Tuesday, October 12, 2010

AnWAR NI PENAKUT SEBENARNYA !!

1. Memang dasar politikus hipokrit, apabila air terpercik ke muka sendiri, AnWAR akan membisu seribu bahasa dari mengulas kemelut yang melanda dirinya. Namun percayalah, jika ada program ceramah 1-2 hari ini yang melibatkan AnWAR, beliau tetap memilih untuk mengulas kemelut PKR di pentas-pentas ceramah.

2. Apabila membaca kandungan akuan bersumpah kedua Rahimi yang menceritakan betapa AnWAR pucat lesi setelah diberitahu Saiful baru saja membuat laporan polis mendakwa dirinya diliwat, saya mengandaikan AnWAR juga takut sebenarnya untuk mengadakan sidang akhbar dan menjawab soalan secara berhadapan dengan sekumpulan wartawan.

3. Mungkin AnWAR takut 'bahasa badannya' nanti ditafsir macam-macam. Maklum saja sebelum ini pun kita telah melihat bahasa badan AnWAR yang gelisah menjawab persoalan tentang diri dan parti yang dipimpinnya. Atau mungkin AnWAR takut tidak dapat mengawal perasaan apabila menghadapi soalan provokasi wartawan.

4. Banyak dibuktikan dari sidang media sebelum ini AnWAR gagal mengawal emosinya. Perlakuannya yang memarahi dan mengherdik wartawan adalah gambaran sebenar dirinya yang sering mendakwa terbuka dan sedia menerima teguran. Hakikatnya beliau seorang yang tidak boleh menerima sindiran apatah kritikan terhadap beliau dan Azmin.

5. Jika di pentas ceramah, komunikasi hanya berjalan satu hala sahaja. Hanya beliau yang bercakap, tanpa ada gangguan-gangguan soalan yang bersifat provokasi atau mahu menanyakan kebenaran. Disulami dengan lawak jenaka, nyata AnWAR hanya hebat dalam dunianya yang tersendiri yang tidak memerlukan pertanyaan.

Kerana itu, kini, AnWAR diam, Azizah diam, Azmin lagilah diam! Saifuddin juga dah mula diam. Tidak langsung mahu bersuara mengenai kemelut AnWAR dan Rahimi. Disebalik wajah yang kelihatan 'tua' ini, AWAS! AnWAR mahu berselindung menagih simpati untuk melindungi sifat penakutnya itu......

4 comments:

Anonymous said...

anwar ibrahim aka BABI. perkataan yang sesuai untuknya adalah.HELL IS WAITING FOR YOU.. bertaubatlah ANWAR berahi

jebat berkokok said...

Tak baik kau cakap Anwar ni penakut..dia bukan penakut tapi dia goyang jek...kah kah kah..

Anonymous said...

anwar! anwar!

masih tk nk mengaku kesalahan. he he he kebenaran akan timbul nanti. kami di ptg pauh pun ramai dah mula sedar siapa sebenarnya nuar ni.

Anonymous said...

Reformasi, reformasi, reformasi ehhhh silap,
penetrasi, penetrasi, penetrasi....