Tuesday, November 9, 2010

AnWAR MASIH MEMPERBODOHKAN ABIM (III) [MUSTAFA KAMIL DIPUJUK TIDAK TARIK DIRI]

1. Roda PKR kini makin berputar ke bawah sederas putaran pimpinan PKR membelit tentang isu Zaid Ibrahim. Biasa bagi mereka untuk terus menyalahkan siapa juga yang meninggalkan perjuangan AnWAR yang songsang itu. Bagi mereka AnWAR tetap 'maksum' dan 'suci, malahan mufti-mufti yang menegur AnWAR juga akan di tempelak.

2. Mustafa Kamil ketika menjadi setiausaha politik TS Muhyiddin di Kementerian Belia dan Sukan mahu melawan Ketua UMNO Pasir Salak. AnWAR seperti biasa main tarik tali. Setelah Mustafa tewas, AnWAR menyatakan Mustafa tidak pernah mendapat restunya malahan beliau melarang Mustafa melawan Ketua UMNO bahagian.

3. Begitu juga ketika Mustafa berhasrat mahu melawan Azmin bagi jawatan Timbalan Presiden baru-baru ini, AnWAR melarang setelah Mustafa beria-ia serta mendapat sokongan fraksi ABIM dalam PKR. Malahan Mustafa telah dimaki oleh AnWAR! Sumber x-pkr memaklumkan, En. Romli Ishak yang menceritakan kepada beliau.

4. x-pkr tidak mengenali En. Romli Ishak, cuma dimaklumkan En. Romli adalah orang kanan Datuk Dr. Wan Ismail, bapa kepada Azizah. Menurut ceritanya lagi, fraksi ABIM dlm PKR telah bermesyuarat dan mahu menarik balik sokongan mereka kepada AnWAR. Namun seperti biasa AnWAR mudah saja mengendalikan mereka melalui pujukannya.

5. Tak tahu apa ayat-ayat cinta yang diguna AnWAR bagi mengaburi pandangan mereka. BAgi AnWAR, fraksi ABIM dalam PKR terlalu mudah dikendalikan. Panggil datang rumah, makan-makan, tunjuk muka kesian sikit, tepuk-tepuk bahu, selesai! Nyata AnWAR memanipulasi ketaksuban fraksi ABIM terhadapnya.

7. Setelah Zaid menggegar AnWAR dengan penarikan diri beliau, tindakan pertama AnWAR adalah memastikan Mustafa Kamil juga tidak berbuat demikian! Ini bagi menunjukkan imejnya bahawa ada demokrasi dalam PKR biarpun diselubungi penipuan. Yang penting bagi AnWAR, proses pertandingan jawatan no. 2 mesti berlaku.

8. Jika Mustafa juga tarik diri, maka hancurlah imej AnWAR di mata dunia. Beliau malu kerana saingan Azmin menarik diri kerana tidak percaya dengan sistem 'pertandingan' ciptaannya dalam PKR. AnWAR mahu sistem ciptaan beliau itu diteruskan kerana ia amat bergantung pencapaian beliau nanti.

9. Tidak kira b/mana perjalanan sistem itu nanti, yang penting bagi AnWAR adalah hasilnya. Beliau akan mendabik dada menyatakan Demokrasi tetap wujud dlm PKR. Kecacatan dalam sistem adalah tohmahan mrk yang cemburu atau masih boleh diperbaiki. Maka nanti sistem ciptaannya akan dicanang yang paling baik untuk demokrasi.

Jika Azmin menang percuma, ia tamparan hebat bagi AnWAR. Azmin juga begitu, beliau mahu besar bagi beri gambaran beliau diterima memang diterima ahli. Yang jadi mangsa serta dipijak-pijak adalah Mustafa yang jadi kambimg hitam menyelamatkan imej AnWAR. Sehingga cerita ini ditulis, Mustafa masih terus dipujuk oleh agen-agen AnWAR agar terus bertanding menentang Azmin biarpun AnWAR sendiri pada mulanya tidak mahu Mustafa bertanding........

No comments: