Tuesday, May 18, 2010

TERKINI : DR.HARON DIN PENGHALANG AnWAR

Datuk Dr. Harun Din telah tahu tembelang AnWAR.


Berlakon depan Haron Din, lepas tu keluar boleh tersenyum keluar tanpa dipimpin.


1. Dua keping gambar ini menceritakan segalanya. AnWAR 'berlakon' sakit di hadapan Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr. Haron Din yang mengunjungi beliau di Alpha Klinik dahulu. Turut sama ketika itu ialah Presiden PAS, YB Datuk Seri Hadi Awang. Ketika itu AnWAR menghebohkan konon kunjungan 2 orang kuat PAS adalah untuk menawarkan kepada beliau jawatan Presiden PAS!

2. Azmin yang jadi tukang 'spin' ketika itu walhal sebenarnya tiada. 2 orang kuat PAS ini sekadar ziarah sahaja. AnWAR 'spin' betul-betul kunjungan tersebut terutama Datuk Haron Din. Ini kerana AnWAR tahu Haron Din masih punya pengaruh kuat di kalangan 'non-partisan' biarpun telah bergiat dalam PAS ketika itu. Sama seperti AnWAR pergi mengaku depan Haron Din dia difitnah meliwat Sukma dan Azizan pada 1998.

3. Walhal AnWAR saja yang bercerita konon dia difitnah, Datok Haron Din ketika itu hanya menceritakan pengakuan AnWAR. Akan tetapi AnWAR punya punya 'spin', konon Datuk Haron Din menyokong beliau. Itu dulu, namun kini, Haron Din umpama duri dalam daging kepada AnWAR. Haron Din adalah halangan besar AnWAR untuk menguasai PAS 100%. Cerita ini bukan rahsia lagu di kalangan pimpinan PAS, PKR dan DAP.

4. Di saat anasir AnWAR menyusup masuk dalam PAS, Haron mula menyatakan agar PAS berhati-hati dengan unsur negatif yang dibawa dari luar oleh 'seseorang'. AnWAR amat terasa lalu menggunakan Nik Aziz menghentam Majlis Syura PAS. Bergolak PAS hingga saksikan pertandingan Timbalan Presiden PAS seperti pertandingan Timbalan Presiden UMNO semasa AnWAR betembung dengan Tun Ghafar!

5. Kini Haron Din tegas menyatakan penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam atas apa tujuan sekalipun tidak dibenarkan samasekali. Bahkan mana-mana muslim yang menyokong idea ini menghampiri kufur. Haron Din mengulanginya sekali lagi semasa PRK Sibu ketika AnWAR dan PAS Erdogan ghairah memanipulasi isu ini. Kena sebiji kat muka AnWAR dan sekali AnWAR gunakan Nik Aziz untuk 'counter' kenyataan Haron Din.

6. Semasa meraikan kemenangan DAP di Sibu, beberapa kerat PAS Erdogan kelihatan dalam gambar. Ini adalah sebahagian pemimpin PAS yang tidak mahu mendengar kata pimpinan mereka. Hatta jika NIk Aziz nyatakan tidak boleh guna, mereka akan tetap dengar cakap AnWAR dari cakap Bik Aziz. Nyata mereka sanggup gadaikan nama Allah hanya kerana mahu menang satu kerusi parlimen!

AnWAR tahu, kebanyakan pimpinan PAS masih lagi menghormati Datuk Dr. Haron Din. Begitu juga di luar lingkungan PAS yang masih menyintai perpaduan dalam islam. Seperti biasa taktik AnWAR cuba mahu berbaik dengan Haron Din, mahu sering dilihat bersama Haron Din. Namun difahamkan Datuk Haron Din amat berhati-hati.

Beliau tidak mahu sering dilihat bersama AnWAR yang mana nanti AnWAR akan memanipulasi keadaan tersebut, konon Datuk Haron Din kini menyokong AnWAR! Nyata Datuk Harun Din tahu gaya politik 'perangkap' AnWAR dan tidak mahu masuk perangkap. Di pihak AnWAR, beliau sedang memikir bagaimana cara terbaik untuk menghapuskan Haron Din dalam PAS agar PAS dapat dikuasainya 100%..................

Sekian.

14 comments:

HANG JEBAT said...

Assalammualaikum TUAN GURU DATO’ DR. HARON DIN

Surat ini memang khas saya tujukan pada Dato’ untuk menghuraikan segala kekusutan diantara orang islam khususnya orang melayu. Buat pengetahuan Dato’ saya bukannya penyokong Pas atau penyokong mana-mana politik, tetapi tujuan saya mennulis surat ini bertujuan untuk mengembalikan kekuasaan Islam khususnya Islam melayu terhadap politik Negara.
Pertamanya saya ingin melihat rakyat melayu kembali bersatu padu kepada pegangan agama serta cinta akan bangsa dan Negara. Baru-baru ini Negara digegarkan dengan keputusan mahkamah yang membenarkan pihak gereja khusunya penganut agama kristian di Negara ini menggunakan nama Allah Yang kita tahu hanya eksklusif untuk ORANG ISLAM SAHAJA. Tetapi masalah ini telah dipolitikkan oleh parti-parti politik khususnya Pas dan Pkr, perkara ini jelas bertentangan dengan pendirian sebahagian besar ulama tanah air yang menolak penggunaan nama Allah kepada bukan islam. Oleh itu saya merayu kepada Dato’ untuk memikirkan untuk keluar dari Pas atas sebab-sebab yang saya akan terangkan seperti dibawah.

1. Tuan Guru adalah antara ulama pas yang paling dihormati oleh semua parti-parti lain kredibiliti dan pegangan prinsip Dato’ membolehkan Dato’ sentiasa digeruni oleh parti-parti politik lain oleh itu sekiranya Dato keluar menjadi bebas tidak ada sesiapa yang akan mempersoalkan keputusan Dato’, tidak ada sesiapa yang berani mengatakan ia satu konpirasi dan jauh sekali untuk mengatakan Dato; dirasuah untuk keluar dari Pas, kerana tujuan pas sudah jauh menyimpang dari landasan asalnya untuk menegakkan Negara Islam yang berdaulah. Sekarang ini sanggup berkompromi dengan sebuah pari yang memang mempunyai prinsip tidak akan menerima sebuah Negara Islam. Dato’ saya amat berdukacita kerana parti pas diperkudakan oleh DAP untuk mendapatkan undian orang Islam untuk mengundinya, Dato kita Cuma tinggal kuasa yang akan menentukan bangsa, saya melihat Dato’ adalah calon yang terbaik untuk menyatukan umat Islam khusunya Melayu. Saya tidak melihat dengan keluarnya dato’ akan menyebabkan orang maerah kepada dato saya percaya tindakan dato’ akan diikuti oleh ahli-ahli pas yang lain.
2. Saya melihat Nik Aziz terlalu sekular dalam mengeluarkan pandangan. Pemikiran Nik Aziz terlalu terikat untuk menjatuhkan UMNO semata-mata dan tidak melihat kesan yang boleh membawa perpecahan perpaduan dikalangan melayu, Nik aziz adalah individu yang telah memecah belahkan orang Islam. Pandangan beliau lebih bersifat kepartian dan bukan bersifat menjaga kepetingan agama, dalam isu Penggunaan Nama Allah beliau sanggup digelar pelacur agama demi cita-citanya menjatuhkan melayu UMNO, inikan perjuangan Islam sejati. Nik aziz saya tidak rasakan sebagai ulama dia adalah sekadar ustaz yang layak mengajar di pra sekolah sahaja, masakan tidak ada orang yang sanggup mengatakan nik aziz bukan ulama tetapi “p***mak” . Oleh itu sekali lagi saya merayu kepada Dato kembalikanlah kekuatan melayu. Dato’ lah calon yang paling layak sekali.

Boleh sebarkan mana-mana blog….UNTUK AGAMA DAN BANGSA

HANG JEBAT said...

Assalammualaikum TUAN GURU DATO’ DR. HARON DIN

Surat ini memang khas saya tujukan pada Dato’ untuk menghuraikan segala kekusutan diantara orang islam khususnya orang melayu. Buat pengetahuan Dato’ saya bukannya penyokong Pas atau penyokong mana-mana politik, tetapi tujuan saya mennulis surat ini bertujuan untuk mengembalikan kekuasaan Islam khususnya Islam melayu terhadap politik Negara.
Pertamanya saya ingin melihat rakyat melayu kembali bersatu padu kepada pegangan agama serta cinta akan bangsa dan Negara. Baru-baru ini Negara digegarkan dengan keputusan mahkamah yang membenarkan pihak gereja khusunya penganut agama kristian di Negara ini menggunakan nama Allah Yang kita tahu hanya eksklusif untuk ORANG ISLAM SAHAJA. Tetapi masalah ini telah dipolitikkan oleh parti-parti politik khususnya Pas dan Pkr, perkara ini jelas bertentangan dengan pendirian sebahagian besar ulama tanah air yang menolak penggunaan nama Allah kepada bukan islam. Oleh itu saya merayu kepada Dato’ untuk memikirkan untuk keluar dari Pas atas sebab-sebab yang saya akan terangkan seperti dibawah.

1. Tuan Guru adalah antara ulama pas yang paling dihormati oleh semua parti-parti lain kredibiliti dan pegangan prinsip Dato’ membolehkan Dato’ sentiasa digeruni oleh parti-parti politik lain oleh itu sekiranya Dato keluar menjadi bebas tidak ada sesiapa yang akan mempersoalkan keputusan Dato’, tidak ada sesiapa yang berani mengatakan ia satu konpirasi dan jauh sekali untuk mengatakan Dato; dirasuah untuk keluar dari Pas, kerana tujuan pas sudah jauh menyimpang dari landasan asalnya untuk menegakkan Negara Islam yang berdaulah. Sekarang ini sanggup berkompromi dengan sebuah pari yang memang mempunyai prinsip tidak akan menerima sebuah Negara Islam. Dato’ saya amat berdukacita kerana parti pas diperkudakan oleh DAP untuk mendapatkan undian orang Islam untuk mengundinya, Dato kita Cuma tinggal kuasa yang akan menentukan bangsa, saya melihat Dato’ adalah calon yang terbaik untuk menyatukan umat Islam khusunya Melayu. Saya tidak melihat dengan keluarnya dato’ akan menyebabkan orang maerah kepada dato saya percaya tindakan dato’ akan diikuti oleh ahli-ahli pas yang lain.
2. Saya melihat Nik Aziz terlalu sekular dalam mengeluarkan pandangan. Pemikiran Nik Aziz terlalu terikat untuk menjatuhkan UMNO semata-mata dan tidak melihat kesan yang boleh membawa perpecahan perpaduan dikalangan melayu, Nik aziz adalah individu yang telah memecah belahkan orang Islam. Pandangan beliau lebih bersifat kepartian dan bukan bersifat menjaga kepetingan agama, dalam isu Penggunaan Nama Allah beliau sanggup digelar pelacur agama demi cita-citanya menjatuhkan melayu UMNO, inikan perjuangan Islam sejati. Nik aziz saya tidak rasakan sebagai ulama dia adalah sekadar ustaz yang layak mengajar di pra sekolah sahaja, masakan tidak ada orang yang sanggup mengatakan nik aziz bukan ulama tetapi “p***mak” . Oleh itu sekali lagi saya merayu kepada Dato kembalikanlah kekuatan melayu. Dato’ lah calon yang paling layak sekali.

Boleh sebarkan mana-mana blog….UNTUK AGAMA DAN BANGSA

Anonymous said...

HAHAHAHA

CINA KENCING DALAM MULUT NAJIB, NAJIB TELAN JE... LEPAS TU SIAP BAGI DUIT LAGI...

HAHAHAHAHAH PADAN MUKA MELAYU DAPAT KETUA YANG BODOH

http://blog.limkitsiang.com/2010/05/18/call-for-clear-cabinet-position-tomorrow-whether-najibs-promise-of-rm5-flood-mitigation-project-for-rejang-park-in-sibu-made-on-eve-of-sibu-by-election-will-be-honoured-or-not/

naDim'IQ said...

biaq dia berlakon sampai jadi BETOL-BETOL..
muka BABI ni berubah sejak dia jadi TPM..
aku penah jumpa ANU masa dia jadi EM-Education Minister, masa tu muka dia cukup CERIA & BERSIH..
last time aku jumpa dia skali lagi FACE 2 FACE, muka ANU dah makin HITAM & penuh dengan gambaran DENDAM SYAITAN!
aku tengok DAHI Saiful ngan ANU dah boleh agak siapa lebih dekat ngan ALLAH!

Anonymous said...

Ni cina babi mana pulak yg sibuk nak buat fitnah kat sini ni. Kang kena penampar meayu baru senget muka kamu tu. Jangan nak kurang ajar sebab kalau dah kurang ajar sgt kami bangsa melayu akan membetulkanny dgn cara kami tersendiri. Masa tu tgk pulak kot kamu yg terkencing dalam seluar.

Bijen M. said...

Gua rasa patut Harun Din terhapus dalam Pas.
Makanya dia bukan lagi golongan partisan.
Lalu terus menyatukan umat atas dasar Islam, bukan parti.
Kemudiam biarlah Si Anwar bersama labu-labunya (Pas) yang semakin hilang sokongan.

Anonymous said...

AKU BERMIMPIKAN HARUN DIN AKAN LAWAN ANWAR. IRONIC NYA TG HARUN DIN MSK PAS PASAL ANWAR , GENG 3 GAM- EHWAL ISLAM.

Ahamad said...

jgn marah bang
umno memang kuat rasuah
apa nak buat..
terima hakikatlah

dah tak lama lagi dah...hehehe

petjol said...

PARTI ISLAM MELAYU ©®™

PARTI MELAYU ISLAM SEBUAH BLOG YANG AKAN MEMPERJUANGAN HAK ORANG ISLAM KHUSUNYA MELAYU. DISAMPING MEMBERI PANDANGAN DAN TEGURAN KEPA AHLI-AHLI POLITIK DAN PARTI-PARTI DEMI MENJAMIN PERSAUDARAAN MELAYU SENTIASA TERJALIN ©®™
http://parti-islam-melayu.blogspot.com/

Anonymous said...

berkokok bukan main riuh bela harun din konon ...harun din buat ceramah ko pegi karaoke ....

Mohammad said...

Aku bersetuju dan bersependapat dengan hang jebat,kerana keperihatinan beliau tentang nasib orang melayu/agama dan negara,terutama sekali kuasa politik melayu kian goyang,kuasa ekonomi bangsa cina dah monopoli,kita masih jauh ketinggalan,berpuak-puak dan berpecah belah sesama kita ini adalah kerana berlainan idelogi dan dasar kepartiaan masing-masing yang berlumba-lumba menarik perhatian orang melayu berpaksi siapa yang benar.sampai bilakah orang melayu nak bersatu dan menjadi satu bangsa yang kuat dan di segani.kita harapakan seorang ulamak yang dapat memimpin kita ke jalan yang benar,tetapi sampai sekarang kita tak jumpa,yang kita jumpa adalah ulamak islam tetapi sekular/kepartian/kenegerian/kronism/nepotism dan bermacam2 lagi salah laku,ulamak sepatutnya pewaris nabi,menjaga kedaulatan agama islam dengan sebaik mungkin dan menyatukan semua orang islam mendokong panji-panji Allah Taala.tetapi ulamak yang ada sekarang lebih pentingkan kuasa dan harta benda,mereka bertopeng jubah dan kopiah,pada hakikatnya mereka ini adalah ulamak harprak yang pandai memainkan ayat suci Al Quran untuk mengabui mata orang islam melayu.ulamak yang ada sekarang ini tidak setanding dengan ulamak pada masa dahulu,ulamak dulu berpegang kuat pada agama dan menyatupadukan semua orang melayu.lah ni kita lihat ulamak boleh bekerjasama dengan orang kafir harbi yang terang2 menentang dasar islam dan penubuhan negara islam yang suci.perlu di ingat orang kafir menunggu masa untuk menghancurkan kita dengan berbagai cara dan helah,mereka boleh bertopeng berbagai rupa dengan menyamar orang islam/senyum manis terukir/dan bermacam2 lagi, perancangan jahat mereka terutama merampas kuasa politik yang kita ada ketika ini yang tidak konsisten dan tunggu masa untuk hancur,sekarang kita telah lihat mereka bila dapat kuasa mereka buat sesuka hati dan lebih malang lagi mereka dah mula mempertikaikan keistimewaan orang melayu.tak mustahil satu hari nanti orang islam melayu akan jadi hamba abdi di negara sendiri,kita boleh lihat negara jiran sebelah kita,orang melayu terpinggir walaaupun satu masa dulu negara tersebut milik orang melayu,belajarlah dari sejarah,cuba kita hayati lagu ini "Anak kecil main api,terbakar hatinya yang sepi,airmata darah mengalir keringat bumi di pijak milik orang"so fikir-fikirlah kita.

Mohammad said...

Aku bersetuju dan bersependapat dengan hang jebat,kerana keperihatinan beliau tentang nasib orang melayu/agama dan negara,terutama sekali kuasa politik melayu kian goyang,kuasa ekonomi bangsa cina dah monopoli,kita masih jauh ketinggalan,berpuak-puak dan berpecah belah sesama kita ini adalah kerana berlainan idelogi dan dasar kepartiaan masing-masing yang berlumba-lumba menarik perhatian orang melayu berpaksi siapa yang benar.sampai bilakah orang melayu nak bersatu dan menjadi satu bangsa yang kuat dan di segani.kita harapakan seorang ulamak yang dapat memimpin kita ke jalan yang benar,tetapi sampai sekarang kita tak jumpa,yang kita jumpa adalah ulamak islam tetapi sekular/kepartian/kenegerian/kronism/nepotism dan bermacam2 lagi salah laku,ulamak sepatutnya pewaris nabi,menjaga kedaulatan agama islam dengan sebaik mungkin dan menyatukan semua orang islam mendokong panji-panji Allah Taala.tetapi ulamak yang ada sekarang lebih pentingkan kuasa dan harta benda,mereka bertopeng jubah dan kopiah,pada hakikatnya mereka ini adalah ulamak harprak yang pandai memainkan ayat suci Al Quran untuk mengabui mata orang islam melayu.ulamak yang ada sekarang ini tidak setanding dengan ulamak pada masa dahulu,ulamak dulu berpegang kuat pada agama dan menyatupadukan semua orang melayu.lah ni kita lihat ulamak boleh bekerjasama dengan orang kafir harbi yang terang2 menentang dasar islam dan penubuhan negara islam yang suci.perlu di ingat orang kafir menunggu masa untuk menghancurkan kita dengan berbagai cara dan helah,mereka boleh bertopeng berbagai rupa dengan menyamar orang islam/senyum manis terukir/dan bermacam2 lagi, perancangan jahat mereka terutama merampas kuasa politik yang kita ada ketika ini yang tidak konsisten dan tunggu masa untuk hancur,sekarang kita telah lihat mereka bila dapat kuasa mereka buat sesuka hati dan lebih malang lagi mereka dah mula mempertikaikan keistimewaan orang melayu.tak mustahil satu hari nanti orang islam melayu akan jadi hamba abdi di negara sendiri,kita boleh lihat negara jiran sebelah kita,orang melayu terpinggir walaaupun satu masa dulu negara tersebut milik orang melayu,belajarlah dari sejarah,cuba kita hayati lagu ini "Anak kecil main api,terbakar hatinya yang sepi,airmata darah mengalir keringat bumi di pijak milik orang"so fikir-fikirlah kita.

Mohammad said...

Aku bersetuju dan bersependapat dengan hang jebat,kerana keperihatinan beliau tentang nasib orang melayu/agama dan negara,terutama sekali kuasa politik melayu kian goyang,kuasa ekonomi bangsa cina dah monopoli,kita masih jauh ketinggalan,berpuak-puak dan berpecah belah sesama kita ini adalah kerana berlainan idelogi dan dasar kepartiaan masing-masing yang berlumba-lumba menarik perhatian orang melayu berpaksi siapa yang benar.sampai bilakah orang melayu nak bersatu dan menjadi satu bangsa yang kuat dan di segani.kita harapakan seorang ulamak yang dapat memimpin kita ke jalan yang benar,tetapi sampai sekarang kita tak jumpa,yang kita jumpa adalah ulamak islam tetapi sekular/kepartian/kenegerian/kronism/nepotism dan bermacam2 lagi salah laku,ulamak sepatutnya pewaris nabi,menjaga kedaulatan agama islam dengan sebaik mungkin dan menyatukan semua orang islam mendokong panji-panji Allah Taala.tetapi ulamak yang ada sekarang lebih pentingkan kuasa dan harta benda,mereka bertopeng jubah dan kopiah,pada hakikatnya mereka ini adalah ulamak harprak yang pandai memainkan ayat suci Al Quran untuk mengabui mata orang islam melayu.ulamak yang ada sekarang ini tidak setanding dengan ulamak pada masa dahulu,ulamak dulu berpegang kuat pada agama dan menyatupadukan semua orang melayu.lah ni kita lihat ulamak boleh bekerjasama dengan orang kafir harbi yang terang2 menentang dasar islam dan penubuhan negara islam yang suci.perlu di ingat orang kafir menunggu masa untuk menghancurkan kita dengan berbagai cara dan helah,mereka boleh bertopeng berbagai rupa dengan menyamar orang islam/senyum manis terukir/dan bermacam2 lagi, perancangan jahat mereka terutama merampas kuasa politik yang kita ada ketika ini yang tidak konsisten dan tunggu masa untuk hancur,sekarang kita telah lihat mereka bila dapat kuasa mereka buat sesuka hati dan lebih malang lagi mereka dah mula mempertikaikan keistimewaan orang melayu.tak mustahil satu hari nanti orang islam melayu akan jadi hamba abdi di negara sendiri,kita boleh lihat negara jiran sebelah kita,orang melayu terpinggir walaaupun satu masa dulu negara tersebut milik orang melayu,belajarlah dari sejarah,cuba kita hayati lagu ini "Anak kecil main api,terbakar hatinya yang sepi,airmata darah mengalir keringat bumi di pijak milik orang"so fikir-fikirlah kita.

Anonymous said...

ulama main politik tak apa , dengan syarat ulama itu masih memperjuangkan agama , sanggup bertarung demi maruah agama , gunakan politik untuk berdakwah dan sebagainya ,

tapi , kalau ulama masuk politik kemudian hanyut dalam mainan politik sehingga sanggup mencalarkan agama , sanggup gadaikan kalimah yg maha tinggi dalam syahadah , malah melalut dan membuat fatwa bukan2 , maka ianya adalah ulama yg tersesat ditengah jalan , wajib kita memperbetulkanya ..

sedangkan khalifah Abu bakar ketika dilantik sebagai amirul mukminin dahulu , ucapan pertamanya adalah ' aku bukan mahu kedudukan ini tapi telah diamanahkan sodara2 sekalian sebagai pemimpin , kalau aku salah maka perbetulkanlah '
lalu disahut oleh saiyidina Umar , aku akan perbetulkan kau dengan pedang ..'

ulama2 PAS bagaimana pula ? adakah mereka sanggup menerima kritikan dan teguran ?dalam masa yg sama mengakui lebih islamik dari segala manusia lain ..

nabi pernah berpesan , sejahat2 manusia ialah ulama yg sesat , dah la dia rosak ..merosakkan orang lain pula ,

maknanya , ulama adalah pemimpin yg wajar menunjukan teladan baik kepada pengikutnya zahir dan batin samada perbuatan atau perkataan tdk kira dimana ia berada ,

ulama sepatutnya berani mengatakan bahawa yg haram tetap haram , yg boleh tetap boleh dan yg tdk boleh tetap tdk boleh walau apapun alasan ,
bukanya membolehkan sesuatu apabila ia ada kepentingan dan mengharamkan apabila ia tiada punya hasil apa2 ,

Ustaz2 PAS yang mengaku Ulama sebenarnya belum layak dipanggil Ulama ,
mereka yg melantik diri sendiri sebagai ulama ,
hanya ada beberapa orang dalam PAS yg layak dipanggil ulama , paling afdal dipanggil ulama didalam PAS hanyalah Datuk Dr Harun Din sahaja ,