Wednesday, January 12, 2011

AnWAR MEMANG PUTAR ALAM, PELACUR POLITIK

1. AnWAR kata dalam twitternya pertemuan beliau dengan rakan bekas pimpinan ABIM, 2 Januari 2011 berjalan baik dan lancar. "Kawan-kawan faham" menurut AnWAR lagi. NAmun Dr. Yusri Mohamad katakan bahawa AnWAR tidak berkata benar (Kenyataan Dr. Yusri disiarkan oleh Malaysian Insider).

2. Pendedahan blog AIDC tentang pertemuan malam itu memang memeranjatkan. AnWAR sebenarnya disanggah oleh beberapa orang rakannya yang tidak bersetuju dengan perilaku beliau selama ini. Pluralisme, meyokong murtad menjadi modal AnWAR berceramah di luar negara. AnWAR nafi tapi ucapannya punya rakaman video.

3. Pertemuan tiada konklusi kerana AnWAR tidak menjawab isu yang dikemukakan, sebaliknya bertepis dan menyalahkan pihak lain pula. Sudah la datang lewat ke pertemuan tersebut, membiarkan rakan-rakan berselisih pendapat sesama sendiri. Bila datang terus menyerang rakan-rakan yang tak setuju dengannya sebagai alat Utusan dan kerajaan.

4. AnWAR yang memulakan serangan, apabila diserang kembali, beliau gagal untuk menjawab isu, asyik bersilat dan bertepis. Habis pertemuan, boleh pula mengomel dalam twitternya "pertemuan baik dan lancar, kawan-kawan faham!". Tidakkah munafiq namanya kerana menyembunyikan hakikat sebenar?

5. Semalam AnWAR memuji Datuk Nik Aziz dan Datuk Seri Hadi Awang. Entah apa pula muslihat kali ini. Khabarnya AnWAR rasa ketinggalan kerana beliau tahu mengenai pertemuan PM/TPM dengan Datuk Nik Aziz dan Datuk Hadi Awang melalui orang lain. AnWAR juga tidak dimaklumkan mengenai hasil pertemuan dalam majlis santapan di raja itu.

AnWAR malu, konon beliau ketua Pakatan, namun tidak dijemput dan tidak diberitahu hasil pertemuan itu. Namun AnWAR tetap 'control macho', konon tahu tapi tak mahu cakap. Itulah AnWAR, tak habis-habis nak berlakon, putar alam dan akhirnya menjadi pelacur politik.

Ramai yang tahu Lim Kit Siang yang mula-mula mengunjungi AnWAR sejurus beliau dipecat, tapi kenapa AnWAR tak memuji Kit Siang tahap tertinggi sepert beliau memuji HAdi dan Nik Aziz semalam. Barangkali belum masanya lagi ataupun AnWAR tahu Kit Siang tidak perlukan pujian yan sedemikian rupa......

3 comments:

Anonymous said...

kuat sangat permusuhan kamu dengan orang itu, kamu telah menjatuhkan hukuman sendiri, baguslah begitu. buatlah apa saja asal kamu puas....

denaihati said...

Tuan dah sifat azali AnWAR macam tu dulu tak sakit pun berlagak sakit. Aku memang tunggu je Allah turunkan bala kepada dia. Mana lah tahu mulut jadi sengit sebelah ke kerana asyik menipu je.

Bingai @ Bangang said...

memang lah lancar. LANCAR KENA SERGAH! hehehehe

kengkawan faham yang dia memang tak faham-faham.

Aku Yang Bingai
Nak Buang Emak atau Buang Anak?