Tuesday, September 8, 2009

WAN AZIZAH BERTAMBAH SEDIH & KUSUT

1. Al Fatihah buat YBhg. Tan Sri Mohamed Yaacob yang kembali ke rahmatullah sebentar tadi. Beliau adalah bekas MB Kelantan (BN) yang terakhir sebelum PAS mengambil alih pemerintahan hingga kini.

2. Allahyarham TS Mohamed Yaacob juga merupakan 'distance uncle' kepada Wan Azizah dan hubungan keluarga mereka amat rapat. Semasa AnWAR di penjara, Wan Azizah sering mengunjungi TS Mohamed Yaacob di kediamannya di Taman Tun Dr. Ismail, KL. Wan Azizah juga amat rapat dan sering menziarahi keluarga anak TS Mohamed Yaacob yang bertugas sebagai juruterbang MAS.

3. Dikalangan ahli keluarga mengetahui TS Mohamed Yaacob sering menasihati Wan Azizah agar menumpukan perhatian kepada keluarga serta tidak melibatkan diri dalam politik. TS Mohamed juga menasihati Wan Azizah agar 'membetulkan' AnWAR kerana menurut TS Mohamed Yaacob, AnWAR telah mula terpesong lantaran keinginan peribadi terlalu menguasai dirinya. Nasihat secara 'keluarga' ini tidak diterima baik oleh Wan Azizah.

4. Buat Wan Azizah, takziah diucapkan kerana kehilangan 'uncle' yang rapat namun tidak pernah dituruti nasihatnya. (Utk. rekod, Wan Azizah rapat dengan bapa-bapa saudaranya kerana bapanya Wan Ismail hanya membela Wan Azizah tika beliau telah dewasa dan kemudian meninggalkan tanahair melanjutkan pelajaran ke Ireland).

5. Pasti Wan Azizah akan menziarahi jenazah TS Mohamed Yaacob. Urutan peristiwa dari kejadian diserang oleh Pn. Shamsiah, kemudian kehilangan pula salah seorang insan yang disayangi, memungkinkan Wan Azizah dalam keadaan sedih yang amat sangat, namun kesedihan beliau wajar dibayar dengan pesanan TS Mohamed Yaacob, iaitu...."betulkanlah AnWAR"................

TAKZIAH BUAT KELUARGA TAN SRI.....

Sekian.

1 comment:

Anonymous said...

kepada anak2 muda terutama di kl dan selangor dan amnya diseluruh malaysia.....iniah masanya kita bersatu dan berkerjasama antara satu sama lain...parti ini membuatkan kita bermusuhan sesama sendiri....revolusilah diri kita....inilah masanya kita bersatu atas nama islam kerna Allah S.W.T...kita adalah bersaudara...kita tiada hak mengatakan kita lebih beriman dari yang lain sedang kan itu urusan Allah S.W.T....bersatulah kita antara satu sama lain....anak2 muda..semuanya....pas,pkr,umno......kita adalah saudara....