Thursday, May 28, 2009

JANTAN RONGGENG AnWAR

1. Puan Aminah Abdullah yang membahasakan dirinya Kak Min terus membakar 'punggung' AnWAR dan PKR. SEmakin Kak Min membuka mulut, semakin panas la punggung mereka. Turut merasa panas punggung ialah Datuk Zahrain, Ketua PKR Pulau Pinang berikutan dakwaan Kak Min tentang insiden di Jawi, Nibong Tebal berkaitan Datuk Zahrain.

2. Ternyata Kak Min berjaya mencuri perhatian di Penanti. Beliau berani tampil dengan bukti menyokong dakwaannya. tidak seperti seorang 'min' dalam PKR, Azmin yang berlagak hero dengan menggelar Kak Min dengan gelaran yang tidak sedap didengar. Kehadiran Azmin di Penanti hanya untuk berkempen bagi dirinya bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR 2010 nanti.

3. AnWAR ternyata merencanakan sesuatu bagi pemimpin dalam parti-parti pembangkang agar terus menyalakan namanya jika beliau terpaksa bercuti panjaang selepas Julai nanti. AnWAR telah merombak kepimpinan PKR bagi memberi lebih ruang kepada Azmin bergerak menonjolkan dirinya, sesuatu yang tidak disenangi oleh banyak pemimpin 'senior' dalam PKR.

4. Namun AnWAR tidak pernah mahu mendengar suara mereka. Dia mencatur kepimpinan PKR atas agenda peribadi agar beliau, atau sekurang-kurangnya nama beliau terus diingati dalam PKR atau pembangkang. Syed Husin Ali masih mahu jawatan no.2 PKR bagi mengimbangi kemunculan semula PRM (Parti Rakyat Malaysia) di Johor.

5. PRM yang asalnya dari fraksi sosialis memang diketahui punya persamaan ideologi dengan komunisme yang hangat diperkatakan sekarang! Hak kesamarataan bagi semua menjadi tunggak perjuangan mereka. AnWAR punya agenda besar merealisasikan prinsip ini, namun beliau bijak dengan menggunakan kenderaan lain sebagai tunggangan. (saya akan ulas lanjut nanti)

6. Berbalik kepada Azmin, semua orang lama dalam kerajaan mahupun pembangkang tahu bagaimana hubungan mereka, hubungan yang teramat rapat hingga menimbulkan sangsi masyarakat serta penyokong AnWAR. Dengan bahasa mudah, AnWAR sanggup menolak KELUARGA, sahabat handai, penyokong setia dan pengikut demi AZMIN! Sebabnya, hanya mereka saja yang tahu selain yang maha Kuasa.

7. Pernah suatu ketika Azmin merajuk tatkala dalam mesyuarat PKR, AnWAR terus 'jem'. Jelas melalui 'body language', AnWAR cukup terganggu apabila Azmin bertindak keluar dari mesyuarat tersebut. AnWAR segera mahu menamatkan mesyuarat tersebut, mahu mengejar Azmin barangkali.......ha..ha..ha!

8. Jelas, disebalik gelaran yang Azmin tujukan kepada Kak Min, ianya berbalik kepada dirinya. Mungkin Azmin yang lebih sesuai menjadi JANTAN RONGGENG untuk AnWAR kerana AnWAR sentiasa memerlukan Azmin dalam apa jua keadaan pun..........

Sekian.

10 comments:

Anonymous said...

Jantan Ronggeng @ Tonggeng AnWAR ..hahaha memang betul aku yakin dia memang ader Konek...tion..hehe aku heran kenapa kes isteri dia ngan AnWAR tak diulas?? DAyus punyer jantan.

Mat Yie said...

Hahaha..memang kene tu bro..patut dari dulu lagi orang tahu hal ni..
jangan2 azmin pun syok layan Anwar.hahahahaha..

pakngah santan said...

apasal pas dan dap tak terjerit-jerit bising kata yang ini satu penghinaan kepada wanita. puak depa juga yang kononnya mempertahankan hak wanitalah whatever b**ls**t.

loq loq pun saja create isu based on statement 'saya pergi tandas pun nak ikut'.

kononnya dari parti islam, jadi inilah masanya loq loq mempertahankan maruah wanita seperti aminah. dap parti kafir, so tak payah kita cakap lah.

setuju sangat yang azmin ni jantan ronggeng anwar. sanggup buat apa saja.

seperti tajuk sebuah blog, aminah ronggeng azmin tonggeng.

najamarine said...

salam saudara..

kejap pggl saudara,kejap bro..hehehe.tak kesah ke bro?hahahha

semasa keADILan bersekongkol dan bergabung dengan PRM dulu kami sudah nampak keterdesakkan keADILan pada ketika itu terkapai2 tak tahu asas perjuangan bagaimana hendak mereka juangkan.sanggup bersama dengan parti yg memperjuangkan haksamarata untuk semua kaum..dasar komunis.

saudara perlu berada dalam PR untuk meruntuhkan mereka,seperti anai2 memakan kayu,nampak cantik di luar tetapi berlubang2 dan rapuh di dalamnya..info dan fakta saudara sangat2 berguna untuk menyedarkan mereka2 yg berada di atas pagar..

Anonymous said...

Kak Min sedang membuat latihan amali tentang pelajaran2 yang beliau dapat semasa dalm parti itu. Kini, Kak Min sedang prektis bab pendedahan secara ansuran atau instalmen. Jgn bukak abih, kurang stim. Tanggal satu demi satu.

Nampaknya, orang itu sedang merasai nikmat ubat ciptaannya sendiri. Bila lah agaknya orang itu mahu bertaubat sepertimana saranan YB Karpal?

x-pkr said...

ANON,,,

biasa la, bila kena tang dia, senyap seribu bahasa

mat yie,,,

hmm...i like! hahaha

pakngah santan,,,

ulasan mantop, yez knp Dr. Lo' Lo' dan Chong Eng diam seribu bahasa, Zuraidah jugak!

najamarine,,,

pangge apa pun tak pa...lo' lo' dah jadi loq laq1

ANON,,,

startegi makan diri....

rauna said...

salam bro X-pkr..

Alamak rentung la punggung AnWar, bahagian sulit yang amat disayangi beliau..

AnWar sanggup menolak keluarga,sahabat handai kerana dorang tak sebaik Azmin yang sanggup berkorban diri mahu pun isteri..itu jantan RONGGENG alaf baru..

Piggy Singh said...

Salam Mr X-Man,

Saya petik:
"AnWAR sanggup menolak KELUARGA, sahabat handai, penyokong setia dan pengikut demi AZMIN!"

Dulu saya dengar cerita, pasal bini Azmin AnuWar tak tolak, sebaliknya ditarik pula. Betul ke?

Wassalam.

x-pkr said...

rauna,,,

hehehe

mr. singh,,,

bila2 terserempak dgn AnWAR nanti, tanya kat dia rumah tgh ladg, ada tasik di London bawa kenangan manis kat dia tak? hehehe

narapidana said...

Saya amat terkejut dan terkilan bilamana mendengar pimpinan PKR menggelar Aminah Abdullah sebagai MInah ronggeng…! selaku ahli PKR, sedikit sebanyak telah mencalarkan kepercayaan saya dan sokongan saya pada PKR. Mengapa perlu ada politik mengata-ngata dan maki hamun. saya nampak, pemakian, pengataan orang telah di’halalkan’ oleh PKR. satu cara politik yang tidak matang.. meminjam kata2 Karpal Singh ‘Azmin Ali harus bertaubat!”. dengan hanya kata2 tersebut, undi saya kali ini akan beralih kepada bukan PKR…

Datang beramai2 malam ini 29hb May 2009 di Simpang Tiga Kubang Ulu untuk mendengar siri ceramah Kak Min dengan beberapa speaker bekas pimpinan tertinggi PKN dan PKR. Beberapa pendedahan akan dibuat malam ini berkenaan halatuju sebenar PKR yang telah menyimpang.. Hebahkan… datang..