Thursday, February 18, 2010

AnWAR TIDAK PERNAH ADIL !!

1. Kes liwat AnWAR tetap diteruskan biarpun permohonan beliau mahu 'disqualify' hakim akan didengar keputusannya hari. Semalam juga AnWAR umumkan lantik 3 orang pakar forensik dan DNA asing. Berjela-jela biodata pakar berkenaan yang dilampirkan kepada pihak media. Dua orang dari Australia dan seorang dari India.

2. AWAS! Sekali lagi AnWAR cuba memanipulasi minda masyarakat yang kian tahu tembelangnya. Pelantikan tersebut tidak membawa sebarang erti. Pelantikan ini hanya mahu menunjukkan 'gah' di kalangan penyokongnya beliau punya sokongan antarabangsa. Hakikatnya 3 orang pakar ini tidak akan memberi keterangan di mahkamah.

3. Tujuan kehadiran mereka juga tidak dinyatakan oleh AnWAR. Mahkamah juga tidak memerlukan kehadiran 3 orang pakar ini namun tidak akan melarang samasekali kerana hak AnWAR mendapat perbicaraan yang adil dijamin dalam perlembagaan negara. Memang AnWAR mahu sentiasa gambarkan dirinya cukup teraniaya...

4. AnWAR secara halus cuba menggambarkan bahawa para doktor pakar dari Malaysia yang akan memberi keterangan berkaitan DNA nanti 'bias' atau berpihak kepada kerajaan. Inilah modal beliau. Harus diingat para doktor samada kerajaan atau swasta menjunjung tinggi profesionalisma dan etika perkhidmatan.

5. Mereka juga punya maruah dan harga diri. Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) yang bertanggungjawab mengeluarkan lesen praktis para doktor pasti memantau mutu perkhidmatan para doktornya. Mereka juga tiada kepentingan politik (tidak seperti Majlis Peguam Malaysia). Yang pasti mereka berkhidmat kepada semua rakyat Malaysia termasuk AnWAR.

6. Apakah tindakan AnWAR mengupah 3 orang pakar asing ini yang tidak diketahui tujuannya hanya sebagai kepentingan politik? Apakah AnWAR memang tidak mahu perbicaraan yang adil, maka itu beliau sekarang membicarakan kes beliau di pentas ceramah. AnWAR tidak menyenangi perbicaraan adil kerana banyak lagi perkara benar akan timbul.

Satu jari telunjuk menyalahkan orang lain, 4 jari menunjuk diri sendiri. Menuduh orang lain tidak adil padahal beliau sendiri yang tidak adil! AnWAR tidak adil kepada keluarganya kerana mengkhianati kepercayaan isteri, anak-anak dan saudara-mara. AnWAR tidak adil kepada penyokong kerana sering memanipulasi minda mereka agar terus menyokongnya.

AnWAR juga tidak adil kepada masyarakat antarabangsa kerana tidak pernah menyatakan fakta sebenar kenapa kemelut ini melanda beliau sekarang. Pada AnWAR, semua salah orang lain dan ajaran songsangnya kini mula dipraktikkan oleh sekutu-sekutunya yang lain dalam p
akatan haram jadah yang tak pernah salah itu.........

Sekian

6 comments:

Anonymous said...

Bukan sahaja pakar forensik yang di jemput hadir akan tetapi bomoh dari kuil golden temple di india pun juga dijemput. Apa punya manusia dah? Semua orang salah dia saja yang betul dalam Malaysia ni, meluat aku tengok dia asyik2 pergi luar negara duduk mejilat bontot mat salleh. Kalau orang macam ni nak jadi perdana menteri tak aku ingin undi dia. Pada aku kalau nak sangat jadi popular pergi jadi perdana menteri san francisco atau penghulu lorong haji taib. Dei Anuwar pegi dah cuci hang punya anu tu berselepet dengan Ky jelly menjejeh lagi. Jangan nanti kalau mati ada yang letak patung anuwar atas palang lak.

x-pkr said...

anon,,,

nak tanya juga apa Datuk Ravi Dharan buat kat Surabaya masa cuti tahun Baru Cina lps...

AnWAR suruh pi ka?.....cari apa?

SURAT TBUKA PD NURUL IZAH said...

mana Nurul Izah..katakan yg benar nurul...ingat nurul izah itu 'yg brcahaya'. Hanya ko sj boleh baca 'air muka' bapanya..sekaligus menerangkan 'airmani itu' . KATAKAN YG BENAR NURUL IZAH !! SURAT TBUKA PD NURUL IZAH

mail kerbau said...

Anu kerbau ni kalau tak bersalah buatlah macam orang tak bersalah,ini buat macam orang bersalah pulak.

Ada pulak orang tak bersalah takut,kecut,lengah2kan kes,pusing cerita kata fitnah,konspirasi.

Kalau anu kerbau tak tibai jubor jantan apasal gelabah semacam ha?

Kalau anu kerbau benar,biarlah perbicaraan berjalan dengan lancar.Semua orang boleh nampak kat mana si sepol tu nak spin cerita ke apa kalau dia nak kenakan kau.

Setakat ni semua cerita sepol sync dengan rakaman cctv,takde satu pun yg bercanggah.Jadi kat mana yg kata fitnah tu?Bila sampai part yg bercanggah(kalau ada)nanti,masa tu lah kau boleh tuduh sepol fitnah kau.Ini belum apa2 dah gelabah.Sampai nak bawak usul sidang khas supaya gugurkan pendakwaan di parlimen.

Muka tak tahu malu,kau ingat kau kebal dr undang2 ke?

Anu kerbau..anu kerbau

Anonymous said...

tmbelang anua main politik .sudah makin nampak Trik nye. yg kelakaunya . LEPASKAN anua, INGAT BOLEH SERANG DR MAHATIR. kah3.. tp Pi serang LAH. last2 baguih gak..boleh aku naik balik. tp xjadi gak . kah3

Riot Squad said...

anwar nie puasa ker juga... pegi philipine tpi masa berbuka penasihat agama pun takda... ape dah nak jadi org nie... satu keluarga masuk neraka... mungkin smbhyg tarawih pun yg sunat tak kerjakan.. nahuzubillah..