Tuesday, November 16, 2010

AnWAR TETAP 'DI BELAKANG' AZMIN.

1. Saat artikel ini ditulis, AnWAR dikhabarkan masih berada di Australia, tiada ahli keluarga atau PKR yang mengiringi beliau. Atas biaya apa AnWAR di sana? Apakah melalui Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor? ADUN BN Selangor harus menggunakan sidang DUN sekarang untuk menanyakan soalan ini kepada MB Selangor!

2. Kemelut yang melanda PKR kini langsung tidak diendahkan AnWAR. Beliau membisu seribu bahasa mendepani bantahan ahli-ahli PKR sendiri samada secara terbuka atau senyap terhadap diri beliau dan 'perkongsian' istimewa beliau bersama Azmin Ali. Ibarat orang pekak dan bisu, AnWAR diam seribu bahasa terhadap isu ini.

3. Kasihan Saifuddin Nasution, setiausaha agung yang benar-benar mahu mengambil hati AnWAR dengan melaksana apa jua arahan AnWAR biarpun menyerlahkan kebodohan beliau! Jelas Saifuddin nampak letih menjawab semua persoalan di sebalik keraguan terhadap undi yang diperolehi oleh Azmin. AnWAR tetap lepas tangan.

4. Manakala Azizah kekal menjadi Presiden 'boneka', malahan semakin teruk. Boleh disifatkan Azizah kini adalah presiden 'patung' kerana jika boneka beliau masih boleh bergerak. Kini beliau menjadi patung kerana tidak mampu langsung untuk bersuara mengenai kemelut PKR biarpun AnWAR berada di luar negara meninggalkan Azizah di sini!

5. Personaliti yang bersungguh mahu meniru AnWAR 100%, Mustafa Kamil Ayub juga semakin terjerat dengan politik licik AnWAR. Bermula dengan garang memberi tempoh 48 jam intuk parti melakukan perubahan, akhirnya akur setelah 'terpedaya' lagi dengan ayat-ayat cinta AnWAR kepada beliau. Penulis pernah menyatakan Mustafa memang tidak berani.

6. Mustafa Kamil hanyalah 'umpan' untuk membuktikan Azmin memang dikehendaki akar umbi PKR apabila dijangka menang besar nanti serta menguasai sekitar 90% undi. Hasrat Saifuddin pula dimanipulasi AnWAR untuk mencuci segala 'najis' yang dibuang oleh 'perkongsian' AnWAR-Azmin yang teramat memualkan itu.

7. Begitulah AnWAR, sering lari untuk mendepani isu secara serius. Membiarkan orang lain menjawab segala persoalan bukanlah pemimpin yang 'jantan'. Mungkin jantan AnWAR hanya jantan palsu, itu pun mungkin ketika bersembunyi dibelakang Azmin. Manakala Azizah terus dibiarkan diam biarpun sudah mengadap AnWAR akibat tekanan terhadapnya kini.......

Sekian.

3 comments:

Anonymous said...

Mustafa Kamil Ayub tu kena "mandremm" kott..

Anonymous said...

kesian azizah... gersang tuuuuuuuuu

spy lemang said...

Anwar pi Melbourne Australia jumpa Rahim Ghouse yang lari tahun 1998 dan kini menetap di sana.

Rahim ni Penjaga wang Anwar di luar negara bersama Dato Wan - dulu dengan Abrar.

mesti ada benda penting nak story kat sana samapai tak bawak jijah dan org PKR