atas nama binti atau bin Taharin ini juga cukup banyak! (kerana itulah adik-beradik Azmin cukup marah dgn ipar mereka Shamsidar).

5. Di Munich, Wan Azizah secara terbuka mengatakan semua dialu-alukan untuk menziarahi AnWAR KECUALI Shamsidar! AnWAR juga berusaha bersungguh membawa Shamsidar ke Munich melalui Azmin dan berhasrat membawa Shamsidar bersama ke Jeddah selepas keluar dari Munich. Wan Azizah adalah penentang nombor wahid niat AnWAR ini. Keluarga AnWAR dan Wan Azizah bersatu hati menentang dan Shamsidar tidak muncul di Munich dan Jeddah bersama AnWAR.

6. Hingga sekarang Shamsidar dilarang keras oleh Wan Azizah datang ke rumah AnWAR bersendirian. Jika datang pun, Shamsidar hanya dibenarkan berada di persekitaran luar rumah atau ruang tamu rumah, itu pun bersama Azmin. Kemunculan Shamsidar juga hanya setakat rumah terbuka Hari Raya. (Dahulu Shamsidar bebas keluar masuk rumah AnWAR di Jln. Damansara dan Bkt. Damansara[1998]. Shamsidar juga bebas naik ke tingkat atas serta ruang tidur AnWAR).

Keistimewaan AnWAR terhadap Shamsidar tiada tolok bandingnya. Realitinya hinga kini AnWAR tetap mendengar cakap serta menuruti apa jua kemahuan Shamsidar. Hipokritnya AnWAR dan Shamsidar, mereka bijak menyembunyikan kaitan mereka. Hipokritnya Wan Azizah pula, beliau cuba menutup pekung di dada dan menuding jari menyalahkan orang lain. Nurul Izzah juga tahu betapa 'rapat' papanya dengan 'aunty shida', namun tetap jua mahu menyembunyikan kaitan itu...........

Sekian.

28 comments:

Cucu Tok Selampit said...

Tahniah Tuan kerana berjaya mengemukakan perkara di balik kelambu ini untuk pengetahuan umum. Cumanya satu yang agak terkilan, ujian DNA ke atas salah seorang anak Asmidar tidak dilakukan untuk membuktikan anak siapakah dan siapa yang bertanggungjawab menjadi bapa biologi! Kebenaran harus ditegakkan.

Arif Omar said...

sekeluarga ini akan keneraka juga akhirnya kerana menyembunyikan kebenaran. Al juburi memang sah keneraka jahanam

Anonymous said...

Yang istimewanya AZMIN dia boleh berkongsi isteri dgn anWAR...

x-pkr said...

cucu tok selampit,,,

AnWAR ni bukan kecik anak, orgnya di merata tempat, namun benar ttp benar!

arif,,,

Al Jub ni sungguh istimewa sekali, dpt 'sebis' 1st class......

Anon,,,

org tak boleh buat, tu yg dia lain dari yg lain....

ex sainspenang 78-82 said...

ehmmm baru baru ni heboh di kalangan ex schoolmate Sains Penang, Shamsidar suka bebenar jadi isteri Yang Berhormat.

Sekarang Shamsidar sebok dngan projek pertanian, padan muka Noh dah tak bagi pegawai pertanian turun padang sama PKR di Kuala Selangor

Lin said...

SALAM

KALAU BENAR SEPERTI APA YANG DIKATA OLEH KEBANYAKKAN ORANG BAHAWA ISTERI AZMIN NI DIPAKAI OLEH ANWAR MAKA APAKAH PERASAAN AZMIN SEBAGAI SUAMI YEK...

TAK APA KE MAIN KONGSI-KONGSI DENGAN ORANG LAIN ATAU MEREKA PIKIRKAN KEDUNIAAN SAHAJA SEBAB BENDA TU BUKANNYA LUAK PUN

Zulkifli Sulaiman said...

Bro,

Saya adalah bekas Pengurus Besar di phileo Allied bank berhad, saya amat mengenali Shamsidar Taharin.

semasa di Phileo, beliau hanya berjawatan Executive Corporate Affairs, di Ibu Pejabat phileo Allied Bank dan juga merangkap Pengarah Syarikat Phileo Pregrine, broker saham kepunyaan Tong Kooi Ong.

Saya mengetahui bahawa Shasidar adalah proxy untuk Anwar dan juga untuk suami sahnya, azmin ali.

Pendapatan beliau di phileo allied bank ialah RM5000-00, tetapi beliaau mendapat benefit lain dari Phileo Pregrine dan anak-anak syarikat Phileo yang lain, jadi keseluruhan pendapatan beliau berjumlah RM25,000-00 tak termasuk kereta Audi dan pemandu serta fringe benefit saperti entertainment expense.

Kami di phileo ketika itu tahu tentang connection Shamsidar dengan Anwar, malah beliau jarang ada di office dan she reported direct to Tong. Shamsidar have direct access to Anwar.

Anonymous said...

Sebenarnya shamsidar ni cite lama...tp tak semua org tau...tapi sapa2 yg tau pun..memang susah nak yakinkan org tentang cite ni...maklumla..PAK SHEIKH tu...tp kuasa ALLAH sapa boleh lawan..lama2yg busuk tu orang akan tau juga...

Rizwan said...

syabbas zulkifli sulaiman, syabbas,....

dedahkan lg siapa shamsidar slut nih!

Anonymous said...

Anom

Azmin kongsi ngan anwar pun , dia x terasa sgt 'kerugian' tu...azmin urus hal ehwal 'ruang tamu', anwar lak urus 'dapur'..so ...ok la tuuu

x-pkr said...

sdra zulkifli sulaiman,,,

sdra sarat dgn info, syabas. manfaatkannya utk kebaikan bersama!!

Anonymous said...

baru lepas google gambar shamsidar, tetiba jer rasa ghairah di tenghari jemaat ini :-)

AnTi AljUbuRi said...

Apa pula ada ruang tamu dan ruang dapur??

Karut jer tu..

Yang ada .. depan Azmin punya, Anu War belakang kira !!!

Ni ada masalah sikit..

Anu War hilang ...

Tolong kesan di mana dia berada sekarang

berita lanjut di

http://anwaraljuburi.blogspot.com/2009/08/anwar-hilang.html

Anonymous said...

jgn lupa KJ zaman anwar tpm..
abrar yg kununnya duit dr arab...dan ramai lagi...

kembara di Kuwait said...

en zul sulaiman........
mengapa anda dedahkan semua ini? peribadai atau????????

malaysia.suarademokrasi said...

minta semua follow www.sd-malaysia.blogspot.com

Anonymous said...

bestnyer dapat share bini
kira mcm laporan dalam metro "jurutera kongsi bini" tp azmin "YB kongsi bini"

tapi xpe azmin suke layan amoi PRC kat selangor makin byk rumah urut, tu pasal x kesah.. bini kena kongsi, taruk depan belakang

kalau bohsia nak dikongsi xkesahlah tp ni bini sendiri.. parah nak jawab bila mampus

bro xpkr
senang je nak tau jawapan si anuwar ni kaki liwat atau tidak, tanya saje pada wan azizah. "pernah x anuwar menjubo anda" rahsia org laki dah kawen ni byk disimpan bini sendiri...

-ed

MANA PEJUANG UMNO said...

MANA GUAN ENG PUNYA saidina UMAR AL KTB. serta ayat quran surah apatu...€$¡ ¥€$£#§ Anua da hilang?Ya pasal isu slangor dia jadi MENIKUS.PEMBERITA SILA cari anua !!.mesti best temuramah banjingan ni.Ya BANJINGAN BANGSA, sapa kata dia abim..tgk pkr kata apa kat selangor..tudia BANJINGAN AGAMA.. anua kalau ko mati nua aku paksa dap tanam kat kubur cina.Waris2 wakaf tanah kubur..sila kuar notis tanah dharamkan utk anua..! CATAT papan tanda.." JiKA ANUAR SILA TANAM Di KUBUR CINA.." .aku bekas pnykong ko anua..

Anonymous said...

aku xleh tgk shamsidar la
nama pun naik semacam

pp said...

harap lawyer garang post yg lepas..cite lebih sket. pls ur got somethng value to tell us

Anonymous said...

WOW....seronoknya dapat baca....
cerita al-kesah ALJUBORRY &
ALLIWATTY.JANGAN-JANGAN siazmin pon dah dijuborry power betol
anowarry kah..kah...kah...

Anonymous said...

ya allah.. hancurkan umno yang zalim dan kaki rasuah. kuburkan umno dan hantarkan umno ke neraka jahanam, umno lah yang banayak diskriminasikan rakyat.. selagi umno berkuasa.. selagi itulah rakyat malaysia xkan mendapat hak yg adil, bantuan2 kerajaan dpt kepada kroni2 umno sahaja. rakyat yg betul2 susah xmendqapat hak. yg umno tau hanya kuasa, duit dan maksiat. hancurkan kerajaan zalim ini ya allah,.. sesungguhnye engkau tahu kezaliman umno ini ya allah.. ku memohon kepada mu ya allah.. terlampau banyak maksiat dilakukan di bumi malaysia ini angkara umno.. genting dijadikan pusat judi terbesar di asia tenggara . ya allah.. ku memohon kepada mu.. mengalir air mata ku ini ya allah , ingin pertolongan dr mu utk hancurkan puak2 umno yg hanya tau wang, kuasa semata2... islam dilacurkan oleh umno.. agama di persendakan . semata2 hanya utk modal politik bg mendapatkan kuasa, akidah rakyat dipesongkan oleh umno dgn niat utk berkuasa.. amin ya allah!!! amin!!! terimalah doaku ini!!!

Anonymous said...

anon 8:51

ok, doa mu akan dimaklbulkan tapi mu kena betulkan ayat mu tu, bukan umno tapi pas. tengokler apa dah jadi la ni...

Anonymous said...

boleh berkongsi isteri...itu yg istimewa nya. lain lah kalau dia menentang bila tahu isteri nya ada hubungan sulit dgn al-juburi. tapi ini memang berkongsi..tak bole nak cakap apa. kesian ummi hafilda menyeru dia bertaubat

Anonymous said...

Jangan terlalu yakin dengan apa yang kita tau dan dengar..apabil menuduh seseorang berzian, perlu didatangkan dengan saksi..andai tidak anda semua yang berdosa dihadapan ALLAH..bagi orang menuduh tanpa saksi, baginya azab Allah yang pedih!

Anonymous said...

teringin nak tengok muka samsidar dari dulu sampai sekarang...
kat mana blh dapat aaa...

Anonymous said...

mmg btul...sye setuju dgn anda..untuk menuduh seseorang tu berzina,kene tampilkan saksi yg layak..tp msalahnye,kenape bile time org BN yg kene tuduh,saksi2 tu tak di tampilkan??..maaf..sye tidak mnyebelahi mana2 pihak..hanya sbg pemerhati....

Noorul Izuddin Syahmi Nordin said...

hmmmm - saya rasa elok kita jaga diri kita masing2. izuddin 0196441493