Thursday, October 28, 2010

AnWAR MASIH MEMPERBODOHKAN ABIM (1)

1. Sempena PRK Galas, PAS masih lagi memperkudakan AnWAR bagi menarik sokongan. AnWAR ketika di Galas, tetap mahu tunjuk macho di depan pemimpin dan penyokong PAS. Konon tanpa PAS sekalipun, AnWAR tetap punya sokongan 'orang agama'. Siapa lagi jika AnWAR tidak merujuk kepada ABIM!

2. Di Kelantan, ada seorang bekas wakil rakyat PKR yang kini telah menyertai PAS. Beliau orang kuat ABIM w/pun tidak lagi duduk dlm kepimpinan utama ABIM. Masih lagi dihormati oleh kawan dan lawan atas peribadi beliau yang sentiasa tawadhu' serta senang berkawan dengan sesiapa saja. AnWAR mendabik dada orang itu adalah orangnya!

3. Sementara AnWAR gah menceritakan orang itu orangnya, personaliti tersebut giat menafikannya. "Ana masih berkawan dengan Pok Syeikh tapi tidak lagi menyokongnya" sanggah personaliti yang dimaksudkan. Semasa di Galas baru-baru ini, AnWAR cuba mencari personaliti ini, namun tidak diendahkan.

4. Salam AnWAR disambut tawar dan sahabat ABIM ini memaklumkan beliau cuba mengelak semaksima mungkin untuk duduk satu pentas ceramah dengan AnWAR. Sambil menegaskan kini beliau adalah ahli PAS tulen, bukanlah dipinjamkan PKR kepada PAS sepertimana didakwa AnWAR dan Azizah!

5. Sahabat ABIM yang bertaraf 'senior brother' ini juga memaklumkan AnWAR harus 'membersihkan' diri beliau dengan segera berhadapan kes liwatnya, bukan berulangkali menangguhkannya. Beliau jelaskan tidak tahu menahu perlakuan AnWAR dan jangan membabitkan pihak lain dlm kes ini.

6. Beliau mendakwa seorang calon dlm pemilihan PKR dari aliran ABIM teraniaya akibat percaturan politik AnWAR yang kotor. Mustafa Kamil yang 'junior' dari sahabat ini mengeluh bhw AnWAR memerangkap dirinya dan akibat itu Mustafa tidak punya pilihan selain mengharungi pemilihan kali ini....

Apa yang diceritakan? Episod pemilihan PKR tetap panas biarpun tumpuan kini terarah kpd Galas dan BAtu Sapi. Akan bersambung dlm siri yang seterusnya......

Sekian.

3 comments:

dino.yp@gmail.com said...

muhammad mustafa ke ?

Abu Garcia said...

Jangan jadi akronim baru sudah la... ABIM = ArBokIsMe.....

*Arbok = Liwat

Anonymous said...

Salam bro,

LAMAN WEB DAN BLOG TERKINI PRK PARLIMEN BATU SAPI DAN DUN GALAS
http://malaysiansearch.com