Thursday, July 16, 2009

AnWAR KATA PADAN MUKA PAS

1. Semalam seperti dikatahui umum, hari yang tidak menyebelahi AnWAR. Tuntutan beliau mahu menangguhkan lagi proses perundangan yang bakal membicarakan kes liwatnya ditolak. AnWAR tetap bermuka selamba melayani pertanyaaan pemberita sebelum perbicaraan bersambung 2 petang semalam.

2. Tambah runsing lagi agaknya sokongan untuk AnWAR di mahkamah semalam amat mengecewakannya. Jangan cakap pasal rakyat 5 atau 10 ribu orang la, rakan AnWAR dari Pakatan pembangkang juga tak nampak muka! Hanya TS Khalid Ibrahim yang hadir bagi memberi sokongan kepada AnWAR. Itu pun mungkin mahu menjelaskan kekaklutan yang melanda Selangor sekarang......mungkin !!

3. Semasa berjalan keluar dari mahkamah, sumber dari wartawan lokasi memberitahu, AnWAR secara tiba-tiba mengaitkan keputusan di Manek Urai. Wartawan sebuah akhbar berbahasa Inggeris memberitahu, AnWAR tiba-tiba mengatakan padan muka PAS, they should listen to me earlier. Cuba mendapatkan penjelasan lanjut, wartawan tersebut diarah AnWAR bertanya kepada PAS kenapa mereka menang dengan 65 undi sahaja!

4. Bila ditanya lanjut, AnWAR berjalan cepat dan tergesa-gesa menuju ke kereta di lobi. WArtawan tersebut secara sinis memberitahu x-pkr, mungkin AnWAR baru sedar tidak seorang pun pimpinan tertinggi PAS hadir memberi sokongan moral kepadanya. Selalunya Dr. Hatta Ramli atau Datuk Mahfuz Omar hadir mewakili PAS. Ujar wartawan tersebut (melalui telepon) kepada x-pkr, mungkin AnWAR sengaja mahu beliau mendengar kata-kata AnWAR.

5. x-pkr memberitahu wartawan tersebut agar berhati-hati, kerana AnWAR boleh pusing cakap bila-bila masa. AnWAR boleh saja berkata wartawan ini yang membuat fitnah dan sebagainya. wartawan ini menyatakan kata-kata AnWAR tidak boleh disiarkan dalam akhbar atas alasan teknikal.

Selepas menamatkan perbualan dengan rakan wartawan tersebut, x-pkr merenung sejenak, apakah benar AnWAR semakin runsing atau beliau sengaja mahu memancing kontroversi dan menyalahkan orang lain kemudiannya.........ada baiknya jangan dilayan tindakan AnWAR menghulurkan umpan ini, cukup sekadar berkongsi maklumat utk mengetahui perangai AnWAR.

Sekian.

7 comments:

antipkrsarawak said...

anwar sudah kesunyian. tiada lagi kawan2. tiada lagi pengikut. anwar dah kalut!

Jeffry said...

SLM BRO...ANUWAR LIDAH BERCABANG SERIBU!!..LIDAH SUMPAH SUMPIT PUN X BERCABANG BYK MCM DIA KEHKEHKEH

PELIWAT BANGSA said...

Aku Takde apa2 nak cakap ng Nuar Brahim cuma errr ... PADAM MUKA !!

x-pkr said...

antipkrsarawak,,,

aku sepi di dalm penantian....mungkin itu bait lagu dinyanyi AnWAR!...(tak ingat lagu apa)

jeffrey,,,

tiga makhluk jer lidah bercabang, biawak, ular dan ..... hehehe

peliwat bangsa,,,

t/kasih sudi singgah !

Anonymous said...

kengkadang bila fikiran dok kusut begitu la....dan ini bukan kali pertama DSAI ckp mcm tu kat PAS, dlm mesy dgn PKR, dia ada ckp mcm2 benda tak baik ttg PAS...

tak pasti dia buat begitu utk tarik minat non muslim or mmg dia mmg bermaksud begitu!

bentayan said...

waa..waa..waa sedap jer ko kata kat PAS ye.

abis tu yg ameno dok kata kat PAS tak pe ka?

Ameno Kelantan tak abis-abis kata PAS menipu, yg tu takpe ke?

Lu pikiaq la sendiri....

bentayan

Detguaq said...

oppss betul tu bentayan, PAS tak pernah menipu, tetapi pemimpin PAS mmg ada yg penipu, janji penyokong tak lari!!!