Monday, May 25, 2009

AnWAR PASANG JERAT LAGI

1. Dalam 'kelesuan' mengharungi kempen di Penanti, AnWAR seolah-olah mendapat tenaga baru semalam. Krisis dalaman PPP kini boleh dijadikan modal untuk AnWAR menjadikan BN lebih parah. Hubungan persahabatan dengan M. Kayveas bakal dieksploit AnWAR menjadikan dirinya tambah popular, sekonyong-konyong buat penyokong pembangkang.

2. AnWAR sebenarnya telah 'merisik' Kayveas sejak beliau keluar dari penjara 2005. Kemuncak acara 'merisik' itu ialah AnWAR menawarkan kerusi Parlimen Taiping kepada Kayveas asal saja Kayveas mahu bertanding atas tiket PKR atau bebas menyokong PKR pada 2007 sebelum PRU 12. menggunakan tawaran AnWAR, Kayveas mula menekan BN, namun gagal.

3. Selepas PRU 12 2008, Kayveas tiada pilihan lalu mencalonkan T. Murugiah sebagai wakil PPP ke Kabinet. Nama T. Murugiah dicadangkan Kayveas secara 'paksarela' demi memenuhi hasrat BN yang mahu muka baru dalam PPP sebagai wakil dalam pentadbiran BN. Kayveas juga menjangka prestasi Murugiah tidak akan 'sebaiknya' dalam Kabinet dulu.

4. Murugiah bijak mencuri perhatian. Beliau bekerja keras dalam p/raya kecil Bukit Gantang dan Bukit Selambau selain 'claim mileage' dalam isu-isu melibatkan pengaduan awam. Kepimpinan baru BN juga lebih menyenangi Murugiah dari Kayveas dalam memperjuangkan kaum India dalam BN. samy Vellu juga terasa bahangnya.

5. Makanya, Murugiah harus dihalang! Kayveas membuat apa saja tindakan bagi menghalang Murugiah mara lebih jauh dalam PPP. Anehnya Kayveas tidak meminta nasihat Pengerusi BN bagi menyelesaikan kemelut. Beliau meminta nasihat penasihat parti pelbagai kaun seperti PPP tapi di Luar BN.

6. Bagai pucuk dicita, ulam mendatang! Pastinya AnWAR ingin melihat kemelut PPP bertambah parah bagi memudahkan beliau menjalankan 'jarumnya'. Jika semasa p/raya Bukit Selambau AnWAR berjaya mendapatkan bekas Naib Presiden PPP serta 6000 org ahli PPP (ada ker ahli PPP seramai itu di Kedah?), jangan terkejut AnWAR akan mengumumkan kemasukan bekas Presiden PPP ke dalam PKR semasa p/raya Manek Urai nanti. (PPP punya struktur negeri di Kelantan).

7. Tujuan AnWAR hanyalah mahu menunjukkan kepada pembangkang bahawa beliau masih punya kekuatan membawa masuk pemimpin BN menyertai mereka, w/pun yang dibawa masuk itu hanyalah 'bekas-bekas' yang BN sendiri telah tolak mereka. (*Ini hanya pandangan saya berdasar kepada taktik AnWAR yang sering mengeksploitasi sebarang krisis dalam BN)

Salam Hormat.

22 comments:

najamarine said...

walaupun andaian peribadi,selalunya akan menjadi real/kenyataan sebab kami seluruh rakyat MALAYsia sudah masak ngan tektik ANwarIbrahim ni..

terus terang saya memang nampak si kaeyves(tak reti la eja nama dia ni)seperti ade udang di sebalik batu setiap tindakan dia..sebelum ni banyak sangat pendirian dia selari dengan pembangkang...

jgn2 dia ni..hurmmm...yeke ke ek?

denaihati said...

Analisa yang menarik. Anwar sekarang memang mencari kelemahan BN yang mungkin dicipta oleh DIA juga.

http://1-malaysia.blogspot.com

Medan Info Kita said...

kayveas rejected item bro...

kalaupun kayveas masuk pkr, aku cukup yakin Ustaz David Nga Kor Ming tak akan bg laluan parlimen taiping kat keling mata kero nie..

Media Siber said...

anwar ni terkenal dengan "mengambil kesempatan" dalam apa jua perkara termasuk la liwat.. hehehehehe!

dia amek bekas.. amek jer la.. tapi dia kena ingat.. sejauh mana bekas dia itu boleh bergerak ...

x-pkr said...

najamarine,,,

kayveas juga menyokong 'itu', yg dibuat oleh AnWAR...

denaihati,,,

yezz...

medan info,,,

betul bro, setuju. elok AnWAR bagi Kayveas kerusi Ptg Pauh jer...pelbagai kaum kan PKR nie...

media siber,,,

AnWAR byk amek bekas, dia tinggalkan bekas pun merata-rata.. hmmmmm..

Anonymous said...

Heh.heh..

Itu la puak umno... bila ada masalah dalaman je mula menuduh pihak lain yg buat onar. Sebenarnya rakyat Malaysia memang dah meluat dengan BN. Taktik kemenangan Bn sebenarnya disebalik ketidak adilan dalam sistem demokrasi kat Malaysia. Mereka menyalah gunakan seluruh jentera penting kerajaan untuk meneruskan talian hayat mereka. Ingatlah jikalau tiada keberkatan, bukannya duit sahaja tidak cukup walaupun sebanyak mana dapat, tetapi pentadbiran pun akan menjadi huru-hara.

Ingatlah... kita mencari keberkatan dunia & akhirat untuk ketenangan semasa hidup ataupun selepas mati..

x-pkr said...

anon,,,

anda mendapat perhatian saya. saya setuju 100% apa yg anda katakan. Jika anda berpesan kpd semua golongan tanpa batasan politik, anda sememangnya adil, rasional serta sayangkan agama bangsa dan negara.

jika pesan anda ini berpihak, anda tidak lebih dari apa yg telah anda terhadap lawan anda!

btw, t/kasih atas kunjungan. pandangan anda sentiasa saya alu-alukan.

acai said...

HEHHE ANO ADA PAHAM KA

nuar bekas banduan said...

Anonymous kerajaan pr kat selangor pun banyak gunakan jentera kerajaan negeri untuk talian hayat.Cuma ko tak nampak jer berkerumun kat jais,mais yayasan selangor.Semua tu bukan jentera kerajaan negeri ke?.Kalau dulu UMNO buat mesyuarat kat kedai2 majlis mereka fikirkan juga perniagaan tuan kedai,tetapi bila puak pr macam bapak mereka punya,datang susun kerusi dan mesyuarat lepas tu minum teh o harap ketayap je putih tetapi hati hitam.PR pun 2x5 malah lebih lagi sebab cara mereka macam beruk dapat bunga

pakcik said...

taktik perang saraf..

ambil kesempatan dalam kesulitan adalah amat tepat sekali.

Anonymous said...

satu andian yang menarik..sebab dalam politik bila ada peluang, sapuuu..prinsip dan perjuangan letak belakang.

Anonymous said...

itulah anwar. dari dulu lagi suka mengambil kesempatan di atas apa saja isu. dah masak dengan perangainya.

kita kena berada satu step di hadapan anwar. kena tahu apa tindak-tanduk serta senario yang akan dia timbulkan.

pakngah santan

rauna said...

salam bro x-pkr...

Dari dulu lg,aku x nmpak rasionalnye PPP ni berada dlm BN..mcm gajah putih jea..Kalau AnWar nak risik ke,pinang @ kawin ke gan Kayveas lg bagus..setidak tidaknya kita kenal sapa kawan dan sapa lawan..

Tidak ada maknanye,walaupun jumlah ahli2 BN berjuta juta,tp bila pilihanraya kalah,kerana menyimpan hantu raya mcm Kayveas ni..( batu besar kepala atas ada duduk ).Tak guna kita besar tp goyah,biarla kita sikit tapi padu..( sebagai mana tentera2 islam di zaman Rasullullah dulu..

sekiranya ini menjadi realiti,aku ingin mengucapkan tahniah kepada AnWar( 1st time congratulate to aljuburi )kerana membantu kerajaan memlaksanakan 'stock clearance'.

to anon heh heh...kalau nk cari keberkatan skali pun, x payah la baring2 kat jlnraya,blum tentu mati dlm iman,silap2 masuk katogeri bunuh diri.. oh yea malam nanti jgn lupa baca niat puasa mogok lapar esok hari yea anon heh heh..( niatnya ..sahaja aku puasa mogok lapar kempunan jd MB tiga hari krna 3N..)

Anonymous said...

bro,

lafaz niat mogok lapar esok>

``sahaja aku mogok lapar 72 jam esok krn ngeh & nga..."

*3some*

leman said...

harap dapat tuan dan blog pro umno sokong kempen no2anwaribrahim916 dan naikkan logo no2anwarivrahim916 TQ silalayari http://no2anwaribrahim.blogspot.com

Anonymous said...

ya lah UMNO dan BN ni zalim...

PR saja yang betollllllllll...

pi mampos ngan PR

Piggy Singh said...

Salam Mr X-Man,

Setakat merisik je, bila nanti Anwar nak hantar utusan peminangan Kayveas.

Bukan apa, saya nampak dua-dua ni macam merpati sejoli.

Wassalam.

ajijasin said...

anu"wow" akan tangkap si oookayveeass!

kita tengok!?

jangkaan x-pkr memang realistik!

memang si oookayveeass
tak pernah tau nak terima kasih pun dengan kerajaan!
macam macam mintaknya.....

dia memang sangat iri hati dengan si murugaiah tu.....

siasatan si murugaiah tentang PPP kat RO.....
menyatakan lebih kurang maksudnya PPP tu macam tak ujud pun selama ini.....
tergantung gantung selama enam tahun tak hantar borang kemaskini kat RO
sebab RO tak amek tindakan ia parti komponen.....?????

kan ada pepatah Melayu
kalau jumpa keling aota
dengan ulao
bunuh keling aota tu dulu.....

lebih lebih lagi
kalau keling macam si oookayveeass ni yang dah jadi kristian
mengalahkan omputih
perasan dah jadi omputih celup.....
tapi gelap.....

aku berdoa dan mohon pada
Allah Taala
agar MELAYU yang jadi ahli PPP ni
KELUARLAH BERAMAI RAMAI
dan MASUK PARTI ORANG MELAYU!
daripada
BERKETUAKAN BUKAN MELAYU.....
AKU GERAM DAN SAKIT HATI
TENGOK RAMAI BUDAK BUDAK POMPUAN MELAYU JADI AHLI PPP!!!

x-pkr said...

pak ngah santan...

setuju, pengkaji taktik AnWAR perlu lebih ramai lagi!

anon2,,,

hahaha...ada juga niat gitu yer...ajar 2N baca dlm arab, lebih afdhal.

leman,,,

saya telah layari, semarakkan kempen pendedahan sebenar siapa AnWAR.

Mr. Singh,,,

depa ni malu-malu tapi mau...

ajijasin,,,

kita harap begitu!

SangRajawali said...

Rakyat Tidak Akan Lupa Sejarah Pembohongan Terbesar 16 September ~ Jom sertai kempen No@AnwarIbrahim916 bagi mengigatkan kembali sejarah penipuan terbesar negara, kami akan adakan majlis besar besaran di blog kami menjelang detik 16 Sept. Lihatlah telenovela Anwar 16 Sept semua nya di
Semuanya dalam anak wayang - eh silap semuanya dalam NO2anwaribrahim.blogspot.com , anda di alu-alukan untuk berkunjung ke halaman kami.Hari ini Menu Pok Lak

Islamic Patrotic said...

pebetui sket: KEROSAKAN 16sep.jgn lupa dia ni peliwat ekonomi negara.dulu imf.ubat barah paru2 ni ialah kerajaan Perak!.ubat plng mujarap.baru dia tau.Xpelah BN Brkorban skali lg..kutuk la zamri tu.tp ubat buat nuar.politc,politic jugak.petrotism kengaraan jgn lupa.. bangsa agma jgn binasa.jgn ko buat huru hara lg bung nuar..

Media Siber said...

tinggal bekas merata2? kahkahkah! bila bekas2 beliau melaporkan kegiatan beliau pada polis.. menglabah biawak la dia..