Tuesday, February 23, 2010

KARPAL PEGANG 'TELUR' AnWAR

Tulisan ini bersambung dari posting semalam bertajuk "Azizah bakal Canselor UNISEL" biarpun berlainan tajuk.

1. Karpal peguam AnWAR sedang pening kepala. Masalahnya bukan berpunca dari pihak pendakwa tetapi dari anak guamnya sendiri, AnWAR si putar alam. Kenyataan AnWAR kepada peguamnya sering berubah-ubah dan tidak konsisten. Kejap itu dan kejap ini. Sebagai seorang berpengalaman, Karpal tahu AnWAR cuba menyembunyikan sesuatu tentang kes ini.

2. Namun seperti biasa, 'I scratch your back, you scratch my back'. Itulah perumpamaan paling tepat dalam situasi ini. Karpal yang mula-mula mendedahkan perlakuan luar tabi'e AnWAR di Parlimen pada tahun 1999. Ada bukti 'hansard' lagi. Kini konon atas nama keadilan, Karpal mengambil langkah membela AnWAR.

3. Sebenarnya bukan atas nama keadilan, tapi atas kepentingan politik. Benarlah kata pujangga, dalam politik tiada kawan atau musuh yang kekal!, yang kekal hanyalah kepentingan bersama. AnWAR dan Karpal kini berkongsi matlamat yang sama iaitu mendaki puncak kuasa. Maka itu mereka bersatu biarpun banyak perbezaan dikorbankan.

4. Sesuatu yang amat bahaya, Karpal tahu AnWAR tidak bercakap benar tentang fakta kesnya sekarang. Karpal dan pasukan peguambela berhempas pulas menyediakan fakta yang mereka sendiri meraguinya. Kerana itu hingga kini mereka melalak pihak pendakwaan tidak adil kerana tidak memberikan beberapa bahan bukti yang ada di tangan mereka.

5. AnWAR dan Karpal kini takut kerana mereka tidak tahu apa yang pasukan pendakwaan ada. Jika pasukan pembela yakin sangat dengan info yang AnWAR berikan pada mereka dan ia benar. tidak perlu mereka berdolak-dalik lagi. Teruskan pemeriksaan balas kepada Saiful dan patahkan hujah pasukan pendakwaan. Apa yang susahnya!

6. Langkah AnWAR mengheret Wan Azizah ke perbicaraan kali ini juga mengejutkan Karpal. Ini kerana dalam senarai awal, hanya nama Prof. Dr. Mohd. Arief (MIER) sahaja tersenarai sebagai saksi alibi. Karpal terpaksa mengolah kembali 'skrip' beliau di mahkamah nanti. Mereka perlu masa untuk berbincang, maka penangguhan diperlukan.

7. Kerana itu, bukan AnWAR saja yang mahu penangguhan, Karpal juga mahu sedemikian untuk mengolah 'skrip' baru sesuai dengan kehendak AnWAR, sedangkan beliau tahu AnWAR menyembunyikan sesuatu darinya. Demi impian kuasa yang tak kunjung tiba, Karpal w/pun marah, sanggup 'melayan' nafsu besar AnWAR memanipulasi keadaan.

8. Impian Karpal dan DAP jika mereka memerintah, "telur" AnWAR telah mereka pegang. Mereka tahu tentang AnWAR yang tidak menyalurkan maklumat tepat dalam perbicaraan, maka AnWAR yang mahu menutup salahlakunya akan jadi lembu yang dicucuk hidung oleh DAP! Makin samsenglah pewaris takhta DAP Gobind (anak Karpal) dan Guan Eng......

9. Langkah AnWAR 'menawarkan' sesuatu kepada Azizah harus dilihat dari perspektif RASUAH! Bukan hanya pemberian suami kepada isterinya. W/pun sukar untuk membuktikan, moralnya AnWAR bergelumang dengan rasuah dan sanggup merasuah isteri sendiri. Si isteri pula, lalai dan leka dengan habuan 'glamour' dari sang suami.....

Saya ulangi sekali lagi, dalam permainan ini tidak kira suami atau isteri, musuh atau kawan, yang kekal hanyalah kepentingan bersama demi nafsu serakah menuju puncak kuasa......

Sekian.

12 comments:

Anonymous said...

benar la kot..apa kami leh tunggu keputusan..kalau betul dia memang kehabisan bukti almaklum kenalah hukuman yer..

Anonymous said...

JEFFRY xde ni..kalu ada sure ada gambar shok punyee..

ayat yg contik ialah
Karpal sudah pegang 'telur' anuar

Anonymous said...

baca surat kabou hari ni paling kelakau punya..jgn lupa 'australia'

all pakat2 pakat diam now

Anonymous said...

ini bukan karpal pegang telor anwar tapi karpal liwat anwar.

jgn underestimate benggali pakai kerusi. Belalai dan nafsu masih ada.

Hashim said...

Papa Gomo & Saifol Bukhari difitnah......tak percaya! sila klik disini

Anonymous said...

Salam tuan. Nak minta ulas isu ini kalau ada kelapangan.

http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/54145-beng-hocks-newborn-may-carry-fathers-surname-after-all

x-pkr said...

anon,,,

kita tunggu aje labuh mana karpal nak tarik nanti...

anon,,,

kita simpati dgn bro jeffrey, kita simpan utk dia buat gambar nanti. kasi kaw2 punya

anon,,,

seronok gak tgk kangaroo m'sia garu kepala nak jwb apa isu ni...

anon,,,

baii ada kuat mcm batu...patah pinggang dia kerjakan AnWAR nanti..

Hashim,,,

t/kasih...

anon,,,

saya cuba ulas nanti.......

Anonymous said...

To X-PKR,

Saya suka baca artikel-artikel x-pkr, cuma saya benci dengan pemilihan warna yang digunakan. Pilihlah warna yang "mesra mata" dan tidak merosakkan penglihatan pembaca.

Makin lama saya baca x-pkr, makin kelabu mata dibuatnya.

x-pkr said...

anon,,,

saya akan cuba tunaikan hasrat sdra, insyaAllah......

castello said...

kalau setakat andaian ikut selera umno tu memang la..Bila tiba masa karpal nak menyoal si shitfool tu tiba tiba hakim tangguhkan,sebab kununnunya (pinjam kata madey)nak bagi masa tunggu keputusan mahkamah rayuan anwar.
nak tunggu masa ke atau kes ni dah berterabur skripnya,seluruh dunia dah tercium bau hbusuk umno sekarang dah

Anonymous said...

RAHSIA BANTAH 'LAGI' UDAH DKETAHUIN.. dkatakan kapal PLAN NK PRANGKAP SIPOL..kesian bantahan ditolak..dah kantol trpaksa guna UTUSAN utk tanguh.. aku mmg ada dngor pmbngkang skrg spin hakim plak nak tanggoh.SUKAHATI hang la.. da terasa JUSTICE DELAY IS JUSTICE DENIED ya...PADAN MUKA !

Abu Garcia said...

hehe mcm "You scratch my balls, I scratch your backside .."