Wednesday, May 26, 2010

PAS MAKIN TERPERANGKAP DGN. AnWAR

1. Riuh rakan-rakan bukan Islam mahu memainkan peranan yang lebih besar dalam PAS. Jika dahulu ia antara perkara mustahil yang kita jangkakan, kini ia berubah samasekali. HUjah yang nyatakan PAS perlu berubah demi perubahan semasa, nyata dangkal! Sebenarnya PAS berubah demi survival politik hingga mengorbankan prinsip parti.
2. Diberi betis, hendakkan peha. Itu ungkapan yang layak diberi berkaitan tuntutan bukan islam yang mahu penyertaan lebih aktif dalam PAS. Bermula dengan Kelab, kini status keanggotaan bukan islam dinaikkan kepada Dewan Harian. Namun itu belum cukup, kini mereka mahukan status yang sama dengan ahli PAS yang lain!
3. Hak untuk mengundi dan memilih pemimpin dalam PAS. Pemimpin PAS kini dilihat semakin terperangkap dengan taktik yang mereka sendiri mulakan semata-mata mahu meraih undi bukan melayu/islam di Malaysia. Di masa hadapan, pemimpin golongan ulama' dari PAS pasti tidak mendapat sokongan dari golongan bukan islam ini.
4. Kepimpinan ulama' dalam PAS sedikit demi sedikit akan terhakis akibat pintu yang mereka sendiri buka, sedangkan pintu rundingan dengan sesama islam ditutup rapat! Ini jarum AnWAR yang dicucuk ke dalam PAS bagi membolehkan beliau menguasai PAS suatu hari nanti kerana diketahui golongan ulama' tidak pro AnWAR.
5. Apabila golongan Erdogan Islam Liberal bergabung dengan kelompok bukan islam dalam PAS, pasti ia mewujudkan 'kuasa beli' yang kuat bagi menjatuhkan pemimpin-pemimpin PAS yang dilihat ortodoks serta tidak 'moderate'. Selepas berjaya nanti, tidak mustahil bukan islam ini menuntut kerusi naib presiden pula nanti.
6. Saya percaya, sebahagian besar pimpinan PAS menyedari perkara ini dan mula mengeluarkan kenyataan agar kelompok bukan islam ini tidak terburu-buru menuntut itu dan ini. Ketahuilah, dibelakang kelompok bukan islam dalam PAS ialah AnWAR yang sentiasa menunggu peluang terbaik kerana dia belum menguasai PAS sepenuhnya......
Sekian

8 comments:

MymassaVoice said...

kuakuakua...tak lama lg dptla kita tgk murshit-dol am PAS ni nama dia goblakrishnan ke, lim ah hong ke, atau eli bogel sendiri...hahahahaha

Anonymous said...

Anwar mahu PAS dikuasai oleh orang Erdogan mana pergi ulamak PAS yang lain....Jangan harap isu murtad,hudud ditegakkan.
Bodoh nye orang PAS...tak habis habis dari dulu sampai sekarang kene bodoh kan....
Nak tunggu ulasan Tok N.ajis.
Anti PAS@shole

SELAIN KEYBOARD.. said...

aku tak tahu xpkr aku rasa tangan ni bukanlagi dah gatal nak menekan keyboard tpi nak kan lebih dari itu..

adakah tuan juga begitu.. tapi apakah tuan juga dikalangan pemimpin..??

MARI LAH KITA BUAT SESUATU.. CARA NAJIB NAMPAKNYA TAK JALAN...

CARA MAHATHIR JUGAK BERKESAN..

||Aku Pemikir|| said...

salam,

minta link nya untuk letak di dalam blog saya dan minta bro letakkan link saya ke dalam blog bro,
sama2 lah juga kita nejadi follower blog masing2..

http://khairul-hafidz-alkhair.blogspot.com/

moga dapat bertukar pandangan dan pendapat bro.


khairul hafidz,
YDP Persatuan Pelajar Malaysia Di Indonesia (PKPMI) Pusat,
UNPAD BANDUNG

x-pkr said...

massavoice,,,

pas tahu senario ni tapi dah terperangkap. tunggu dan lihat je la...

Anon,,,

Nir Ajisdorgan pun tgh pening kes menatunya...

keyboard,,,

sabaq sat....saya cuma manusia biasa yang percaya mata pena (skg ketuk keyboard) lebih tajan dari mata pedang...

pemikir,,,

ok, beri saya sedikit masa...elok kita saling berpaut..

x-pas said...

Diantara ketiga2 parti dalam PR,pas adalah parti yg paling bodoh dan paling hebat diperalatkan.Tapi penganut2 pas tetap tak sedar dan dungu seperti biasa.Mereka seolah2 pak kaduk yg bersorak ketololan melihat negara mereka semakin 'dijajah' oleh para pendatang.

Mereka tahu cita2 hudud mereka pasti tak kesampaian dengan kerjasama pihak komunis,chauvinist,sosialis dan liberalis tapi puak2 dungu ini seolah2 sipekak badak dan sirabun ayam yg menafikan hakikat di depan mata.Mereka seolah2 baru saja menelan pil khayal sambil mengimpikan bidadari syurga sedangkan hakikatnya mereka sedang berada di dalam longkang busuk yg memualkan bertemankan tikus2 pemakan sampah.

Itulah pas.

azmi said...

Kerana nak kuasa sanggup gadai agama.Pas pun manusia biasa takda yang special. Pas bukan parti yang memperjuangkan agama ,bangsa dan negara tetapi semata2 nak kuasa sanggup bukak pintu rumah sendiri bagi orang kafir masuk. Orang islam dalam umno dituduh kafir.
Yang Halal boleh jadi Haram, Yang Haram pulak Boleh jadi halal.

Anonymous said...

PENGIKUT PAS = PENGIKUT AYAH PIN = PENGIKUT AJARAN AJARAN SESAT LAIN

BEZANYA CUMA CARA MENYAMPAIKAN DAKWAH, TAPI MATLAMAT SAMA = GIIILAAAA KUASAAA..... Poooooraaaahhhh

Parti Aslam 1Malaysia