Monday, December 21, 2009

SISA-SISA 'PELURU' AnWAR (2)

1. AnWAR semakin tertekan. Gerakerja beliau kebelakangan ini membuktikannya. Bermula dari arahan ceramah 40 hari oleh AMK, kemunculan semula PI Bala, menumbangkan kerajaan di Parlimen, dan terkini konvensyen PR di Shah Alam. Semuanya mahu memanipulasi pemikiran umum bahawa beliau mahu berkuasa mahu melakukan sesuatu!

2. KAli ini sisa peluru AnWAR adalah menggunakan individu berpengaruh bagi melindungi kelemahan beliau. Beliau kini menggunakan Datuk Nik Aziz melindungi apa saja yang beliau mahu lakukan. Beliau tahu Nik Aziz punya sentimen agama yang mampu mengaburi mata umum. Kerana itu beliau bersungguh-sungguh mempertahankan Nik Aziz.

3. Beliau tahu tanpa menyatakan apa-apa, bayangan Nik Aziz akan selalu melindungi beliau. Jika timbul sesuatu isu, beliau akan mengadap Nik Aziz di Kelantan. Begitu juga dalam beberapa isu mengenai pakatan pimpinannya, Nik Aziz akan dijadikan perisai melindungi serta menghalalkan tindakan AnWAR. Walhal, AnWAR hanya menggunakan Nik Aziz.

4. DAlam mempertahankan apa yang berlaku sekarang, jelas AnWAR amat mengharap Nik Aziz akan membela beliau dalam isu liwat. W/pun tidak meminta, AnWAR amat mengharapkannya. Namun hingga kini Nik Aziz lebih memberi tumpuan kepada isu pakatan. AnWAR amat mengharapkan Nik Aziz mengeluarkan fatwa bahawa AnWAR tidak bersalah dalam hal liwat.

5. Ini sebenarnya tujuan AnWAR, taktik yang beliau guna dahulu dengan menggunakan Datuk Harun Din setelah dituduh meliwat pada 1998. Teman-teman lama dalam PKR mengesahkan taktik AnWAR ini. FAtwa yang dibuat oleh Yusuf Qardhawi dan Sheikh Taha Jabir kurang diterima pakai di negara ini kerana mereka tidak punya sokongan politik dan golongan akar umbi di Malaysia.

6. Yang diperlukan AnWAR adalah seorang tokoh agama tempatan yang punya pengaruh ke atas masyarakat akar umbi di sini. Maka itu AnWAR harus 'dilihat' rapat dengan mereka. Golongan agama yang neutral dilihat AnWAR kurang memberi impak. Tok-tok Guru pondok hanya berpengaruh terhadap pelajar mereka dan kurang dikenali. W/pun imej Nik Aziz telah tercalar kebelakangan ini, AnWAR melihat Nik Aziz masih mampu mempertahankannya secara tidak langsung.

7. Cuma sekarang AnWAR amat-amat berharap Nik Aziz akan bersuara mengenai kes liwatnya bagi membuat persepsi AnWAR tidak bersalah. Maka itu beliau bersungguh-sungguh cuba menawan hati Nik Aziz. Nik Aziz juga bijak mengambil kesempatan dari sokongan AnWAR! Hingga kini beliau masih belum mahu membicarakan soal liwat AnWAR atau mungkin tidak mahu membicarakannya langsung!

Adat dunia memang begitu. Jika kita sering menanggap diri kita yang paling bijak, maka akan ada orang lain yang lebih bijak dari kita......................

Sekian.

7 comments:

Anonymous said...

sekrang Dr. Yusuf Qaradawi pulak jadi perisai anwar bro..tunggu pendedahan oleh WBhim esok. memang kene basuh Dr. Yusuf cukup2. dia belum kenal sapa anwar.

hatiminda said...

memang semenjak dua menjak ni kesialan anwar semakin terserlah...nik ajis kena puji melambung berasap, karpal diampu dek anwar hampir-hampi nak gi bersunat... dasar anwar ni dajal abad ini!!!

Anonymous said...

SLM BRO..PAK AJIS TAU MMG ANUWAR KAKI LIWAT. SB TU DIA X NAK MASUK CAMPUR ATAU BERSUARA PSL KES LIWAT ANUWAR. PAK AJIS TAU DIA BAKAL CARI NAHAS KLU DIA MASUK CAMPUR JUGAK.

BERMAKNA DIA BAKAL DI CHOP SBG BERSUBAHAT DAN AKHIRNYA ORG AKAN LABEL DIA SBG 'KAKI LIWAT' SDGKAN SBELUM NI PEMIKIRAN DIA DAH 'DILIWAT' BYK KALI OLEH SI PELIWAT TU

x-pkr said...

dr sid,,,

setuju, yg BN pulak lembu punya susu, sapi dpt nama. Yg bawa Qardhawi tu k'jaaan tapi AnWAR yg guna habis2 an......

hatiminda,,,

Nik aziz kata di dada karpal ada bulan....maknanya mmg hati karpal tu kosong n cuma guna org lain bagi terus perjuangan mrk. Bulan kan takde apa, hanya guna cahaya matahari utk npk cantik...

bro Jeff,,,

"pemikiran Nik Aziz diliwat oleh AnWAR"...hmm, I LIKE !!!

Anonymous said...

dah nampak taktik dia...jangan terkejut kalau lepas ni dia pinjam jubah nik ajis pi mahkamah...
nak tunjuk alim konon....

jiwakita said...

salam......

Bagaimana mainan untuk melewatkan kes..
akan datang?

Untuk pastikan ketidak hadiran ke mahkamah pada hari perbicaraan,
seterusnya perbicaraan ditangguh lagi..dan lagi...

1-mengemukakan sijil sakit.
2-urusan luar negera.
3-lari ke kedutaan asing.
4-peguam bela tarik diri.
5-peguam bela cuti sakit.
6-fail dilapor hilang.

6 alasan dah cukup untuk menangguh
sehingga sampai hari penggundian
PRU13...realiti,funtasi atau funny..?

hamba perantau.... said...

d0n't say anything if u d0n't kn0w anything..........n jgn sekali2 mudah utk mngata pada ulama'.....tgk dri sndri dulu klu nak wat penilaian...bnyk mn ilmu kita klu nk bnding dgn dy....adakah kita ni sume x penah wat d0sa???....fikir2kan lah....