Friday, April 1, 2011

AnWAR ON DIET?

TOWEL PUTIH
(sekadar gambar hiasan)


1. "Wajahnya memang seperti saya, tapi perutnya lebih buncit dari perut saya" (dlm video tersebut). Itu komen AnWAR dlm sidang media pertama beliau mengulas isu video yang dikaitkan dengan dirinya, w/pun beliau belum lagi menontonnya. Penulis juga tidak tahu sejauh mana 'kehadapan' perut lelaki dalam video tersebut.

2. Mengenali AnWAR, beliau memang cukup menjaga penampilannya. x-pkr pernah menulis AnWAR ini metroseksual, lelaki yang cukup menjaga penampilan dirinya. Lantaran itu, penulis tidak terkejut jika ada laporan AnWAR mengunjungi spa. Beliau memang ada berkunjung ke sana terutama bagi mendapat rawatan pembersihan muka (facial).

3. Namun itu dulu, selepas saja AnWAR dikaitkan dengan kes liwat yang melibatkan Saiful, penampilan AnWAR segera berubah. Mukanya yang dulu sering dirawat rapi, kini kelihatan kusam. Rambutnya yang dulu diletak pewarna bagi menghitamkan uban yang kelihatan, kini dibiarkan saja. Juga tiada lagi kacamata berjenama dipakai AnWAR.

4. Konon setelah menjalani rawatan laser di mata beliau. Dimaklumkan AnWAR segera mengubah penampilannya bagi menarik simpati masyarakat. 'Perunding imej' AnWAR mengatakan simpati masyarakat akan berkurangan jika AnWAR terus tampil dengan penuh bergaya. Maka itu gaya penampilan beliau berubah sekarang.

5. Sumber dalaman PKR juga memaklumkan AnWAR sekarang berusaha keras 'mengempiskan' perut yang agak boroi sekarang. Dalam banyak acara-acara yang dianjurkan PKR, AnWAR memilih untuk menjamah sedikit saja makanan yang dihidangkan penganjur terutama waktu tengah malam selepas selesai ceramah.

6. Tidak mahu mengecilkan hati penganjur, AnWAR secara berjenaka menyatakan amat susah berkahwin dengan seorang doktor yang sentiasa mengawal diet pemakanannya. Satu sumber lain pula menyatakan AnWAR secara agresif mula menghentikan pengambilan nasi dengan tujuan yang sama (mengempiskan perutnya).

7. Ini ada kaitan dengan dakwaan AnWAR bahawa org yang didalam video itu lebih buncit perutnya dari beliau. Jika penyiasatan mengambil masa terlalu lama, tidak mustahil AnWAR menyelak bajunya pula selepas ini bagi menunjukkan perutnya yang 'kempis' itu. Jangan dikesampingkan samasekali kemungkinan ini.

8. Bagi orang terdesak seperti AnWAR, beliau berpotensi melakukan apa saja bagi menguatkan penafian beliau ttg kaitan dengan video tsb. Berbohong telah menjadi 'makanan' ruji AnWAR. W/pun bukti saintifik mampu menepis hujah AnWAR, AnWAR tidak peduli. Tujuan beliau hanya satu, membuat kekeliruan di kalangan masyarakat.

9. Maka itu, kepada pihak berkuasa, janganlah mengambil masa terlalu lama menyiasat kes ini. Ada benarnya juga hujah YB Wee Choo Keong (Wangsa Maju) mencadangkan satu badan bebas segera ditubuhkan. Choo Keong tahu AnWAR dan pembangkang tetap menolak hasil siasatan oleh pihak polis dan menjadikan politik sebagai isu nanti.

Maka itu, wajarlah penubuhan sebuah badan bebas disegerakan sebelum perut AnWAR benar-benar kempis akibat diet yang beliau amalkan sekarang ini.........

8 comments:

Anonymous said...

minum saja jusmate.

tak pun panggil saiful tengok video dan confirmkan perut dan anu nya.

pemerhati said...

alahai nuar..tp sebenarnya aku fikir..dia dah diet sblm tu lg..ye la video tu kan febuary..masa kluar tu hujung mac..klau diet betul2 mmg dah kurus kot. tu brani kata perut x buncit

minaq said...

perut boleh kempis, kote dia sama saja size kalu diet cam mana pun... hehe

Jeffry said...

ANUWAR MKN HATI LA LEPAS NI KEHKEHKEH

Anonymous said...

Harap KPN berterus terang dengan hasil siasatan dan menahan promoter@aligator 3 ekor tu. Kalau polis tak ambil tindakan ianya akan menjadikan liabiliti besar pd BN & KDN berkaitan 'double standard'. Kita boleh bercakap apa saja, dengan saluran media dan apa saja, tapi rakyat yg rata2 nya cerdik itu akan menganggap itulah hakikat polis kita, kerajaan kita dan nasib kita. Desas desus telah pun tersebar dikalangan atas bukit aman sana bahawa video sahih itu dilakonkan oleh warga thailand dari kota bangkok. Cuma nak tanya apa nasib 3 ekor buaya berkenaan, kalau tak dapat ngap adakah ekornya masih nak juga libas?
Lebai Zul ,flip-flop' juga minta berhenti buat kenyataan bodohnya.

Ananta Toer said...

Menayangkan video lucah cuma bayar denda rm5,000 aja. Apa nak kecoh-kecoh pasal cuma bayar denda. Yang penting kami nak kepastian watak yang ada dalam video tersebut.Itulah yang amat penting.Mr trio tu tak penting sebab mereka tu bukan ahli politik.Kami nak tahu apakah betul Ahli Parlimen Pembangkang yang bakal menjadi pemimpin negara yang ada dalam video tersebut.

Anonymous said...

dulu anu wr tak percaya kat polis...alih2 terpaksa gak p kat polis buat repot...apala hang bang anu wrrr

Anonymous said...

perut boleh kempes ...tapi kote dok cam tu gak ...aku setuju panggil saiful mai tengok