Thursday, May 21, 2009

AnWAR KENA BALING BATU?

Moral AnWAR kini berada di tahap paling rendah dalam sejarah kerjaya beliau. Selain jeratnya tidak menjadi di Penanti, tembelang AnWAR makin terbuka. Satu demi satu wakil rakyat yang pernah ditawar AnWAR untuk melompat tampil mendedahkan ‘politik kotor’ AnWAR.

2. Saya percaya, masih ramai lagi yang akan tampil di masa hadapan, namun janganlah serentak. Sebagaimana AnWAR merancang p/raya kecil satu demi satu, pendedahan mengenai ‘politik kotor’ AnWAR juga akan dibuat satu persatu. Kesan pendedahan satu demi satu ini pasti ‘memeritkan’ AnWAR.

3. Disamping “bertemu buku dengan ruas” dengan lawannya kini, AnWAR juga semakin runsing dengan perkembangan PAS yang cuba dikuasainya. Terbaru semasa dalam perjalanan ke selatan Thai, AnWAR cuba menemui pimpinan PAS pantai timur bagi menjelaskan konon beliau tidak campur tangan dalam pemilihan PAS.

4. Malangnya, hasrat AnWAR gagal. Yang hadir menemui beliau hanyalah ‘muka biasa’ yang memang menyokong AnWAR dalam PAS. AnWAR cuba ‘kowtim’ dengan PAS pantai timur kerana faktor ‘pantai timur’ akan mencorakkan kepimpinan PAS Pusat. (kebanyakan pemimpin ‘senior’ PAS dari pantai timur).

5. W/pun trend pemilihan PAS Jun ini bakal berubah dengan kemenangan di Kedah, Selangor serta beberapa kemenangan wakil rakyat PAS di Johor, Negeri Sembilan, Perak dan Perlis, AnWAR cuba menambat hati beberapa orang lama dan pengalaman untuk ‘mencengkam’ PAS. AnWAR sedar, jika beliau gagal menguasai golongan ulama’, harapan menguasai PAS pasti sulit.

6. YAB Ustaz Azizan yang diharap AnWAR untuk mengimbangi golongan anti AnWAR telah mengundur diri sebagai calon timbalan, Naib Presiden pun masih samar-samar bagi kelompok erdogan, calon Ketua Pemuda yang popular pun tidak memihak beliau. AnWAR makin runsing!

7. Tambahan pula jika golongan ulama’ menguasai sepenuhnya kepimpinan baru PAS nanti, jawatan Setiausaha Agung pasti akan ditukar secara terhormat. Jika ini berlaku pasti AnWAR akan merayu agar orangnya dikekalkan….campurtangan lagi !!!

8. Saya optimis, golongan ulama’ atau sewaktu dengannya sedar kebangkitan AnWARisme dalam PAS bakal merosakkan PAS. BN juga sudah semakin matang menghadapi AnWAR. Dicongak dari sudut perang, AnWAR tidak boleh menghadapi dua musuh serentak. Maka itu kini AnWAR cuba ‘settle’ dengan satu pihak, sementara cuba mengukuhkan ‘cengkaman di satu pihak yang lain.

9. Sementara AnWAR cuba mempraktikkan taktik “membunuh dua ekor burung dengan seketul batu”, saya percaya beliau akan dibaling berketul-ketul batu dari dua pihak yang berlainan selepas ini kerana taktik kotor beliau yang hanya mahu ‘memperkuda’ orang setiap masa……..

Salam Hormat.

16 comments:

Anonymous said...

Oh! kesian anwar....

Anwar = Badut of the year

Anonymous said...

bro,

anwar bukan sekadar dibaling berketul-ketul batu, dia akan `direjam di khayalak ramai' julai ini bila kes liwatnya bermula!!!

*3some*

x-pkr said...

3some...

tau tak pa.....ha!ha !ha !

najamarine said...

aman lagi MALAYsia mase si dak ANWar ni dalam penjara..

geng2 reformasinya dulu semua da sedar kebohongan dan kerakusan ANwarIBrahim berjuang untuk diri nye sendiri iaitu menjadi perdana menteri...di masa sama si munafik ni juga mengukuhkan di peringkat akar tunjang supaya kedudukan dia sebagai PM kelak tidak goyang.

kan begitu jelas,mereka2 yg membenci AnwaRIBrahim semasa dalam kerajaan kini sedang menjilat duburnya dengan lazat sekali.
Anwar juga bijak apabila dapat menakluki hampir kesemua musuh2 dahulu tujuannya hanyalah satu..hanya inginkan kemenangan/kuasa.

Anonymous said...

weii x-pkr

ko nie tak habis-habis lagi. yang ko jaki sangat kat anwar pasal apa ha. salah ker dia nak bagi keadilan kpd sumer takyat mesia. yg ko dok jadi barua ameno ni apesal haaa? 1BN pun tak tejaga, ni plak nak 1Malaysia konon...dei !! pigi daHHHHHHH

x-umno

Anonymous said...

bro x-pkr

good posting la bro, aku suka tang part bukak satu demi satu satu....anwar musti suspen punya. w/pun dia tentu sapa yg dia dah call, tapi kezutan yg mana dulu bikin dia tambah pining la....

balon belakang.

nasdin said...

tuan x-pkr..

saya suka bab bukak sikit demi sikit tu. anwar akan lebih terasa pedih bila dia kena siat sikit-sikit.

baling, jgn tak baling. jgn anwar kena baling ngan kasut sudah. Namtti dia lari pi Baling....

x-pkr said...

x-umno...

ahlan wa sahlan. selamat kembali ke blog kegemaran sdra ini. lama tak timbul? sakit pinggang ker? hehehe...

byk kali saya tegaskan, saya tiada apa nak irihati dgn AnWAR. beliau punya sokongan pelbagai kaum dan peringkat, terkenal seantero dunia, punya rangkaian a/bangsa yg luas, punya rumah besar, punya ramai peminat lelaki dan perempuan, dan mcm2 lagi....

tapi yg salah ttp salah biarpun dia punya segalanya di dunia ini...

mungkin sdra perlu pndg AnWAR dgn hati, baru terbuka minda yg luas. pandangan mata kasar membataskan jangkauan sdra terhadap AnWAR.

sila terus layari blog ini. saya amat mengalu=alukan sdra x-umno!

Lawyer Garang said...

x umno kena bertaubat...., jgn taksub pada anwar, ramai yg tinggalkan anwar semuanya adalah front line leaders bukannya pak pacak mcm x umno nie...

well bro x pkr, pls be patient, insya allah after perbicaraan kes saiful, anwar will once again goes to sg buloh... thats the reason why he needs to have control over pas by planting all his erdogan team members...., but i strongly believed allah akan bagi kemenangan to ulama's team

aj said...

Mcm satu satu sumpahan telah terpalit kat dia... Saiful masih ok lagi...

Anonymous said...

Sementara itu, boleh kah x-pkr jawab ini?

MB vs MB appeal: more lopsided coincidences

While the appeal hearing of MB vs MB is being played out at the Court of Appeal, we observe more ‘lopsided coincidences’ - incidents that seriously question the confidence and integrity of the Malaysian judiciary.

First, as reported:

It is learnt that (Nizar’s) letter to request the five-member panel did not reach the Court of Appeal president Alauddin Md Sheriff on time.

How weird when the request was faxed to the CoA on May 18. Does it take more than three days for a piece of paper to reach the desk of the CoA president? For such an urgent matter affecting our Constitution, mind you!

So this is indeed one lopsided coincidence. Contrast this with the other lopsided coincidences, when Zambry got his stay order hearing the very next day and got his stay order within hours. Fine, you can say coincidences do happen, but these are very lopsided.

Then, there is second lopsided coincidence today:

(Nizar’s) application before the court today is to set aside the stay of execution order obtained by his rival Zambry Abd Kadir against a High Court ruling which had declared Nizar as the legitimate menteri besar of Perak.

However, the court will first hear Zambry’s appeal proper today.

How pathetic, and what a lopsided coincidence. In the case of Zambry’s application for the stay order, Justice Ramly used the argument that if he did not grant the stay order, Nizar could use his legitimate MB position to request dissolution of Perak state assembly, thus making Zambry’s appeal proper academic. But here, in this lopsided coincidence, isn’t it academic also for Nizar’s application to set aside the stay order if Zambry’s appeal is heard first, by whatever outcome (either way)?

By the way, Justice Ramly is a one-month-old CoA judge when he granted the stay order. That is one big lopsided coincidence in itself.

And then we also have a few other lopsided coincidences occurring in the judiciary. For instance, Justice Abdul Aziz, the KL High Court judge who ruled in favour of Nizar, wrote his judgement in black and white within less than two weeks. Whereas, the Federal Court, which ruled in favour of Zambry in a few cases, refused to provide written judgements. How weird, but coincidental!

With so many lopsided coincidences, we can almost derive at the conclusion that this is a lopsided judiciary, coincidentally it may be.

rauna said...

bro x-pkr..
Bangkai semut bleh la d sorok,bangkai gajah nk simpan kat mana..lama2 pecah gak tembelang dia..biasanya klau dah pecah tembelang sure x dpt di slmtkan lg..
tiada esok bg mu lg AnWar..
Pada AnWar, beliau dpt mempengaruhi PAS & DAP,tp faktanya dia yang dipergunakan oleh PAS & DAP, sebab dorang tau yg jangka hayat mamat tu x kan lama dlm arena politik msia ni..dengan memperbodohkan AnWar yg memang bodoh tu, PAS dpt kedah, DAP dpt Penang, Khlid(gagap) dpt selangor,AnWar dpt sg.buluh jea,tu pun luas lantainya cuma 7'x7'..
Jam x penah berhenti berdetik menuju julai ni..

x-pkr said...

lawyer garang,,,

t/kasih krn membantu, anda cukup garang, pasti x-umno kecut perut...

Allah hanya satu dan ttp satu ! janjinya adalah BENAR !!!

anon (ntah siapa),,,

i chose to comment in Malay. jika spt dakwaan sdra, ianya episod malang bagi sistem kehakiman negara. sdra perlu tampil kemukakan bukti.

jgn kelirukan masyarakat dgn persepsi, mrk berhak mendpt maklumat yg tepat. saya tidak berani mengulas krn tiada info tepat ttg ini.

Namun saya gesa sdra tampil dgn bukti kukuh melaporkan kpd pihak yg bertanggungjawab krn 'ruang kosong' ini. saya percaya kita masih punya org amanah dan penuh intergriti di luar sana.

kita harus bertanggungjawab. ingatan buat diri saya dan semua, jgn jadi spt 'mrk' yg membuat pelbagai tuduhan melulu krn org lain berbuat demikian!

rauna,,,

jam tidak pernah henti berdetik menuju Julai..... i like !!!!

Anonymous said...

bro,

dah baca luahan hati` hewan pelihataan' anwar dlm blog dia pasal anak dia kena tangkap polis...

seperti diduga, dia tetap selit gak kononnya polis ada call ajak `settle' kes tu.

dasar hewan peliharan....kan!


*3some*

x-pkr said...

3some,,,

dah baca,mmg pet nie 'pet' gamaknya. setia pada tuan melebihi segalanya !!!

Benteng Negara said...

Kempen Selamatkan PAS!!

di:

www.bentengnegara.blogspot.com