Monday, March 1, 2010

DAH 30 TAHUN AnWAR LARIKAN AZIZAH

AZIZAH CHECKING ON AnWAR

1. Semalam, 28 Feb 2010 genaplah 30 tahun AnWAR membawa Azizah kahwin lari. AnWAR membawa lari Azizah setelah bapa Azizah Datuk Dr. Wan Ismail tidak bersetuju samasekali hasrat AnWAR mahu menyunting anakandanya untuk dijadikan isteri. Bukan setakat tidak setuju, malah Datuk Wan Ismail teramat marah hingga mahu menembak AnWAR!

2. Itu cerita lama, namun sejarah tidak dapat dipadamkan. AnWAR sendiri hingga kini cuba menyembunyikan tarikh beliau berkahwin lari. Anak-anak mereka hanya tahu tarikh tetapi AnWAR tidak pernah menceritakan kepada mereka bagaimana cara beliau mendapatkan Azizah. Ada yang cuba bertanya, namun dimarahi AnWAR agar tidak bertanya lagi.

3. Ketua rombongan meminang AnWAR ketika tahun 1980 ialah Ustaz Ahmad Awang (bekas Pesuruhjaya PAS Perak). Lurusnya Ahmad Awang hingga kini dipermainkan AnWAR. Kejap marah, kejap sayang. Bukannya beliau tak tau perangai AnWAR yang kaki 'putar'. Banyak kali dari zaman ABIM, Persatuan Ulama', kini dalam PAS, Usataz Ahmad Awang kena 'jual' aje dengan AnWAR.

4. Azizah pula, 'lakonannya' makin tak menjadi! Sepanjang 30 tahun berkahwin, bukan sedikit hatinya diguris AnWAR. Semasa zaman ABIM, AnWAR lebih pentingkan kawan-kawannya. Setelah itu, AnWAR lebih mengutamakan Sukma, Azmin dan Shamsidar. Azizah sering ditengking dan dibodohkan di hadapan keluarga dan rakan-rakan.

5. Kini Azizah diheret ke mahkamah. Tiba-tiba menjadi saksi alibi kepada kes liwat AnWAR. Saya pernah menulis, ini bakal memecahkan tembelang Azizah. Banyak yang bertanya, apakah Azizah tidak mengetahui perangai AnWAR selama ini? Rata-rata menjawab sukar untuk dinyatakan apakah Azizah tahu atau tidak!

6. Namun dalam kes ini, jika Azizah gagal membuktikan alibi beliau, maka pecahlah tembelang Azizah beliau berbohong. Apabila berbohong maknanya beliau tahu perkara sebenar. Apabila tahu perkara sebenar, kenapa beliau berbohong? Apakah tangannya yang sentiasa memegang tasbih dan menggenggam tangan AnWAR di mahkamah hanya lakonan?

Saya syorkan kepada penyokong PKR jika mereka membaca artikel ini, sila cetak dan tanyakan sendiri kepada Azizah! Soalan wajib tanya, apakah perasaannya yang jujur selama 30 tahun bersuamikan AnWAR.........

Sekian.

11 comments:

Kamsiah said...

kesetiaan sorang isteri...yg mungkin terperangkap dek 'menjaga maruah' suami...namun hatinya...siapa yg tahu...

ekceli baru saya tahu kisah perkahwinan DSAI...

(bosan asyik tangguh ja kes liwat beliau..)

Anonymous said...

begitulah kalau perkahwinan tidak mendapat restu kedua ibu bapa. Hidup tidak akan mendapat berkat dari Allah. Bayangkanlah perasaan hati kedua ibubapa Wan Azizah ketika anaknya dilarikan orang. Sama juga perasaan yang ditanggung oleh ibubapa anak daranya dilarikan oleh orang Lombok. Wan Azizah tidak sedar dia telah menderhaka kepada kedua ibubapanya ketika itu kerana tidak mengikut cakap mereka. Bahkan kata pantun :Nasi Lemak buah bidara sayang selasih saya lurutkan hilang emak hilang saudara sayangkan kekasih saya turutkan. Begitulah pengorbanan seorang wanita terhadap kekasihnya, dia akan setia pada yang satu. Namun, setiakah Anuar kepada Wan Azizah dan tidak mengecewakan hatinya. Hanya Wan Azizah saja yang dapat menjawabnya. Bagi anak-anak muda yang hendak mendirikan rumah tangga dapatkanlah restu dari kedua ibubapa agar hidup selamat dan mendapat berkat dari Allah

Anonymous said...

dulu aku sian kat dia ni, tapi sekarang ni sorrylaa. jaga maruah sendiri, keluarga .. tapi, menipu, menganiaya saiful n seluruh rakyat malaysia. takpe "wat goes around comes around".
terserlah keperibadian wan azizah.. nak kawin pun sanggup membelakangkan ibubapa dan keluarga.
seorang dr tapi, boleh bersekongkol ngan laki menggunakan istilah TRO yg amat tersasar dari terjemahannya.
kita tengok jelaa cctv nanti, kalau ada muka nuar gi kondo desa pada tarikh dan waktu yg dinyatakan... maknanya, wan azizah pun sama species ngan laki dia - cicak kubin

Anonymous said...

Kesian Kak Jijah. Tetapi rakyat semua dah naik muak melihat lakonan, minta belas kasihan kak Jijah, tetapi dah basi dah. Kak Jijah sudah tak bole memperbodoh bodohkan rakyat lagi. Lakonan Kak Jijah di masa lampau sudah tidak laku lagi, malah rakyat naik meluat. Rakyat semua tahu tembelang CIFUT BABI, kita semua tahu walau secantik mana, se seksi mana Kak jijah berhias, Bang Nuar tetap gila gilakan jantan2. Bang Nuar lebih selera, malah selalu dahagakan, sampai ketagih lobang jubor, lobang taik, lobang najis, Kak Jijah hanyalah untuk di pergunakan oleh CIFUT BABI. Sampai bila Kak Jijah mahu mempersundalkan dan memperbodohkan rakyat, sedang rakyat semua sudah tahu CIFUT BABI. Berapa banyak lagi anak2 bangsa harus menjadi mangsa liwat dan berapa ramai lagi mangsa2 liwat harus dipermain mainkan dan tidak dapat pembelaan. Apakah pembelaan dan keadilan hanya untuk orang2 macam CIFUT BABI. Sedarlah da insaf lah Kak Jijah.

PaKMie said...

Salam 1M...

Kalau pun Anwar diputuskan oleh mahkamah disabitkan dengan kesalahan liwatnya dengan Saiful tentu ada yang tidak boleh terima kenyataan. Nik Aziz sudah bagi klue awal2 lagi tuduhan itu semua kerja jahat Umno untok menjatuhkan Anwar.

Berkat doa dan solat hajat penyokong2 Anwar supaya Allah tunjukkan jalan kebenaran, yang salah tetap salah dan tidak akan terlepas lagi.Jika keputusan mahkamah tidak menyebelahi Anwar bagaimana agaknya penyokong2 mereka ini?

Nik Aziz akan terima resikonya, pemimpin pas akan berpecah. Nik Aziz sendiri sudah dihujung senja, maknanya Nik Aziz akan pergi meninggalkan pas seperti juga Anwar meninggalkan PKR.

Jika Anwar disabitkan dengan kesalahan Kak Jijah juga tidak akan terlepas dari terima kesannya. Alibi Kak Jijah ternyata palsu, rakyat menganggap selama ini kak jijah bersendiwara semata2.

Yang penting dunia pun turut aman tanpa Anwar...

Asalamualaikum dan salam perjuangan.

Anonymous said...

SAUDARA SEMUA..elakan guna 'TUHAN PAS' .Walau sya faham mksudnye..jauhkan syirik walau sebesar habuk pun..nasihat untuk saya juga. JGN TERLALU GEMBIRA pasal NIK DAH UBAH doa Mintak KEAMPONAN utk Anua -boleh rujuk blog Unspiner .bekas TKM PP pun dah kuar Pkr

tangguh lagi said...

Wan Jijah jadi saksi alibi?Macamana kalau dia kantoi sekiranya membuat pengakuan palsu di mahkamah?Adakah dia sanggup ke dalam kerana sang suami?

Adakah benar anwar sanggup memperalatkan isterinya demi untuk melepaskan dirinya atau dia benar2 ada alibi?Kalau wan jijah bercakap benar kenapa semasa ditanya wartawan ketika anwar cabut ke kedutaan turki dulu,dia kata anwar tengah meeting semasa 'kejadian' dan nurul izzah pula cakap papanya ada bersama mereka ketika itu.Jadi yg mana satu betul?Mungkin rakaman cctv sedikit sebanyak boleh memantu.

Sama2lah kita saksikan drama perbicaraan yang penuh iklan dan pesanan penaja ini..

Anonymous said...

anwar kawin 28 feb 1980 nurul izah lahir pertengahan november 1980.. erm.. kira nurul izzah lahir x cukup bulan la ek... hmmm

Anonymous said...

Dengar kata masa Anwar masuk court kes liwat musim kalini, tiba2 anak pompuannya menjerit "Bertaubat lah!".... Ramai yg fikir laungan tu ditujukan kpd Saiful, tapi mungkin jugak itu satu demonstrasi 'mahkamahan' seorang anak terhadap ayahnya? hehehe

Anonymous said...

ada sorg kwn aku dulu hardcore reformasi 98 kini termenung panjang bila dapat tau wan azizah sendiri pernah luahkan isi ati dia ttg perangai husben dia tuh kat seseorang yg rapat dgn dia.. upenyer dia tau segalanya.. sian gak tgk dia..

Anonymous said...

haha..salam semua..
baru tahu cerita sebenar..haih..tapi kita sibuk sangat nak tahu cerita orang sampai terlupa pesan nabi yang bermaksud jangan kita cerita keburukan saudara kita kerana kalau benar dia ader lah mengumpat dan kalau x benar dia aderlah fitnah..renug2kanlah..x payah la sibuk sangat pasal rumahtangga org..kalau dia tak betol dalam politik boleh kita tentang..tp sekurang2nya dia berjaya mendidik anak2 dia x sperti anak pemimpin lain..manis jer tengok anak anwar pakai tudung menutup aurat..jaga solat//bukan senang nak didik anak sambil sibuk berpolitik nie..jangan kata anak bini pemimpin yang konon islam pon tak tahu nabi kata pakai tudung tuh wajib..haih..pastu kecoh kata jaga agama la aper la..tak malu ker??memperjuangkan agama dan bangsa konon tp bini sendiri tak pakai tudung..kalau saya la malu...tp x tahula..anak kita belum tentu berjaya..didik la keluarga kita dulu sebelum nak mengata keluarga orang..yer