Monday, July 27, 2009

AnWAR JUGA TIPU AFIDAVIT?

1. Dalam laporan polis terkini AnWAR, beliau mendakwa Datuk Razak Musa, Pengarah Bahagian Pendakwaan SPRM menyelewengkan fakta dalam afidavit bertarikh 30 Jun 2009. Saya telah menulis dahulu AnWAR wajar mencabar apa yang didakwanya itu di mahkamah. Barisan peguam beliau seramai 7-8 orang itu pasti bersedia berbuat demikian jika diarah AnWAR.

2. Namun AnWAR memilih mensensasikan hal ini dengan laporan polis. Beliau pasti akan menyalahkan polis nanti mengapa laporannya ini tidak diambil tindakan sewajarnya. Selain mengalihkan tumpuan dari kemelut yang melanda pakatan pembangkang sekarang, AnWAR akan menggunakan ini untuk mencemar imej polis ketika perbicaraan kes liwat beliau nanti.

3. Tahun 1998, sejurus selepas Datuk Nallakarupan ditahan polis dan AnWAR dipecat, AnWAR telah mengadakan beberapa siri ceramah di perkarangan rumah lama beliau di Bukit Damansara. Antara yang dijawab AnWAR ketika itu ialah mengenai RM60 juta duit Magnum yang diberi kepadanya. AnWAR telah membaca kononnya afidavit Datuk Nalla ketika itu yang menafikan segalanya.

4. Persoalan kini, ketika AnWAR membaca afidavit tersebut, Datuk Nalla telah ditahan pihak berkuasa. Peguam Datuk Nalla sendiri berhempas pulas mengesan di mana Datuk Nalla dibawa. Keluarga Datuk Nalla telah menemui AnWAR bagi membantu mengesan lokasi Nalla. AnWAR sendiri mengakui beliau tidak tahu di mana Nalla dan enggan membantu keluarga Nalla. Keluarga dan peguam Nalla berhasil mengesan Nalla setelah beberapa ketika.

5. 7 September 1998, AnWAR membacakan kononnya afidavit Datuk Nalla yang menafikan Magnum melalui Nalla telah memberi sejumlah wang bernilai RM60 juta kepada AnWAR bagi membiayai kegiatan politik AnWAR. Pada tahun 2008 di p/raya kecil Ptg. Pauh, Datuk Nalla mendakwa telah memberi sejumlah wang RM60 juta kepada AnWAR! Ketika ditanya wartawan tentang afidavit berkaitan, Nalla menyatakan ianya dibaca oleh AnWAR dan ia tidak datang dari pihaknya.

6. Kenyataan Nalla telah diambil oleh SPRM (BPR ketika itu [2008]). AnWAR dengan lagak panglima tempang telah mencabar untuk mengambil tindakan undang-undang. Berkokoklah ia di pentas-pentas ceramah mahu mengambil tindakan undang. Kini 2009, mana tindakan undang-undang itu. Dimaklumkan oleh seorang teman dalam PKR yang masih berhubung dengan Nalla, tiada sebarang saman diberikan kepada Nalla.

7. Sebaliknya hingga minggu lepas, AnWAR melalui Wan Azizah masih cuba menghubungi Nalla melalui keluarganya untuk cuba bertemu Nalla. AnWAR juga menggunakan peguam Manjit Singh untuk bersemuka dengan Nalla bagi 'menyelesaikan' kemelut mereka. AnWAR juga masih menggunakan ibu saudaranya yang dipanggil Kak Jah atau Mak Andak menghubungi isteri Nalla bagi bertemu. Setakat ini Nalla tidak menyahut cubaan AnWAR ini.

AnWAR seperti cacing kepanasan kini. Isu-isu hangat sekarang belum mampu meredakan sakit kepalanya. Kemasukan dua orang tokoh dari MCA dan MIC juga tidak mampu mendinginkan rasa hangat ke atas dirinya. Apa yang telah dituduh AnWAR ke atas orang lain, kini berbalik ke atas dirinya. Dalam hal afidavit tadi, saya percaya pihak berkaitan menunggu masa sesuai untuk memulakan tindakan pemula. Apabila bermula, ianya satu permulaan untuk pendedahan yang lebih besar mengenai taktik 'membelit' AnWAR.

Sekian.

12 comments:

najamarine said...

salam bro...

bercakap tentang tokoh putar belit alam tahap gaban ni...dia sememangnya dah PHD bab putar belit dan divert mendivert...

kalau nak bikin gempak inilah orangnye.melalak setiap penjuru untuk mengalih perhatian orang pada isu dalaman PR yg makin hancuss..sebenarnye satu haram jadah pun dia takde.bukti itu,bukti ini..mana dia??saman tu saman ni..sume hanya permainan si peliwat ni je..

aku memang tak boleh bayangkan si ANWArIBrahim ni..kalau munafik tu memang dah jadi darah daging,pastu merosakkan orang lain untuk kepentingan dia..tak kira la kepentingan politik,kuasa,kedudukan malah kepentingan nafsu dia..habis sume org akan jadi mangsa dia..hanya mereka2 yg sudah di banjiri jutaan wang ringgit serta aset2 bilion2 je yg sanggup jilat bontot si lahanat israel ni..

najamarine said...

bro..mintak izin copy kat blog kesinambungan perjuangan..

tengkiuuu..

Lord Garam said...

BRO,

PANAS BRO..KALAU KAT SINI ANWAR DAH RASA PANAIH TAK TAU LA NAK DIBAYANGKAN KEPANASAN API NERAKA MERATAH TUBUH ANWAR.

MANUSIA MUNAFIK YANG TIADA KESUDAHAN.

x-pkr said...

naja,,,

AnWAR mmg cukup bijak berlakon. Jari telunujuk kelinking berkait....silakan !

Garamanis,,,

AnWAR kuat pakai madu, byk minuman dia pakai madu, tak pakai gula!

ni pun salah satu sbb dia kuat.....? dan PANAS selalu...

x-umno said...

bangang punyer xpkr! mmg la nala tak ngaku coz dia dah keluar PKR.

Anonymous said...

itulah..sampai bila nak menipu......tuhan dah start balas atas segala benda mungkar yg dia pernah buat dulu.....PERCAYALAH....

utk xumno -entah2 kongsi gelap Dp said...

utk xumno -entah2 kongsi gelap Dp... eh eh kenapa nala kuar pkr. ya ya... yg msk pkr sah , yg kuar xsah.. Anuar Pelapr BAPA Promosi Lompat Melompat.. perlu bertobat ..so much damage to the country...kapal sink 2009

x-umno said...

wei bangang, ko hijrah la utk kebaikan dan yg makin kuat. org bahlul mcm ko je yg lompat kapal nak tenggelam.

x-men said...

tak ubah mcm sampah.. bkn anwar tau.. KAU YG MCM SAMPAH!

pisau said...

x-umno

aku rasa hang tersilap lompat kapal kot,sedar lah PKR dah tak lama, kapal baru kualiti tadak bocor sana sini.. nanti tengelam la..

Detguaq said...

Kapal PR dan kapal PKR sama sahaja. Invoice sahaja yang ujud, kapal tak ujudpun.....hanya imiginasi oleh B A B I yang dilihat rialiti oleh penyokong fanatik beliau.

Melayu bangang lawan melayu bodoh... said...

JOM KITA PI negri china. kita tubuh parti keadilan Kongsi Gelap. baru betui.. brjuang utk kaum Chnpeng.. ingat thinkng meka 'busines' je ..melingkup la anak cucu kita di busines kan.. Nua The Chnpeng The Kongsi Gelap.. Petaka bangsa yg cuba cari imej melayu balik...setelah lama malu nak menyebut KETUANAN MELAYU..skrg dah jadi ...Ketuanan Kongsi Gelap DAP.HAHA Padam Muka.SIAPA JULANG DAP dpt kontrol negara Tanah Melayu, Tanah air sndri Automatik dpt nama PETAKA BANGSA..org palestin kata:Melayu mmg BANGANG..