Wednesday, July 22, 2009

SEBAB SULAIMAN ABDULLAH TARIK DIRI DARI AnWAR

1. AnWAR buat laporan polis lagi terhadap Ketua Polis Negara TS Musa Hassan dan Peguam Negara TS Gani Patail. Kali ini tuduhan AnWAR mengandaikan afidavit yang dimasukkan adalah palsu serta berniat jahat terhadapnya! (Macamlah tuduhan AnWAR terhadap pemimpin kerajaan berniat baik serta mahu menaikkan mereka dalam politik!)

2. AnWAR cuba membawa 'mood' 1998 dengan mendakwa TS Musa dan TS Gani menyelewengkan fakta penahanannya pada tahun 1998. Tujuannya hanya mahu menimbulkan persepsi bahawa selagi ada TS Musa dan TS Gani, AnWAR tidak akan mendapat perbicaraan yang adil. AnWAR mengelirukan penyokongnya yang 'kelabu asap' kononnya TS Musa dan TS Gani menguasai perbicaraan sedangkan hakim punya kuasa mutlak menolak atau menerima sebarang bukti yang dikemukakan bersandar kepada prinsip keadilan dan ketelusan.

3. AnWAR juga mengheret Datuk Razak Musa, Pengarah Pendakwaan SPRM kononnya bersubahat membuat 'kenyataan palsu' terhadap dirinya dalam perbicaraan kes liwat kali ini. Ini lah punca mengapa peguam Sulaiman Abdullah menarik diri dari pasukan pembelaan AnWAR. Sulaiman telah mula nampak AnWAR mahu 'mencipta' pembohongan dari afidavit yang dikemukakan pihak pendakwaan.

4. Sejak mendapat penangguhan dalam kes liwat AnWAR terkini, beliau sering mengarahkan pasukan pembelaannya mencari 'lompang' dalam dokumen yang dikemukakan pasukan pendakwaan. kerana itu juga pasukan pembelaan AnWAR diarah mendapatkan bukti dan senarai laporan dari pihak pendakwaan. Apabila AnWAR mahu mengaitkan Datuk Razak Musa atas alasan penyelewengan fakta dalam afidavit pihak pendakwaan, Sulaiman tidak bersetuju!

5. Sulaiman mengenali Datuk Razak dan tahu Datuk Razak tidak akan berbuat demikian. Bukan semua pegawai dalam Jabatan Peguam Negara punya moral rendah yang mahu menganiaya sesama manusia (AnWAR mahu menonjolkan semua di Jab. Peguam Negara itu korup). Apabila Sulaiman menolak hasrat AnWAR itu, Sivarasa diberi peranan menjayakan hasrat AnWAR. Sulaiman terus dipujuk agar terus mengetuai pasukan pembelaan, namun menolak.

6. Jika benar AnWAR punya fakta penyelewengan fakta oleh Datuk Razak, mengapa tidak dicabar kesahihan afidavit pasukan pendakwaan di mahkamah? Alasan AnWAR kepada penyokong 'kelabu asap'nya, mahkamah tidak akan berlaku adil kepadanya. Lebih 'kelabu asap' adalah segelintir penyokong AnWAR yang punya latarbelakang undang-undang tetapi terpedaya dengan 'mantera' AnWAR yang memukau.

Laporan polis AnWAR semalam sebenarnya ditujukan kepada Datuk Razak sekaligus mahu 'menghancurkkan' lagi imej SPRM yang memang sedang diserang AnWAR dan kelompoknya. Kaitan TS Musa dan TS Gani hanya 'serbuk perasa' penambah kelazatan memutar belit isu. AnWAR telah melepaskan 'bom asap' bagi mengelirukan masyarakat. Baginya cukup sekadar masyarakat meragui jabatan berkaitan yang akan mendakwa beliau nanti.........

18 comments:

Arif Omar said...

saya setujmemang tepat sekali. pg satu asrama dan sama-sama dapat ijazah di um. kenal benar hati budi dato razak tu. berjuta kali ganda perangai d razak tu lebih bagus dari dsai.

Parpu Kari said...

bro. aku tabik kau la bro, kau punya pendedahan makin lama makin matap la bro, aku pasti telur anwar amkin kecut sekarang ni bro!

well done bro

almond london said...

Aku setuju sgt dengan rencana yg hang tulis.Memang anwar kaki pembelit no 1, lebih bahaya dari influenza A. Dalam perbicaraan kes liwat ni,BABI akan mendapat keuntungan politik (political milleage).Kalu dia kalah, dia akan tuduh mahkamah dan hakim dikuasai kerajaan BN.Kalu dia menang,lagi dasat dia menderam, lebih dasat dari babi buat sarang.
Husam kartun kata " tak salah nizar komunis pasang lilin sebagai tanda menghormati si mati" tak salah BABI dan pengasuhnya(azmin jual bini ) tunduk kepala depan keranda mayat Setpol Ean".Yg.husam kartun kata" mengapa PR buat semua salah"? Dah memang salah, nak kata betoi apanya!!!! Hamprak punya ahli politik.Tak tau hukum, jgn dok berlagak tau.Ni. contoh orang munafik!!!. Depa yg mula-mula dok menyalahkan kerajaan.Semua yg kerajaan buat, tak betoi pd depa!!!! Lepas tu kata kt kerajaan pulak! Kita cakap pasai hukum agama, bukan pasai kepentingan politik!!!! Dah bangang tu, buatlah cara bangang, senang sikit orang nak ajar. Jgn jadi bodoh sombong lak." Cerdik tak leh tumpang, bodoh tak leh diajar"

Anonymous said...

DSAI akan membuat tuduhan palsu terhadap sesiapa yang mengenali dia sebagai kaki bontot dari awal lagi di MCKK. DSAI dah hapus Tun Haniff Omar sebagai IGP, TS Sanusi Junid dari UMNO dll. DSAI adalah ibu segala pembohongan, penipuan, rasuah. Peguam Sulaiman sudah faham dan tidak mahu bala turun ke atas dirinya. Semua Allah swt selamatkan rakan-rakan kita yang telah di aniaya oleh DSAI

Muhd Aizuddin said...

Good article, not a copy paste kind of article :-) Good job bringing this up.

x-pkr said...

sdra arif,,,

AnWAR cuba rosakkan kredibiliti semua org yg against dia, taktik biasa bagi seorg yg sembunyikan sesuatu!

parpu....

TQ

almond london,,,

pendapat Datuk Dr. Mahmood Zuhdi tidak lagi digunapakai. Siapa yg hina ulama'?

Anon,,,TQ

aizuddin,,,

TQ

penyair dari gunung said...

mana pergi penyokong dan pengampu Anwar? Tak kan takde yang nak defence Anwar. Well done x-pkr. Kasi taro lagi. Zaid Ibrahim lawyer buruk tu tak nak komen ke?

najamarine said...

hahahahhaha..
kantoi lagi bang nuarrrr...

mana lagi hang nak putaq bang nuarrr..

kami mahu lagi bro...

Who is sulaiman said...

BOLEH tak LETAK gambar sulaiman..
dan follow dia lepas ni..mana tau dia pergi umrah plak lepah ni..

kasi buang suai..sket..

LARI LARI said...

Sulaiman Abdullah ni alim org nye..
rasanya dah buat solat istikhorah kot....

walaupun pro pos.. ngan anua dah rasa sangsi semacamm je kot...

dia nua bukan nak hadapi..lari lari..lari..lagi..

x-pkr said...

penyair,,,

Zaid ibrahim pun tau...susah nak bela AnWAR. Dia hanya nak 'cuci dosa' dgn join PKR.

naja....

spt biasa, nanti kita cuba korek lagi ragsia PKR.

Singh Is Kinng said...

Mr X-Man,

Cerita yang saya dengar pula ialah Sulaiman Abdullah menarik diri apabila melihat bahan bukti, bahawa kali ini tidak mungkin Anwar akan terlepas lagi.

Satu lagi, apakah dosa yang nak dicuci oleh Zaid. Mungkin kerana bawawa dulunya Zaid sentiasa berendam dalam beer, maka dengan masuk PKR Zaid pula akan dimandi dengan air bacaan tahlil Nik Aziz?

PETAKA BANGSA said...

SATU SJ KELEMAHAN MELAYU YG JUGA KEKUATANNYA. Melayu adalah Hang Jebat dan Hang Tuah. Melayu suka beralah dan SETIA..! Aku menjangkakan ALAMAT peti 13mei sedang mencari SURATnya yg blm jumpa. ONCE TERJUMPA ,takala HangJEBAT bicara, Bicaranya tanpa Suara.. Yang sedang Menghantar SURAT itu adalah Balaci ChngPeng..serta The BETRAYman.. dan juga Sang PETAKA Agama..

megat said...

tu salah satu contoh peguam pun tak sanggup ambil kes kalau dah tau temberang anu war.

dengar cerita lawyer era 98 dulu semua tau cerita sebenar.

ada ura ura sorang lagi lawyer anwar nak tarik diri betui ka bro?

Roket said...

hai makin panjang la kes..
nasib baik tak 99 peguambela

satu.. satu.. tarik diri

minta pospont,, cari ganti..
2099 baru selesai kot..

kira sambung kat akhirat je lah..
masa tu kalau ada lg bumi ni.. dap yg jaga dah..

Anonymous said...

kpd semua yg memberi komen positif kt sini..bersama2 kita mnyokong saudara xpkr dlm mendedahkan kebenaran...yang benar tetap benar....

Anonymous said...

Syukur alhamdulillah, Sulaiman telah sedar yang selama ini dia telah diperBABIkan oleh Anwar. Berjuanglah untuk kebenaran Ustaz Sulaiman.

Zaid nak sokong macam mana sebab dia kurang sikit drp Nuar saja..dia kaki depan tapi Nuar kaki depan belakang.

X-PKR dedahkanlah sebanyak mana mengenai Nuar samada perkara dalam negeri ataupun luar negeri. Kita perlu berani kerana benar....syabas X-PKR

Anonymous said...

anwar bangsa bangsat....
virus h1n1 org melayu...