Friday, May 28, 2010

AnWAR PENGECUT !!

1. Saya terbaca dalam akhbar Sinar harian semalam tentang Nurul Izzah yang tiba-tiba muncul dalam perbalahan Ezam- AnWAR-Azizah. Izzah (spt yang dilapor Sinar) amat marah sekali dengan Ezam. Ayat-ayat Izzah kelitan tersusun rapi semasa melancarkan serangan terhadap Ezam, sahabat yang pernah rapat dengan keluarganya.

2. x-pkr mengenali Ezam dan juga Izzah semasa dalam PKR. Mereka adalah dua ikon 'anak muda' ketika zaman kemuncak reformasi w/pun Izzah hanya menumpang populariti bapanya serta wajahnya yang sedikit ayu. Izzah dari dahulu hanya digunakan AnWAR dan Azizah sebagai 'umpan' kepada anak muda dan orang tua agar menyokong mereka.

3. Hingga kini Izzah hanya menumpang populariti bapanya dalam mendaki hirarki politik PKR. W/pun kini menjadi YB Lembah Pantai, beliau masih gagal menunjukkan 'taring' beliau dalam senario politik negara. Segalanya masih bergantung kepada 'binti AnWAR' dalam kad pengenalan beliau. AnWAR sedar akan hal ini.

4. x-pkr bukanlah menyokong sangat YB Ezam ni, malahan tidak diketahui samada YB Ezam mengenali x-pkr atau tidak. NAmun realitinya antara YB Ezam dan YB Izzah, Ezam mampu membina kekuatan beliau sendiri samada dalam PKR ataupun di dalam UMNO. Beliau konsisten serta komited berjuang untuk parti yang dianggotainya.

5. x-pkr tidak pernah menulis tentang Ezam, namun ada benarnya kenyataan YB Ezam spt yang dipetik dari Agendadaily. JIka beliau mengharapkan habuan, apa perlu beliau mengorbankan diri beliau beberapa tahun dalam penjara demi membela AnWAR. Apa perlu beliau menjadi pelarian di luar negara semasa AnWAR dalam penjara?

6. Memetik tulisan Rozaid Abd. Rahman dalam buku 'Di Sini Aku Berdiri' tentang Ezam yang sanggup pulang ke Malaysia dan mengambil risiko ditangkap pihak berkuasa. Ezam menyatakan ini semuanya dilakukan untuk AnWAR demi sebuah persahabatan. Tentunya ada sesuatu yang 'besar' jika Ezam mengambil langkah sebaliknya kemudian.

7. Dalam buku itu juga menyebut, Anuar Shaari (seorang lagi bekas pegawai AnWAR) yang mengiringi kepulangan Ezam dari Jakarta, keadaan cukup tertekan di KLIA, takut-takut mereka ditangkap di KLIA. Azizah dan Izzah hanya duduk di rumah mereka di Bukit Damansara sambil menikmati hidangan minum petang!

8. Ada benar juga tempikan Ezam kepada Izzah yang masih muda. Beliau masih muda, tidak tahu banyak serta hanya menjadi alat kepada bapanya yang bernafsu besar. Sama seperti S. Vell Paari membela Samy Vellu w/pun terang-terangan bapanya tidak betul. AnWAR cuba menimbulkan persepsi dirinya tidak setaraf Ezam mahu menyahut cabaran Ezam.

9. Realitinya AnWAR yang pengecut. Cabaran Ezam tidak pernah disahutnya. Apakah AnWAR takut kerana Ezam tahu banyak lagi 'cerita dalam kelambu' mengenai AnWAR seperti yang dicerita Azizah. Azizah juga tidak mahu tampil menjelaskan keadaan w/pun didesak banyak kali oleh beberapa pihak agar menjelas dakwaan ini.

Tanpa prejudis, Ezam juga ada hak untuk pertahankan dirinya dari difitnah (spt kenyataannya). Natijahnya, Ezam tiada pilihan selain memberitahu apa yang beliau tahu. Beliau juga patut membebaskan dirinya dari sindrom 'tunggu dan lihat' yang menghantui dirinya. Ezam tidak perlu menunggu sehingga dirinya difitnah dan dicabar untuk membongkar sesuatu, mulakan serangan anda sekarang kerana masyarakat juga perlu tahu wajah sebenar rasaksa pelbagai wajah ini.......

Sekian.

6 comments:

Jeffry said...

SLM BRO..MMG MAMAT SONGSANG TU MAKIN MASUK ANGIN KLUAR ASAP SEJAK EZAM LIGAT PUSING CERAMAH 1M'SIA. MMG DIA DH GOYAH. FAMILY DIA PUN DH GOYAH!. PENDEK KATA PUAK GROMBOLAN PAKATAN RANJANG DAH GOYANGGG!! HARAP 'YB' EZAM TERUSKAN MENYERANG...YEHAAAAAAAA!!!

x-pkr said...

salam bro jeff,,,

anWAR panas punggung kita tau la...

azizah/izzah pun panas punggung jugak....tanya depa, kena 'balun' ka.. ??

ڤنا مينڠ / PENA MINANG said...

1 WORD FROM HIS FELLOW GAY LOVER...

ANWAR I WILL WAIT YOU IN JAIL...AUWWW

Anonymous said...

IZZAH BUKAN PEMIMPIN TETAPI PEMENANG LOTERI YANG TAK PERNAH PEGANG DUIT BANYAK

IZZAH TAHU PERANGAI BAPA TETAPI TERPAKSA PERTAHANKAN BAPAK DIA KERANA TIDAK MAHU DITUDUH DERHAKA

AKHIRNYA SATU KELUARGA AKAN DAPAT BALA KERANA BERKONGSI MAKSIAT

ANTI PKR

pakngah santan said...

memang betul anwar pengecut. dia tak berani berhadapan dengan orang yang tahu siapa dirinya yang sebenar. dia akan lari atau pun timbulkan isu lain sebagai diversion. yang pasti, puak pas terutamanya, akan makan umpan anwar ini.

anwar hanyalah seorang oportunis, hipokrit, sesumpah serta tiada prinsip.

rinandamku said...

hairan dan menakjubkan pada kepala otak aku , rupanya masih ramai melayu yang masih memuja dan mengagung2kan anwar sipeliwat tegar itu ..
berlambak kes2 kejalangan si anwar , dan berlambak juga fakta yg ada sebagai bukti , mereka masih memuja2 anwar ..bahalol[pinjam istilah anwar ]

anwar itu sesumpah paling hampas , pelakon paling menang , ketua segala munafik , dia gunakan agama sebagai topeng menutup bontotnya ,
anwar itu Dajjal dalam pembikinan ,