Wednesday, May 5, 2010

KES AMINULRASYID : DIMANA AZIZAH?


1. Kes adik Aminulrasyid telahpun menjadi kes polis. Sementara pihak berkuasa menyiasat dari segenap sudut, masyarakat pula perlu bertenang serta meletakkan kepercayaan sepenuhnya kepada pihak berkuasa. Cuma beberapa kerat yang bahlul gila glamour sahaja yang mahu 'menangguk di air keroh' berkaitan kes ini.

2. Ada yang tanpa segan silu mengumumkan dirinya sendiri sebagai mewakili keluarga Aminulrasyid. Ada yang terang-terang terlibat dengan kes langgar lari tanpa Justify Fullsegan silu konon mahu membela Aminulrasyid. Ada juga yang bapanya bergelumang dengan kes liwat turut tidak mahu 'ketinggalan bas' membela Aminulrasyid.

3. Cuma yang kelihatan tidak berapa mahu 'naik bas' kali ini ialah Presiden PKR, Dr. Wan Azizah Wan Ismail. Beliau ada di dalam negara sekarang. Tiada sebarang kenyataan darinya, juga beliau tidak langsung kelihatan melawat keluarga Aminulrasyid. Biasanya Presiden 'gila glamour' ni tidak akan ketinggalan untuk melawat keluarga yang telah dilanda musibah.

4. Seperti kes Nurin Jazlin dan lain-lain, Azizah disertai beberapa orang wanita PKR melawat keluarga terbabit dan kemudiannya mengeluarkan kenyataan menghentam kerajaan seolah-olah kerajaan yang bersalah atas musibah yang terjadi. Konon dengan lagak memperjuangkan keadilan, Azizah terus-terusan salahkan kerajaan.

5. Lain pula kali ini, tiada suara dari Azizah. Tiada juga gambar beliau yang terlentok dan tergedik memberi kenyataan. Khabarnya Azizah punya 'perang dingin' dengan ibu Aminulrasyid. Azizah diberitakan tidak 'berapa berkenan' dengan ibu Aminulrasyid yang lebih cenderung menyokong seorang wanita lain dalam PKR.

6. Wanita yang disokong ibu Aminulrasyid itu juga tidak disukai Azizah dalam politik PKR. Ibu Aminulrasyid juga tidak pernah 'menghambakan' dirinya kepada Azizah. Maksudnya ibu Aminulrasyid tidak pernah menganggap Azizah lebih tinggi kedudukan darinya. Penghormatan kepada Azizah tidak pernah berlebih-lebih.

7. Azizah yang gemar dirinya diangkat, dihormati dan disanjung pasti tidak menyukai karektor seperti ibu Aminulrasyid. Lantaran itulah Azizah tidak langsung mahu menziarahi keluarga Aminulrasyid, juga tidak mahu mengeluarkan sebarang kenyataan biarpun dinasihati beberapa orang dalam PKR seperti Animah Ferrar (wanita PKR Shah Alam).

8. Azizah berselindung di sebalik sifat kejinya konon tidak mahu campurtangan dalam kes Aminulrasyid kerana takut menjejaskan siasatan. Sejak bila Azizah prihatin dengan pihak berkuasa. Dalam kes-kes lain, tidak pula beliau mempedulikan kesan kenyataannya terhadap siasatan pihak berkuasa? Hipokrit betul Azizah ni.........

9. Saya hanya menceritakan kes ini dari perspektif dalaman Azizah. Beliau sanggup mengenepikan penyokong demi dendam peribadi yang membara. Ramai yang 'keliru' di sebalik wajah Azizah. Ramai juga yang tertipu di sebalik liang lentok Azizah bila memberi kenyataan. Hakikatnya Azizah adalah manusia yang pendendam

10. Pendirian saya jelas agar kita menyokong pihak berkuasa terutama PDRM menjalankan siasatan. Oleh kerana keluarga Aminulrasyid telah menggunakan Karpal Singh, amat wajar juga jika PDRM menyiasat dan mengumpul bukti-bukti bagi mempertahan intergriti pasukan! Biarkan keluarga Aminulrasyid kerana telah memilih jalan politik bagi menghadapi konflik ini w/pun sebelum ini konon tidak mahu dipolitikkan kes Aminulrasyid.......

11 comments:

Anonymous said...

tula die org melayu...cakap xserupa bikin..mula2 ckp lain, pastu wat lain...

mane la melayu senang xkene pijak...aritu beria2 wat statement jgn politikkan kematian anak nye..nie lain plak cite...ntahla, biler org melayu nk terbukak minda die..senang sgt minda org melayu kene jajah...

sedih memangla sedih, tp jgn sedih mengawasi kewarasan berfikir...hm...

org melayu...org melayu
smpi bile ko nk sedar org melayu oi...
malu aku jd org melayu...

naDim'IQ said...

"The Reversal of Anwar Ibrahim"

ANU BERAHIm kena terjah dengan website di US.. kita tunggu apa kata TALI BARUT ni, diam je ar..

sumber: http://newledger.com/2010/04/the-reversal-of-anwar-ibrahim/

Anonymous said...

Saya setuju dengan pendapat anda. Pada awalnya ramai yg kasihan tapi sekarang ni dah nampak keluarga ni lebih pada politik dari bersihkan nama anak. Penatlah makcik tu turun naik court sebab karpal nak tuduh polis membunuh.

x-pkr said...

anon 10.26,,,

kita simpati dgn mak aminul tapi yg dia pi cari susah buat apa. jgn ingat karpal je yg boleh cari keadilan buat anaknya, byk lagi lawyer dlm m'sia ni....

naDim,,,

tq, dia belum balik kot. kat puak2 PKR nanti dia chong kata mmg dia anti Yahudi tapi satu dunia tau dia mmg hipokrit.....

anon 12.34,,,

sudahlah...k'jaan pun elok bagi tumpuan kat kes2 lain. tak guna buat baik tapi org tak sambut. Byk lagi org yg teraniaya perlukan bantuan guaman....

Anonymous said...

Kepal Singh menangguk di air keruh dn keluarga arwah Aminulrasyid terpedaya dgn janji2 manis Kepal Singh. Kepal Singh bukanlah lawyer terhebat, dia nmpak hebat sbb dia MP dn dia pandai memutarbelitkan fakta utk kepentingan politik. Ramai lg Lawyer yg berkebolehan dn lbh hebat drpd dia.. Syg perkara ni dipolitikkan oleh mereka2 yg mahukan kepentingan dn nama.

Anonymous said...

PDRM mungkin x sempurna.. tapi waktu dinihari mcm tu..ditambah dgn situasi kejar-mengejar..dgn size remaja2 skang yg lebih kurg sama besar je dgn org dewasa.. x mungkin polis dpt mengecam dgn tepat umur si pemandu kereta dgn serta merta.. plus dgn sikap yg xnak berhenti apabila dikejar polis.. menambahkan lagi curiga pihak polis dan itu juga satu kesalahan..DAN membiarkan anak remaja memandu baik siang ataupun mlm2 buta tanpa lesen..membiarkan anak2 remaja tiada dirumah pada waktu yg tak normal..itu juga bukan sikap ibu bapa yg baik.... jgn lah dibiarkan negara kita ni menjadi negara yg membela org2 yg belum tentu baik..dan menghina pulak pasukan yg menjaga keselamatan negara.. setiap kejadian pasti ada hikmah..pasti ada sebab...kepada PDRM.. teruskanlah mendaulatkan undang2.. jgn terpengaruh dgn hasutan dan tekanan...

Anonymous said...

Ambik kau,hilang nak fakta kebenaran, dah jadi mainan politik.

Aku harap pihak berkuasa dapat membuktikan bahawa budak tu memang melakukan jenayah walaupun dinafikan oleh keluarganya.

Kita lihat kebenaranya

naDim'IQ said...

tQ master..

bila kita KAJI semula FAKTA kes ni ( macam KARPALSIAL tak ayat aku?? )
semuanya berpunca dari RUMAH dan PERKARA yang sering DIREMEHKAN.. 1 je point aku, kalo ARWAH mendapat PERHATIAN KELUARGA.. tentunya ini tidak akan BERLAKU!!! bila TENGOK plak barisan PEGUAM yang mewakili IBU arwah ( orang PKR rupanya, patut ar statement macam KELING ) semuanya dari payung PKR yg terkenal dengan gelaran PEGUAM PELIWAT & PEGUAM SERBA TAU!! bukan berMOTIFkan politik ke tu?? RALLY out kes BABI TIAN langgar ASKAR MELAYU tu.. kita tunggu PEGUAM PKafiRun & DAPigs mana yg sanggup datang KOTA TINGGI & beri KHIDMAT GUAMAN PERCUMA...

whiteorange said...

Dulu aku kesian juga kat emak budak ni, rupa-rupanya dia ni PKR ga !!!! kalau tengok perangai budak-budak PKR yang suka demonstrasi sana demonstrasi sini, macam negara tak ada undang2, tak heranlah aku kalau anak seusia itu boleh pandu kereta pagi2 tanpa lesen macam negara ni macam mak bapak dia punya .... dasar PKR tak tau nak hormat undang-undang negara ....

Anonymous said...

ko ni gi buat keje la..tade keje ke...

ajai62 said...

Salam Bro

Penyokong pembangkang rupanya padanlah kecoh satu M'sia, Berkokok merata-rata tapi tahi terpalit kat ekor....Apa-apa pun polis betul semasa menjalankan tugas...Bila lagi nak hukum tuan punya kereta yang dikatakan anak orang baik2...