Tuesday, May 25, 2010

APAKAH AnWAR MAHU KITA LIBERAL BEGINI?


The Jakarta Post, Jumaat 21 Mei 2010 - Muka Hadapan.



1. Gambar-gambar di atas adalah Ibu Sri Mulyani Indrawati, mantan Menkeu (Menteri Kewangan) Indonesia. Beliau merupakan sahabat baik AnWAR yang mengamal fahaman seperti AnWAR yang obses dengan pasaran ekonomi bebas tanpa sempadan dan islam liberal. Sri Mulayani melepaskan jawatannya minggu lepas.

2. Gambar-gambar ini dirakam semasa majlis angkat sumpah Menteri Kewangan baru yang menggantikannya, Agos Martowardojo. Sebelah petangnya pula diadakan jamuan perpisahan Sri Mulayani di Departemen (kementerian) Kewangan. Dalam ucapannya, Sri Mulyani gambarkan dirinya 'mangsa' dalam percaturan politik Indonesia.

3. Sama seperti AnWAR, mereka amat mudah menyalahkan orang lain atas kesalahan yang mereka sendiri lakukannya. Mereka menuding jari ke arah orang lain seperti mereka ini bersih dari kesilapan dan kesalahan. Sri Mulyani disiasat atas penyalahgunaan dana awam untuk menyelamatkan Bank of Century Indonesia.

4. Barat juga mengenalpasti mereka adalah calon terbaik proksi mereka di negara masing-masing. Maka itu 'diselamatkan' AnWAR dan Sri Mulyani seketika di Barat sebelum mereka kembali merebut jawatan nombor 1 di negara masing-masing. Palitan kes moral dan rasuah di dahi mereka tidak dipeduli Barat kerana pasti mereka terhutang budi dengan Barat yang telah menyelamatkan mereka. Maka itu segala arahan Barat pasti dituruti.

5. Merujuk gambar di atas, apakah PAS pernah bertanya kepada AnWAR apakah AnWAR pernah berbuat begitu dengan Sri Mulyani dalam beberapa pertemuan mereka di Jakarta? Wan Azizah juga wajar bertanya demikian kepada AnWAR. Jika perlakuan itu dilakukan atas nama 'biasa', apa agaknya perasaan Azizah jika AnWAR melakukan itu di hadapannya........

Sekian..

6 comments:

Mohd said...

Anwar Ibrahim akan jadi PM Malaysia utk sementara selepas PRU13!
1. Dgn prestasi UMNO yg begitu lemah sekarang UMNO tak mampu utk meraih undi orang Melayu.
2. Orang India pula tidak menyokong MIC lagi kerana mereka sudah tidak yakin dgn kepimpinan Samy Vellu dan Palianivel.
3. MCA dgn pimpinan pelakun video lucahnya dan Gerakan sudah menjadi musuh dlm selimut yg akan hanya menekan Najib utk memberi berbagai macam tuntutan menjelang pilihanraya utk kaum Cina. Tetapi mereka tidak bersungguh2 dlm memujuk kaum Cina utk menyokong BN.
4. Kaum Cina di Malaysia sudah nekad utk merebut kuasa di Putrajaya melalui PR. DAP akan menang semua kerusi parliamen di kawasan majoriti Cina. PAS dan PKR pula akan meraih undi kaum Melayu di kawasan2 majoriti kaum Melayu.
5. Apabila PR sudah dapat 2/3 majoriti di Parliamen, DAP akan meminda Perlembagaan Malaysia.
6. Raja-Raja Melayu akan dihapuskan dahulu, utk menjadikan Malaysia sebuah Republik spt Singapura. Lim Kit Siang akan mengambil alih jawatan PM. Anwar akan dijadikan Presiden Melayu yg pertama dan terakhir!
7. Maka bermulalah mimpi ngeri bagi orang Melayu di Republik Malaysia ini ......

xpkr yang keling2 punya perangai said...

umno punya liberal lu tara nampak..pundek punya keling..cakap serupa keling la lu pundek.. wakakakakkakakaka

denaihati said...

Blog tuan saya pilih untuk link politik @ http://www.info.denaihati.com/

Anonymous said...

anwar tibai bontot pompuan tu aje ...

nonok pompuan dah tidak menyetimkan lagi.

Abdul Ghaffar said...

Hahahahaha! lawak bodo! Rosmah anak Mansur berlaga pipi dengan Shok Roh Khan takpe? Najib lulus judi takpe?

x-pkr said...

mohd,,,

pjgnya komen...bagus utk diteliti namun byk yg perlu diperbaiki, mcm diri saya juga...

xpkr,,,

jgn gitu selain samy marah ckp keling, AnWAR pun marah coz dia ada darah tu....

denai,,,

t/kasih atas sokongan tuan yg berterusan..

Anon,,,

hihihi

Ghaffar,,,

mmg la, PAS punya spin isu tu bagai nak rak, mai tang AnWAR, awat senyap? hehehe

hipokrit ke culprit????